https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nadal milionowe straty w komunikacji miejskiej. Wpływy ze sprzedaży biletów wciąż są znacznie mniejsze niż przed pandemią

Piotr Tymczak
Urzędnicy przekonują, że nie można wrócić do rozkładów jazdy sprzed okresu pandemii koronawirusa, bowiem wciąż są znacznie mniejsze wpływy ze sprzedaży biletów. W sierpniu tego roku wyniosły 16,9 mln zł. Dla porównania w analogicznym okresie w 2019 r. wpływy z opłat za przejazdy tramwajami i autobusami wyniosły 25,2 mln zł.

FLESZ - Ile potrwa rowerowy boom?

od 16 lat

Przypomnijmy, że nowe rozkłady jazdy obowiązują od soboty 29 sierpnia (autobusy) i poniedziałku 31 sierpnia (tramwaje). Nie ma jednak powrotu do rzeczywistości sprzed pandemii, kiedy niektóre tramwaje jeździły co 5 minut, czy też 7,5 i 15 minut. A trzeba pamiętać, że wciąż są obostrzenia związane z pandemią, które dotyczą ograniczenia zajętości miejsc w pojazdach komunikacji zbiorowej.

- Na razie nie ma możliwości powrotu do rozkładów jazdy sprzed pandemii. W ostatnich miesiącach znacznie spadły wpływy z komunikacji zbiorowej. Miasto nie ma możliwości finansowych na taką liczbę kursów jak dawniej - wyjaśnia Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie. - Na bieżąco będziemy obserwować sytuację w tramwajach i autobusach. Jeżeli na jakichś liniach będą większe potrzeby, to będziemy reagować - dodaje.

Sebastian Kowal przypomina też, że docelowe rozkłady powinny obowiązywać od października, kiedy okaże się w jakim zakresie mogą z komunikacji zbiorowej korzystać studenci.

Jakie są różnice we wpływach z komunikacji miejskiej sprzed czasu pandemii i w obecnej rzeczywistości? Urząd udostępnił nam wyliczenia z ostatnich miesięcy i porównanie do 2019 r.:
- Styczeń:
2019 - 22,9 mln zł;
2020 - 27 mln zł;
- Luty:
2019 - 24,3 mln zł;
2020 - 29,3 mln zł;
- Marzec:
2019 - 25,8 mln zł;
2020 - 16,1 mln zł;
- Kwiecień:
2019 - 23,7 mln zł;
2020 - 4,1 mln zł;
- Maj:
2019 - 25,1 mln zł;
2020 - 8,8 mln zł;
- Czerwiec:
2019 - 22,7 mln zł;
2020 - 13,9 mln zł;
- Lipiec:
2019 - 24,1 mln zł;
2020 - 15,95 mln zł;
- Sierpień:
2019 - 25,2 mln zł;
2020 - 16,9 mln zł.

Od 31 sierpnia, w dni powszednie co 10 minut kursują tramwaje linii 1, 3, 8, 13, 18, 20, 24, 50 i 52, a co 20 minut pojazdy linii - 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 17 (kursy w godzinach szczytu), 19, 21, 22, 44 (kursy w godzinach szczytu), 49 (kursy w godzinach szczytu), 49 (kursu w godzinach szczytu).

Natomiast 29 sierpnia, dla większości linii autobusowych przywrócono częstotliwość kursowania w dni powszednie sprzed okresu pandemii koronawirusa.

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

C
Coraz nowocześniej
5 września, 17:44, zzz:

jak nic, trzeba podwyższyć cenę biletów, wtedy będziecie mieli jeszcze większe straty...

...i jeszcze do możliwości przewożenia pojazdawmi MPK rowerów i hulajnóg - dodać możliwość pakowania się do nich ze skuterami i motocyklami.

z
zzz

jak nic, trzeba podwyższyć cenę biletów, wtedy będziecie mieli jeszcze większe straty...

p
persian

A kto to jest p.Kowal?

Specjalista od czego?

Porównania III/2019 -V/2019 do III/2020-V/2020 to czysta mamipulacja...znane są decyzje rządowe.

A co z kosztami utraconych gwarancji nowego nie wykorzystanego taboru?

Nowa krakowska szkoła ekonomii; NIC NIE ROBIĆ TO NIE MA KOSZTÓW!!!!

Ale skąd na pensje dla panów Kowali?

p
persian
5 września, 10:59, Pietrek:

Proszę nie żonglować danymi nt. zmiany przychodów, tylko pokazać wyniki na działalności: przecież koszty funkjonowania - skoro jeździło/jeździ mniej taboru - również spadły. I po drugie: może wreszcie czas w Magistracie na refleksję dotyczącą kierunków rozwoju i kosztów utrzymania 800-tysięcznego miasta.

No i racja!!!!!

G
Gość

Zapewne wszyscy ruszyli na nowo malowane ścieżki rowerowe,

P
Pietrek

Proszę nie żonglować danymi nt. zmiany przychodów, tylko pokazać wyniki na działalności: przecież koszty funkjonowania - skoro jeździło/jeździ mniej taboru - również spadły. I po drugie: może wreszcie czas w Magistracie na refleksję dotyczącą kierunków rozwoju i kosztów utrzymania 800-tysięcznego miasta.

J
Ja

Potrzebne są podwyżki biletów,znowu.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska