Urządzenie, które uruchomiono w 2017 roku, działało tylko przez kilka miesięcy i po serii awarii zgasło na dobre. Problem ten podniósł na konferencji prasowej Łukasz Gibała, jeden z kandydatów na prezydenta Krakowa.
– Czas skończyć z inwestycjami, które działają tylko na papierze. Ulice Krakowa to nie miejsce na testowanie za pieniądze Krakowian niesprawdzonych systemów. Ta niedziałająca tablica to symbol wielu krakowskich inwestycji, które są potrzebne w czasie przecinania wstęg na konferencji prasowej. Potem ich los nikogo już nie interesuje – zauważa Łukasz Gibała, który zapowiada, że w jeśli wygra wybory, to miasto będzie podpisywać umowy z wykonawcami w taki sposób, aby nie dochodziło do takich sytuacji.
–Ulice Krakowa to nie miejsce na buble. Obecne władze Krakowa powinny się nauczyć, że jeśli czegoś nie potrafią, nie powinny się tym zajmować. Pieniądze krakowskiego podatnika nie powinny być marnowane w ten sposób – dodaje Gibała.
Innym elementem systemu jest aplikacja, która w smartfonach miała wskazywać kierowcom wolne miejsca postojowe. Jednak również jest zawodna. A koszt systemu to około pół miliona złotych. Spółka Miejska Infrastruktura tłumaczy, że system wyłączono, bo jego pracę zakłócał remont prowadzony w pobliżu przez MPEC, wymieniane są tam rury. Po jego zakończeniu system znów ma działać. Urzędnicy zaznaczają jednak, że ciągle jest on w fazie testów.
- Prace prowadzone przez MPEC w tym rejonie zakłócały funkcjonowanie systemu. Kierowcom były pokazywane wadliwe informacje. Dlatego zdecydowaliśmy o tymczasowym jego wyłączeniu. Chyba nikt nie ma wątpliwości, że rozszerzanie systemu ciepłowniczego i poprawianie jakości powietrza w Krakowie, to dziś priorytet dla miasta - mówi Andrzej Wałkowicz, prezes spółki Miejska Infrastruktura.
- Po zakończeniu prac czujniki zostaną zinwentaryzowane w związku ze zmianą organizacji ruchu, skalibrowane na nowo i system uruchomiony ponownie. Zwróćmy uwagę, że te systemy są w fazie testów. Zbieramy dane, chcemy ulepszyć, zanim ewentualnie zostanie rozszerzony na inne ulice miasta.
ZOBACZ KONIECZNIE:
FLESZ: Autostrady, bramki, systemy płatności - jak ominąć korki?
Źródło: vivi24