FLESZ - Ile potrwa rowerowy boom?

- Panujemy, że uruchomienie kładki będzie możliwe do 15 lipca br. Na ten termin mogą mieć jednak wpływ warunki atmosferyczne - informują urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Obecnie trwa jeszcze m.in. malowanie odpowiedniego oznakowania. Toczą się też jeszcze prace przy tworzeniu ścieżki wyprowadzającej rowerzystów z kładki w kierunku ronda Matecznego.
Całkowita długość obiektu - 408,42 m w tym:
- najazd od r. Matecznego 108,00 m
- ustrój nośny kładki - 282,51 m
- najazd od ul. Swoszowickiej - 17,91 m
Koszt budowy ścieżki wraz z kładką to ok. 21,5 mln zł.
Umowa z wykonawcą dot. terminu zakończenia budowy kładki była aneksowana. - Zgodnie z aneksem wykonawca ma czas do 15 lipca br. Głównie, realizacja naszych prac musiała zostać skoordynowana z pracami modernizacyjnymi PKP. Na pewnym etapie mieliśmy spór o działkę z PKP (na której stoi obiekt) - która ostatecznie została uznana za naszą, ale odwołanie ze strony PKP wstrzymało realizację naszych prac. U umowie zostały zapisane kary umowne, po zakończeniu prac sprawdzimy czy jest podstawa do ich naliczenia, jeśli będzie to oczywiście je naliczymy. Na ten moment nie przewidujemy - informują w ZDMK.
"Rowerzyści z południowych dzielnic Krakowa pokonają wąskie gardło jakim jest ul. Kamieńskiego 7 metrów nad torami kolejowymi oraz prawie 5 metrów nad ul. Powstańców Śląskich. Cała konstrukcja jest postawiona na kilkudziesięciu betonowych słupach. Nowa konstrukcja na mapie Krakowa będzie służyła również pieszym. Obiekt jest fragmentem budowy całej trasy rowerowej, łączącej ul. Wielicką i Nowosądecką z Ludwinowem" - podkreślają urzędnicy miejscy.