https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowa al. 29 Listopada za 95 mln zł

Piotr Ogórek
Władze Krakowa podpisały umowę na rozbudowę alei 29 Listopada na odcinku od Opolskiej do granic miasta. Wykonawca ma rok czasu na przygotowanie projektu inwestycji. Po tym czasie ruszą prace budowlane. Nową aleją pojedziemy w 2020 roku.

Umowę podpisano z firmą Strabag, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Koszt prac wyniesie 95 mln zł. Miasto uzyskało jednak dofinansowanie unijne, które wyniesie ponad 75 mln zł.

>> Zobacz krakowskie inwestycje

Al. 29 Listopada zostanie przebudowana na odcinku 2,6 km. Po zrealizowaniu inwestycji będą po dwa pasy w każdym kierunku, powstaną ścieżki rowerowe, a miejscami także buspasy. Inwestycja zwiększy przepustowość alei przy wjeździe do miasta.

Przebudowa obejmie odcinek od ul. Opolskiej do granic miasta. Inwestycja zostanie zrealizowana w dwa lata, zakończenie prac planowane jest na przełom 2019 i 2020 roku. Jest to duże przedsięwzięcie, które wymaga starannego przygotowania. Oprócz rozbudowy alei, obejmie także przebudowę dwóch obiektów kolejowych, więc będzie to kosztowne zadanie, ale bardzo cenne dla mieszkańców.

Aby ułatwić zjazd ze skrzyżowań, zostaną wydzielone pasy do lewoskrętu lub drogi serwisowe. Wszystkie przejazdy przez jezdnie zyskają sygnalizację świetlną. Parametry drogi zostały dostosowane do istniejących potrzeb i natężenia ruchu. Ponadto po obu stronach ulicy powstaną ciągi piesze i ścieżki rowerowe. Natomiast na odcinku od pętli tramwajowo-autobusowej na Górce Narodowej do granic miasta zostaną wydzielone dodatkowo buspasy.

Co ważne, na czas prac budowlanych ruch na al. 29 Listopada zostanie utrzymany, choć oczywiście nie unikniemy utrudnień.

Inwestycja jest szczególnie ważna dla mieszkańców Krowodrzy Górki i Górki Narodowej, którzy oprócz możliwości dojazdu do centrum tramwajem w ramach zadania „Budowa linii tramwajowej Krowodrza Górka-Górka Narodowa”, zyskają również szybsze połączenie drogowe. Będzie ono miało także korzystny wpływ na usprawnienie ruchu przy wjeździe i wyjeździe z Krakowa.

ZOBACZ TAKŻE:
Miliony złotych na rozbudowę ulicy Igołomskiej

Autor: Agencja Informacyjna Polska Press

Komentarze 18

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
rem
Chetnie zaplace nawet 10zl za przejazd w jedna strone. Przez Miechow jade ze trzy razy w roku.
BTW, krakus z dziada pradziada. Od zawsze.
l
lisek
A co ty pisać już umiesz ,a za stodołę srać chodzisz !
z
ziew
Ty chyba w Chinach nigdy nie byłeś i 4-poziomowych skrzyżowań w środku miasta nie widziałeś ;-)
G
Gość
jak pojedziesz nad morze albo do stolycy to nie jedz przypadkiem stara e7 bo mieszkancy ci z KRA i KMI sobie tego nie życżą :-P jedz S7 albo PKP :-D :-D :-D
k
kola
Zastanów się? Ty raczej tego nie rób. Widać, że myślenie nie jest twoją najmocniejszą stroną
O
Olo
Jak nie widzisz różnicy między chodnikiem a ścieżką rowerową to masz problem. Z chodników korzysta się cały rok, rowerzyści raczej w zimie i przy złej pogodzie zostawiają rowery z domu. A odnośnie zwężenia, to ty masz chyba w miejscu gdzie normalni ludzie mają normalny mózg
l
lolo
Olo, a może zlikwidujmy też chodniki bo pieszych też jest mało i idąc tym tropem zróbmy zwężenie w nocy bo jest mniejszy ruch? Stary zastanów się zanim coś znowu coś palniesz
o
olo
Po co budować ścieżki rowerowe po obydwu stronach ulicy. Na jednej przejeżdża co 15 min. pojedynczy rowerzysta i to jak pogoda jest. A tak to puste stoją. Marnotrawstwo kasy i miejsca
g
gniewko_syn_ryba
tylko do Warszawy...
B
Bolo
Dlaczego planowane jest jednopoziomowe skrzyżowanie? Zrobienie estakady wymaga zbyt wielkich umiejętności?
g
gosc
Głupie porównanie z siewna/mackiewicza, bo 7:30 w ciągu doby jest tylko raz, konkretnie o 7:30.
A skrzyzowania ze światłami zatrzymują skutecznie wszystkich przez całą dobę, a nie tylko o 7:30
ZIKITOwskie matoły bez szkoły i ich skrzyżowania ze światłami, to po aroganckiej mafi majchrowskiego i deweloperów największa zakała tego miasta
M
Mała
Szkoda tylko, że jeden z najczęstszych lewoskrętów na tej trasie w ulicę Kuźnicy Kołłątajowskiej będzie zmieniony na skręt najpierw w prawo (w ulicę na której wiecznie są korki) aby na skrzyżowaniu przejechać prosto. Powodzenia. Projektant chyba za dużo wypił jak tworzył ten projekt.
r
rem
Na siewniej/mackiewicza ok 7:30 rano? Zachecam.
Na granicach miasta trzeba rogatki postawic i pobierac myto za wjazd do Krakowa.
Tranzyt kiedys poleci obwodnica i S7, a kmi, kpr, kwi, kwa itp, niech korzystaja, z jakze komfortowej komunikacji miejskiej.
b
bs
można się nieźle obłowić, a masie ludzkiej będą wmawiać że korki muszą być bo to duże nowoczesne miasto jest .
f
fgb
a jak miasto zrezygnuje z kupowania coraz większej ilości sygnalizatorów to ktoś będzie bardzo niezadowolony.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska