FLESZ - Efekt pandemii widoczny na rynku moto
Miasto zabezpieczyło kwotę 600 tys. zł na zadanie „Wielowariantowa koncepcja programowo-przestrzenna budowy węzła komunikacyjnego w rejonie Luboczy w Krakowie”. Tymczasem najtańsza złożona oferta opiewa na kwotę 926 974,13 zł. Obecnie jesteśmy na etapie weryfikacji złożonych ofert, równocześnie analizujemy możliwość pozyskania brakujących środków - informują w krakowskim magistracie.
W przetargu wpłynęły cztery oferty:
- Sweco Polska (Poznań) - 926 974,13 zł,
- Group AV (Warszawa) - 1 000 000 zł,
- Fehlings Krug Polska (Kraków) - 1 049 000 zł,
- LPW (Katowice) - 1 062 781,50 zł.
Zwycięzca przetargu ma wykonać koncepcję zintegrowanego węzła przesiadkowego, w skład którego będzie wchodzić
przystanek osobowy: ,,Kraków Lubocza”, parking park&ride oraz pętla tramwajowa. Ponadto wykonawca zaprojektuje bezkolizyjne przekroczenie linii kolejowej w rejonie ul. Blokowej (tj. w ciągu ul. Blokowej lub w jej bezpośrednim sąsiedztwie) z wykorzystaniem tunelu oraz estakady lub zaproponuje przekroczenie linii kolejowej w innym miejscu.
Wykonawca ma przedstawić co najmniej trzy warianty rozwiązań technicznych i funkcjonalno-przestrzennych węzła przesiadkowego, w tym w szczególności wariant lokalizacyjny przystanku kolejowego "Kraków Lubocza" w sąsiedztwie istniejącej pętli tramwajowej „Walcownia”, dostosowując do nich usytuowanie pozostałych elementów węzła przesiadkowego.
Pojemność planowanego parkingu powinna wynosić min. 100 miejsc postojowych, z czego 4 proc. należy wyznaczyć jako miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Koncepcja ma też zapewnić możliwość powiększenia/rozbudowy parkingu o kolejne 100 miejsc postojowych poprzez rezerwę terenu lub odpowiednie rozwiązania konstrukcyjne obiektu.
- Celem opracowania jest uzyskanie merytorycznej podstawy do weryfikacji ustaleń dotyczących lokalizacji przystanku osobowego "Kraków Lubocza" i skomunikowania go z pętlą tramwajową Walcownia oraz budowy bezkolizyjnego przekroczenia układu kolejowego w rejonie ul. Blokowej - wyjaśniają w urzędzie.
Kraków. Wiatr zatrzymał wyburzenia na al. 29 Listopada [ZDJĘCIA]
Zadanie ma również dotyczyć:
- określenia szczegółowego zakresu budowy parkingu park&ride wraz z modernizacją pętli tramwajowej i zapleczem socjalnym;
- integrację różnych środków transportu - węzły komunikacyjne pomiędzy różnymi systemami transportu winny ograniczyć występujące uciążliwości, zwiększyć wygodę podróżnych, zapewnić potrzeby niepełnosprawnych użytkowników, zmniejszyć ryzyko wypadków, ułatwić dokonywanie przesiadek, zminimalizować dojścia pomiędzy punktami odprawy środków i systemów transportu;
- opracowania analiz ruchu oraz technicznych dotyczących budowy bezkolizyjnego przekroczenia układu kolejowego w rejonie ul. Blokowej.
Opracowanie ma obejmować swoim zakresem obszar położony w Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie w rejonie ulic: Łowińskiego, Blokowej, Lubockiej, Darwina, Łazowej, a także w Dzielnicy XVIII Nowa Huta w rejonie pętli tramwajowej Walcownia.
- Tego nie wolno robić w bloku! Grill, czy "dymek" na balkonie to dopiero początek
- Te rasy psów są najmądrzejsze. Chcesz nauczyć psa sztuczek? Wybierz którąś z tych ras
- Kto nie może wziąć ślubu kościelnego? Oto przypadki, gdy ksiądz odmówi narzeczonym
- Pseudografficiarze niszczą Kraków. Czy to również efekt pandemii? [ZDJĘCIA]
- Nowa lista leków refundowanych. Najwięcej zmian dla pacjentów onkologicznych
