O budowę tej części "ekspresówki" - prowadzącej od węzła "Rybitwy" do węzła "Igołomska" wraz z mostem przez Wisłę , nazywanej Trasą Nowohucką - ubiega się aż 15 firm i konsorcjów z 11 europejskich krajów .
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ocenia, że prace przy budowie mogą ruszyć w połowie przyszłego roku. Powinny potrwać ok. 30 miesięcy. Trasa Nowohucka będzie mieć ok. 4,5 km.
Będzie umożliwiała nie tylko dodatkową przeprawę przez Wisłę, ale też odkorkuje zatłoczone centrum miasta. - Ta inwestycja sprawi , że po Krakowie będzie się łatwiej jeździło. Zwiększy się też bezpieczeństwo ruchu drogowego - zaznacza Łukasz Osmenda, przewodniczący komisji infrastruktury Rady Miasta Krakowa.
Nowy most przez Wisłę to w zasadzie 2 nowoczesne mosty (jeden dla każdego kierunku) o długości 706 metrów. Konstrukcja jest potężna, składa się z m.in. czterech pylonów, czyli wysmukłych elementów w kształcie litery A o wysokości 63 m. Układ "podwieszenia" zostanie usytuowany po obu stronach każdej jezdni.
- Długość najdłuższego przęsła wyniesie ok. 200 metrów - informuje Magdalena Chacaga, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonawca inwestycji oprócz mostu wybuduje m.in. odcinek drogi ekspresowej, dwupoziomowe węzły drogowe "Rybitwy" oraz "Igołomska", przebuduje także drogę krajową 79 ( dochodzącą do S7). Powstanie także tunel dla pieszych pod ekspresówką, przejście podziemne dla krakowian pod drogą ekspresową S7, łącznicami, torowiskiem tramwajowym i drogą krajową 79. Zmodernizowana zostanie trasa istniejącej linii tramwajowej.
Na razie nie wiadomo, kto będzie wykonawcą inwestycji. GDDKiA zna chętnych, ale musi przeprowadzić badanie i ocenę złożonych ofert. Po tym, do drugiego etapu przetargu zaprosi firmy, których wnioski spełnią wymogi formalne. Wtedy także dowiemy się, na ile wykonawcy wycenią koszty budowy Trasy Nowohuckiej.