FLESZ - Złoto najdroższe od dekady
Zakres planowanej budowy torowiska tramwajowego w ciągu ul. Lema obejmuje odcinek od al. Pokoju do al. Jana Pawła II wraz z korektą skrzyżowania al. Pokoju. Projektowana linia tramwajowa będzie stanowić przedłużenie linii tramwajowej Krakowskiego Szybkiego Tramwaju w ulicy Meissnera
- informują w ZDMK.
Autorzy opracowania w ramach zadania mają także zaprojektować przejście podziemne łączące planowane przystanki tramwajowe - na wysokości Tauron Areny Kraków.
W przetargu zaznaczono, że wykonanie koncepcji nowej linii wraz z zawiadomieniem o wszczęciu postępowania o wydanie decyzji środowiskowej ma nastąpić do 30 sierpnia 2021 r. Założenie jest takie, że do 30 czerwca 2022 r. ta decyzja zostanie pozyskana i opracowany będzie program funkcjonalno-użytkowy.
Termin składania ofert na koncepcję linii tramwajowej wzdłuż ul. Lema wyznaczono na 16 grudnia tego roku.
Przygotowanie koncepcji linii tramwajowej wzdłuż ul. Lema, czyli drogi, przy której znajduje się hala w Czyżynach dla ZDMK koordynował Zbigniew Rapciak, były prezes Agencji Rozwoju Miasta, zarządzającej Tauron Areną. Urzędnicy zlecili wykonanie tego zadania bez przetargu.
Umowa z firmą Zbigniewa Rapciaka ZR Projekt Kraków została zawarta w połowie lipca ubiegłego roku i opiewała na kwotę 36 900 zł. Zadanie polegało na koordynowaniu prac zespołu zaangażowanego w opracowanie wniosku o finansowanie z funduszy unijnych projektu budowy IV etapu Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na trasie ulica Meissnera - Mistrzejowice. Niedawno ZDMK wybrał firmę, która ma wybudować linię szybkiego tramwaju do Mistrzejowic. Wybór padł na konsorcjum firm: PPP Solutions Polska (lider) oraz Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu (partner), które złożyło ofertę opiewającą dokładnie na kwotę 1 125 398 096,71 zł.
Kraków. Linia tramwajowa do Mistrzejowic za ponad miliard zł...
Druga część umowy z firmą ZR Projekt obejmowała nadzorowanie przygotowania studium dla trasy tramwajowej wzdłuż ul. Lema pomiędzy ul. Mogilską a al. Pokoju. Wcześniej urzędnicy z zarządu dróg informowali, że tramwaj wzdłuż ul. Lema nie ma uzasadnienia z uwagi na to, iż w niedużej odległości (ok. 1 km) pomiędzy aleją Pokoju i aleją Jana Pawła II planowane jest nowe połączenie tramwajowe w ul. Nowohuckiej. Później jednak urzędnicy ZDMK stwierdzili, że linia wzdłuż ul. Lema jest potrzebna.
Zbigniew Rapciak zaznaczał, że w przypadku linii tramwajowej wzdłuż ul. Lema zadbał jedynie o to, by odpowiednio zlecić wykonanie koncepcji dla tego zadania. Samo studium dla tej trasy zrobił już ktoś inny.
Studium dla budowy trasy tramwajowej wzdłuż ul. Lema opracowała krakowska firma Altrans. Opracowanie wykonano także bez przetargu za 84 870 zł. W zarządzie dróg wyjaśniają, że i tym razem kwota nie przekraczała 30 tys. euro, a więc na zlecenie prac firmie Altrans bez przetargu pozwalały przepisy. Dokument przewiduje, że nowa trasa powinna przebiegać środkiem ul. Lema. Uznano, że budowa torowiska wzdłuż chodnika wymaga większego poszerzenia pasa drogowego i wykupu działek od osób prywatnych oraz większej ingerencji w węzły rozjazdowe przy al. Jana Pawła II i al. Pokoju. Koszt inwestycji na początku tego roku szacowano na ok. 100 mln zł.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Tropiki zaledwie dwie godziny drogi od Krakowa! [ZDJĘCIA]
- Organizator orgii w Brukseli poszukiwany przez policję z Wadowic?
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
