https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowy most kolejowy nam zamarzł? Niesamowite zdjęcia znad Wisły

Piotr Rąpalski
Tak prezentuje się nowy most kolejowy w zimowej odsłonie (w sumie to mostów jest kilka). Po trzech przeprawach pociągi poruszają się z prędkością do 100 km/h. Tuż obok nich krakowianie mogą przedostawać się z jednej na drugą stronę Wisły, pieszo lub na rowerze. To część największej unijnej inwestycji kolejowej w stolicy Małopolski.

Budowa mostu (mostów) i towarzyszącej mu infrastruktury to tylko cześć wielkiej inwestycji kolejowej trwającej przez lata w Krakowie. Głównym jej celem było położenie drugiej pary torów biegnących przez miasto, by pociągów mogło jeździć więcej.

Dlatego też, w rejonie ulicy Kopernika i Blich powstały nowe wiadukty i estakady kolejowe. Równocześnie prowadzono prace przy odbudowie i poszerzeniu wiaduktu kolejowego przy Hali Targowej. Powstała tam też nowa stacja. Odnawiane były też inne stacje kolejowe, a planowane do budowy są kolejne. Dalej rozbudowywano nasyp kolejowy wzdłuż ulicy Halickiej. Następnie mamy wspomniany most na Wiśle, który zaczyna się w rejonie ul. Podgórskiej i jest przeprawą na Zabłocie. Tam przystanek kolejowy również został modernizowany.

Oto najcenniejsze marki na świecie!

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rudy z Budy
To wszystko samo sie nie stalo.....to wszystko zrobil PiS.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Prokuratura umorzyła postępowanie ws. Park and Ride. Bochnia straciła ok. 1,3 mln zł

Prokuratura umorzyła postępowanie ws. Park and Ride. Bochnia straciła ok. 1,3 mln zł

Poznaj wszystkie półfinalistki Miss Polski. Tylko część z nich przejdzie do finału

Poznaj wszystkie półfinalistki Miss Polski. Tylko część z nich przejdzie do finału

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska