https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowoczesny system parkowania nie działa

Piotr Rąpalski
Logiczna Alternatywa
Władze Krakowa pod koniec 2016 roku zapowiedziały wprowadzenie nowego systemu parkingowego. Jednym z jego elementów miała być tablica u zbiegu ulic Szlak i Długiej, wyświetlająca informacje o tym, przy których ulicach są wolne miejsce postojowe.

Urządzenie, które uruchomiono w 2017 roku, działało tylko przez kilka miesięcy i po serii awarii zgasło na dobre. Problem ten podniósł na konferencji prasowej Łukasz Gibała, jeden z kandydatów na prezydenta Krakowa.

– Czas skończyć z inwestycjami, które działają tylko na papierze. Ulice Krakowa to nie miejsce na testowanie za pieniądze Krakowian niesprawdzonych systemów. Ta niedziałająca tablica to symbol wielu krakowskich inwestycji, które są potrzebne w czasie przecinania wstęg na konferencji prasowej. Potem ich los nikogo już nie interesuje – zauważa Łukasz Gibała, który zapowiada, że w jeśli wygra wybory, to miasto będzie podpisywać umowy z wykonawcami w taki sposób, aby nie dochodziło do takich sytuacji.

–Ulice Krakowa to nie miejsce na buble. Obecne władze Krakowa powinny się nauczyć, że jeśli czegoś nie potrafią, nie powinny się tym zajmować. Pieniądze krakowskiego podatnika nie powinny być marnowane w ten sposób – dodaje Gibała.

Innym elementem systemu jest aplikacja, która w smartfonach miała wskazywać kierowcom wolne miejsca postojowe. Jednak również jest zawodna. A koszt systemu to około pół miliona złotych. Spółka Miejska Infrastruktura tłumaczy, że system wyłączono, bo jego pracę zakłócał remont prowadzony w pobliżu przez MPEC, wymieniane są tam rury. Po jego zakończeniu system znów ma działać. Urzędnicy zaznaczają jednak, że ciągle jest on w fazie testów.

- Prace prowadzone przez MPEC w tym rejonie zakłócały funkcjonowanie systemu. Kierowcom były pokazywane wadliwe informacje. Dlatego zdecydowaliśmy o tymczasowym jego wyłączeniu. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że rozszerzanie systemu ciepłowniczego i poprawianie jakości powietrza w Krakowie, to dziś priorytet dla miasta - mówi Andrzej Wałkowicz, prezes spółki Miejska Infrastruktura.

- Po zakończeniu prac czujniki zostaną zinwentaryzowane w związku ze zmianą organizacji ruchu, skalibrowane na nowo i system uruchomiony ponownie. Zwróćmy uwagę, że te systemy są w fazie testów. Zbieramy dane, chcemy ulepszyć, zanim ewentualnie zostanie rozszerzony na inne ulice miasta.

ZOBACZ KONIECZNIE:

FLESZ: Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?

Źródło: vivi24

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bula
Jestem przekonana ,że na tej konferencji nie będzie żadnego z ówczesnych reformatorów organizacji ruchu i parkowania .
Będą za to urzędnicy ,którzy za co się wzięli po tem to spierd..........
Dowód : kompromitujące przegrane w sądzie w sprawach strefy płatnego parkowania , kompromitujące projekty organizacji ruchu w których sprzecznie z prawem wyznaczyli kilka tysięcy miejsc ,bezprwne wyawanie zezwoleń.
To zdaje się ci tzw. młodzi gniewni ,którzy nie mogli się doczekać aż coś pozmieniaja po starych fachowcach i pokażą co potrafią .
No i pokazali
Młodzi gniewni i.........niekompetentni.
Teraz mają głos eksperci ....wyrzuceni za nieudolność z pracy.
Boże miej Kraków w swej opiece bo na urzędników i rzekomych ekspertów jak widać liczyć nie można
Z
Zuch
To był ludzki człowiek
Grabarzom dawał na śniadanie kawior i szampana
W nagrody dawał im kuchenki mikrofalowe
a ,że molestował pracownice
jak to się ma do wietrzności
M
Mag
Takie nieprawidłowości mogą się dziać tylko u Majchrowskiego
Ludzie nie myślą i nie zdają sobie sprawy ,że wybierając Majchrowskiego jednocześnie wybierają ludzi ,których on później stawia na kluczowych stanowiskach .
Weźmy przykład Jana T. ,którego Majchrowski z zastanawiającą upartością od lat chce przywrócić na dyrektorskie stanowisko a wyczyny tego gościa , w tym zarzuty karne za molestowanie pracownic ,nadużywanie władzy ,łapownictwo i inne krętactwa zamiast go eliminować z publicznych funkcji u Majchrowskiego znajdowały uznanie i przez cały czas twierdził ,że to jego najlepszy dyrektor.
To jaki z Majchrowskiego prezydent ,autorytet ,skoro otacza się takimi ludźmi.
Teraz mamy efekty jego prezydentury jaki pan taki kram i tytuł profesorski nic tutaj nie zmieni.
a
abo abo
Zastanawiające jest to ,że 30 lat temu byli urzędnicy ,którzy potrafili myśleć i zorganizowali ruch i parkowanie w tak fachowy sposób ,że trwa to do dziś .
Czy powodem indolencji obecnych urzędników jest ....indolencja obecnego prezydenta ,który sam nie mając pojęcia o kwestiach dotyczących organizacji ruchu drogowego czy parkowania , mianuje podsuwanych mu ludzi ,którzy jak czytamy nie dość ,że się kompromitują to jeszcze szkodzą .
Przecież za nieuzasadnione wydatkowanie publicznych pieniędzy powinna być odpowiedzialność karna a nie tylko dymisja .
Z tego co pamiętam to radni PiS stawiali wniosek o rozwiązanie tej spółki miejskie ze względu m.in. na brak realizacji celów dla których została powołana i Majchrowski zamiast wyrzucić prezesa to ukarał go przenosząc na ....wiceprezesa i dopiero kolejne kompromitacje ,w tym przetarg na wymianę parkomatów na nowe i ogromne koszty utrzymania spółki przy jednoczesnym braku efektów zadań statutowych doprowadziły do wyrzucenia gościa ,czy też sam odszedł , który jak czytamy teraz został ..........ekspertem .
j
jesli
miejsc do parkowania po prostu fizycznie jest za mało. Zabetonowano Kraków pod mieszkania bo to jest "cena pionowa" czyli razy tyle, ile jest pięter, a nie miejsce parkingowe w "poziomie". Zabudowa Krakowa wg obecnego planu to po prostu masakra, a nie dążenie do rozwiązania problemów mieszkańców. Są osiedla gdzie nikt nawet nie myśli o ustawianiu znaków drogowych , bo one nie stworzą miejsc do parkowania. Miejsca albo są albo ich nie ma. Projektanci do du....... hmmmm szkoły.....
A
Aja
Tak ,tak
tamten też nie molestował pracownic tylko ....sprawdzał stan higieny ich pochwy a jak kontrola była negatywna kierował pod prysznic ,które w tym celu kazał pobudować ,chociaż przez ćwierć wieku nie były żadnemu z dyrektorów zarządu dróg potrzebne.
Ale on był przecież ,zdaniem Majchrowskiego , najlepszy
co wszystko tłumaczy
q
qdeg
Tak ,tak
parkomat
krawaty wiąże usuwa cią...........
To są dopiero innowatorzy Majchrowskiego
I nie wyrzucili tylko ...sam odszedł
Tak samo jak z zarządu dróg gdzie był zastępcą Jana T. a zwolniony po aresztowaniu owego
Wrócił do koryta tym razem nie do urzędu ,bo nie mógł lecz do spółki ,która została utworzona w bardzo podejrzanym celu ,skoro z mocy prawa nie mogła pobierać opłat za parkowanie i z nich budować parkingów , a taki cel jej powołania określili radni.
B
Buuuuu
Już w 1995r. na ulicach dojazdowych do miejskich parkingów w centrum miasta ówczesny dzierżawca parkingów zainstalował pierwszy w Polsce elektroniczny system tablic o zajętości parkingów .Rozwiązanie było pomysłem ówczesnych urzędników wzorowane na przykładach z miast zachodnich. Instalacja była bardzo kosztowna m.in. z tego powodu ,że technologia była nowatorska np. sterowanie drogą radiową .
Niestety kierowcy nie stosowali się do wskazań o zajętości (czerwony napis ) parkingów,i jak wykazały badania empiryczne z tego powodu ,że uważali ,iż mimo że parking na Pl.Szczepański wskazuje na zajęty zanim dojadą jakieś miejsce się zwolni . I mieli rację bo gdy tablica wskazywała parking wolne miejsca zanim dojechał już było zajęte .
To samo jest z rozwiązaniem przyjętym przez zarząd miejskiej spółki parkingowej a finansowanym , w odróżnieniu od tamtych czasów nie przez dzierżawcę parkingów lecz przez podatników ,których pieniądze lekką rączką na nietrafione innowacje wydawały władze tej miejskiej spółki .
Trzeba było postawić mi flaszkę to bym ostrzegł przed bezsensownym wydatkowaniem pieniędzy podatników a nie tworzyć spółkę miejską i mianować do jej władz ludzi nie mających zielonego pojęcia o tym jaki cel i jakimi środkami należy go osiągnąć .
Chwilowi urzędnicy samorządowi zatrudnili swoich kolesiów ,którzy odkrywają przysłowiową Amerykę ,którą w Krakowie ktoś zorganizował prawie ćwierć wieku temu!!!!!!!!!
Ponoć miejska spółka organizuje w październiku konferencję naukowo techniczną z okazji ......30 lecia wprowadzenia zasad organizacji ruchu i parkowania w śródmiejskiej części Krakowa .
Ponoć ekspertem na tej konferencji ma być ....wyrzucony z miejskiej spółki jej pierwszy prezes ,który zamiast budować parkingi ,jak wskazywał cel powołania spółki, przez prawie 3 lata nie doprowadził do budowy żadnego parkingu ,ale za to często występował w mediach informując o kolorowych ekranikach do parkomatów ,prognozach pogody w tych urządzeniach czy też patrolach kontrolujących wnoszenie opłat na ....elektrycznych hulajnogach .Tak bardzo podkreślał za każdym razem ,że jego pomysły są pierwszymi w Polsce ,że w końcu jako pierwszy w Polsce wyleciał ze stanowiska za ,jak myślę ,brak efektów statutowych .I słusznie bo bezmyślne zlecania budowy za ciężkie pieniądze podatników czujników i tablic info o ilości miejsc (np. kierujący wjeżdża w ul.Szlak i widzi ,że brak jest miejsc co ma zrobić ? wycofać ?skręcić w prawo lub w lewo i co dalej z informacją o miejscach -absurd i głupota ) powinno skutkować nie tylko wyrzuceniem z pracy ,ale odpowiedzialnością karną !!!!!!!
A teraz odpowiedzmy sobie kto nam to wszystko zgotował ,kto powołał niepotrzebną spółke ,kto mianował jej prezesów ,kto doprowadził tym samym do gigantycznego marnotrawienia publicznych pieniędzy . A np. na ul.Prądnickiej gałki urywa na dziurach .
c
l
lockmac
... czytam go od kilku lat, zainwestowałem nawet własne środki w jego książkę z czystej ciekawości i szczerze Wam powiem, że już trochę niedobrze mi się robi jak po raz kolejny (kilka lat z rzędu) słyszę tę samą śpiewkę. Pan Łukasz niestety zamiast zaproponować jakieś twarde konkrety i skupić się na nich (dla dobra wszystkich mieszkańców) kilka lat temu przyjął taktykę krytykowania urzędującego prezydenta ... nie tędy droga. Tym sposobem P. Gibała nigdy nie zostanie prezydentem miasta, bo oczekiwanie aż panujący prezydent zachoruje albo pewnego dnia zwyczajnie odejdzie z tego świata (nie wypominając nikomu wieku) jest trochę słabe i ja na przykład osobiście mam coraz mniejszą ochotę słuchać wszechobecnej krytyki. Konkrety Panie Gibała, konkrety !!!
w
wiw
Gibała przecież nie wie, co to jest rura i ciepłociąg. Jego miasto nie będzie remontowane, ale jakby co, to najwyżej w nocy i przez krasnoludki.
J
Jerzy
Kto to Gibala ?
F
Fan
Tylko Gibała! On zrobi i naprawi! Dzięki Gibale będzie lepiej, bo Gibała to prawdziwy gospodarz.m Gibała rządził, sprawdził się i potrafi. Gibała! Gibale, przez Gibałę! Gibała!!!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska