https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Linie tramwajowe, parki, obiekty sportowe... Co można byłoby wybudować w mieście za pieniądze na Trasę Łagiewnicką

Piotr Tymczak
Fot. Konrad Kozłowski. Wizualizacje: Trasa Łagiewnicka, Lewicki&Łatak, ZZM, Estudio Lamela
Mocno zaawansowana jest budowa Trasy Łagiewnickiej. To najdroższa inwestycja drogowa w mieście. Gmina ma zapłacić za nią 802 mln zł, ale wykonawca prowadzi negocjacje ze spółką Trasa Łagiewnicka w sprawie dodatkowych kosztów w kwocie 28 mln zł netto (ok. 34 mln zł brutto). Trzeba jednak pamiętać, że ze spłatą kredytów budowa Trasy Łagiewnickiej pochłonie ok. 1,2-1,3 mld zł. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jakie inne inwestycje można byłoby zrealizować za takie pieniądze.

WIDEO: Krótki wywiad

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km (w tym pięć tuneli o łącznej długości 2,3 km) powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji powstanie też nowa linia tramwajowa, która będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Budowa rozpoczęła się w lutym 2018 r. Jej zakończenie planowane jest w grudniu 2021 r.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 42

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

g
gniewko_syn_ryba
20 listopada, 10:12, Potock:

...Ale durny artykul....polowa z tych inwestycji juz jest w trajcie przetargow i itd.

Tak... Niektóre już od ok. 20 lat są w trajcie... ;)))

P
Potock

...Ale durny artykul....polowa z tych inwestycji juz jest w trajcie przetargow i itd.

g
gniewko_syn_ryba
18 listopada, 18:01, Gość:

A ile można by było wybudować gdyby sprzedano błonia deweloperom? Ile byłoby za to pieniędzy? Więc przestańmy tak liczyć, tylko policzmy ile miasto traci przez jej brak, ile spalin dodatkowo powstaje, ile czasu więcej tracą krakowianie na codzienne dojazdy. Trasa planowana kilkadziesiąt lat temu.

19 listopada, 12:37, gniewko_sn_ryba:

No właśnie - policz ile spalin dodatkowo powstanie na Ruczaju gdzie wleje się cały ruch z tej trasy i utknie w mega-korkach na Kobierzyńskiej i Grota-Roweckiego... A skoro wg ciebie argumentem za jej budową jest fakt, że była planowana kilkadziesiąt lat temu, to może najpierw powinniśmy zrealizować drogi planowane przez starożytnych Rzymian... ?

19 listopada, 18:04, Gość:

Najpierw powinniśmy zbudować drogi, a potem dopiero dopuścić do zabudowy, gdy drogi już będą. Bo potem są problemy i z dojazdem i z budową dróg. Chyba, że zakładamy, iż w Krakowie pojawi się kiedyś jakiś baron Haussmann i przebije drogi przez zabudowę nie słuchając mieszkańców (poszukaj kto to był).

Wtedy Kraków nigdy by nie powstał bo ciągle w budowie byłyby jakieś drogi... ;)

G
Gość
18 listopada, 18:01, Gość:

A ile można by było wybudować gdyby sprzedano błonia deweloperom? Ile byłoby za to pieniędzy? Więc przestańmy tak liczyć, tylko policzmy ile miasto traci przez jej brak, ile spalin dodatkowo powstaje, ile czasu więcej tracą krakowianie na codzienne dojazdy. Trasa planowana kilkadziesiąt lat temu.

19 listopada, 12:37, gniewko_sn_ryba:

No właśnie - policz ile spalin dodatkowo powstanie na Ruczaju gdzie wleje się cały ruch z tej trasy i utknie w mega-korkach na Kobierzyńskiej i Grota-Roweckiego... A skoro wg ciebie argumentem za jej budową jest fakt, że była planowana kilkadziesiąt lat temu, to może najpierw powinniśmy zrealizować drogi planowane przez starożytnych Rzymian... ?

Najpierw powinniśmy zbudować drogi, a potem dopiero dopuścić do zabudowy, gdy drogi już będą. Bo potem są problemy i z dojazdem i z budową dróg. Chyba, że zakładamy, iż w Krakowie pojawi się kiedyś jakiś baron Haussmann i przebije drogi przez zabudowę nie słuchając mieszkańców (poszukaj kto to był).

R
Rozbawiony

Artykul jak z brukowca...A jak żyłby Tymczak gdyby był dobrym dziennikarzem i pracował za lepsze pieniądze?

g
gniewko_syn_ryba
19 listopada, 13:48, Jojo:

Takie artykuły to można sobie pisać i pisać! A ludzie będą komentować Każdy lubi coś powiedzieć w temacie: co by było gdyby ...

I właśnie o to chodzi - ludzie wyżyją się w i na komentarzach, złość im przejdzie i dalej będą głosować na Jacusia...

J
Jojo

Takie artykuły to można sobie pisać i pisać! A ludzie będą komentować Każdy lubi coś powiedzieć w temacie: co by było gdyby ...

B
Burmistrz Nowej Huty

Gdyby dodać do tego jeszcze budowę jednego stadionu dla wszystkich z rozsuwanym dachem pełniącego funkcje hali sportowej zamiast dwóch to Kraków miałby zaoszczędzone 2 miliardy które dalyby temu miastu pierwsza linie metra i nowe linie tramwajowe na północy miasta. No ale tam nie ma prywatnych uczelni gdzie można dorobic

g
gniewko_sn_ryba
18 listopada, 18:01, Gość:

A ile można by było wybudować gdyby sprzedano błonia deweloperom? Ile byłoby za to pieniędzy? Więc przestańmy tak liczyć, tylko policzmy ile miasto traci przez jej brak, ile spalin dodatkowo powstaje, ile czasu więcej tracą krakowianie na codzienne dojazdy. Trasa planowana kilkadziesiąt lat temu.

No właśnie - policz ile spalin dodatkowo powstanie na Ruczaju gdzie wleje się cały ruch z tej trasy i utknie w mega-korkach na Kobierzyńskiej i Grota-Roweckiego... A skoro wg ciebie argumentem za jej budową jest fakt, że była planowana kilkadziesiąt lat temu, to może najpierw powinniśmy zrealizować drogi planowane przez starożytnych Rzymian... ?

g
gniewko_syn_ryba
18 listopada, 18:58, Gość:

Ale co ta inwestycja z nikąd do nikąd odblokuje?

18 listopada, 22:04, rex:

Skróci się czas dojazdu pracowników z sypialni jakim jest Kurdwanów do korpo Mordoru na Czerwonych makach

To nie taniej byłoby przenieść korpo Mordor na Kurdwanów ?...

G
Gość

Aż dziwne ,że pozwolono na taki artykuł i komentarze pod nim. Trasa się buduje bo wiadomo kto nadzoruje budowę. Chdziło upchnięcie wielu ludzi na długi czas za kosmiczne pensje i tyle. Trasa się nikomu nie przyda bo Pychowickiej nie będzie a Nowopłaszowska u Nowohucka są za drogie. Ważne że dyrektory zarabiają choć mogli by być na emeryturze.

...

Rozpocznijmy zatem twórczą dyskusję od zadawania podchwytliwych pytań: jak wyglądałby dziś Kraków, gdyby nie rządził w nim Jacek M.?

G
Gość
18 listopada, 20:56, Gość:

Komunikacja autobusowa nie działa, a na dodatek ślimacze remonty torowisk kilku miejscach czyli najszybsza i najlepsza w Polsce.

18 listopada, 20:12, Gość:

Komunikacja autobusowa dziala źle dzięki jełopom w osobowych autkach blokujacych autobusy

19 listopada, 3:22, Gość:

Osobowe autka jeżdżą po drogach bo komunikacja działa źle.

to jest gadanie o jaku i kurze, komunikacja działa źle bo auta, autami ludzie jeżdżą bo komunikacja działa źle...

G
Gość
18 listopada, 20:56, Gość:

Komunikacja autobusowa nie działa, a na dodatek ślimacze remonty torowisk kilku miejscach czyli najszybsza i najlepsza w Polsce.

18 listopada, 21:12, Gość:

Komunikacja autobusowa dziala źle dzięki jełopom w osobowych autkach blokujacych autobusy

Autobusy już blokują się same na przystankach. Prywatne autka nie mają nic do rzeczy.

G
Gość
18 listopada, 20:56, Gość:

Komunikacja autobusowa nie działa, a na dodatek ślimacze remonty torowisk kilku miejscach czyli najszybsza i najlepsza w Polsce.

18 listopada, 20:12, Gość:

Komunikacja autobusowa dziala źle dzięki jełopom w osobowych autkach blokujacych autobusy

Osobowe autka jeżdżą po drogach bo komunikacja działa źle.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska