https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: nowoczesny most połączy Podgórze z Nową Hutą

Małgorzata Stuch
Tak będzie wyglądał nowy most o długości 706 metrów
Tak będzie wyglądał nowy most o długości 706 metrów archiwum
Nowy, supernowoczesny most łączący Podgórze z Nową Hutą, będzie najtrudniejszym elementem kolejnego odcinka drogi ekspresowej S7.

O budowę tej części "ekspresówki" - prowadzącej od węzła "Rybitwy" do węzła "Igołomska" wraz z mostem przez Wisłę , nazywanej Trasą Nowohucką - ubiega się aż 15 firm i konsorcjów z 11 europejskich krajów .
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ocenia, że prace przy budowie mogą ruszyć w połowie przyszłego roku. Powinny potrwać ok. 30 miesięcy. Trasa Nowohucka będzie mieć ok. 4,5 km.

Będzie umożliwiała nie tylko dodatkową przeprawę przez Wisłę, ale też odkorkuje zatłoczone centrum miasta. - Ta inwestycja sprawi , że po Krakowie będzie się łatwiej jeździło. Zwiększy się też bezpieczeństwo ruchu drogowego - zaznacza Łukasz Osmenda, przewodniczący komisji infrastruktury Rady Miasta Krakowa.

Nowy most przez Wisłę to w zasadzie 2 nowoczesne mosty (jeden dla każdego kierunku) o długości 706 metrów. Konstrukcja jest potężna, składa się z m.in. czterech pylonów, czyli wysmukłych elementów w kształcie litery A o wysokości 63 m. Układ "podwieszenia" zostanie usytuowany po obu stronach każdej jezdni.

- Długość najdłuższego przęsła wyniesie ok. 200 metrów - informuje Magdalena Chacaga, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawca inwestycji oprócz mostu wybuduje m.in. odcinek drogi ekspresowej, dwupoziomowe węzły drogowe "Rybitwy" oraz "Igołomska", przebuduje także drogę krajową 79 ( dochodzącą do S7). Powstanie także tunel dla pieszych pod ekspresówką, przejście podziemne dla krakowian pod drogą ekspresową S7, łącznicami, torowiskiem tramwajowym i drogą krajową 79. Zmodernizowana zostanie trasa istniejącej linii tramwajowej.

Na razie nie wiadomo, kto będzie wykonawcą inwestycji. GDDKiA zna chętnych, ale musi przeprowadzić badanie i ocenę złożonych ofert. Po tym, do drugiego etapu przetargu zaprosi firmy, których wnioski spełnią wymogi formalne. Wtedy także dowiemy się, na ile wykonawcy wycenią koszty budowy Trasy Nowohuckiej.

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mostowiec
Most Solidarności w Płocku to jedydny wielki i nowoczesny most w Polsce, a to most to kolejna szarzyzna.
B
Budowniczy
Będę obserwować jego budowę.
Z
Zenek
Ja ze szwagrem byśmy lepszy wymyślili
a
adnel
dlaczego nie przesunieto mostu o 500m na wschod tam były szczere pola a tak mam most nad domem . to jest przeciez smieszne kto za to bierze kase
m
maty
O jeny, taki zafundowali nam tez w Gdansku, ale sie nim nie jezdzi, bo nie ma skad ani dokad ;)))))
t
talking_head
Podobny "supernowoczesny" most stoi od lat 30-tu w Kolonii a jeszcze bardziej "supernowoczesnych" i równie starych mostów jest na świecie pewnie setka. Litości !
K
Krakowianin
Zanim wybudują drogę, niech GDDKiA godnie zapłaci wyrzucanym ze swoich domów mieszkańcom os. Mogiła. Jak na razie oferują śmieszne kwoty odszkodowania. Ale cóż ... widocznie jakiś "Pan dyrektor" dostanie kilkuset tysięczną premię za to, że udało mu się tanio pozyskać grunty pod drogę.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska