https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowy most kolejowy nam zamarzł? Niesamowite zdjęcia znad Wisły

Piotr Rąpalski
Tak prezentuje się nowy most kolejowy w zimowej odsłonie (w sumie to mostów jest kilka). Po trzech przeprawach pociągi poruszają się z prędkością do 100 km/h. Tuż obok nich krakowianie mogą przedostawać się z jednej na drugą stronę Wisły, pieszo lub na rowerze. To część największej unijnej inwestycji kolejowej w stolicy Małopolski.

Budowa mostu (mostów) i towarzyszącej mu infrastruktury to tylko cześć wielkiej inwestycji kolejowej trwającej przez lata w Krakowie. Głównym jej celem było położenie drugiej pary torów biegnących przez miasto, by pociągów mogło jeździć więcej.

Dlatego też, w rejonie ulicy Kopernika i Blich powstały nowe wiadukty i estakady kolejowe. Równocześnie prowadzono prace przy odbudowie i poszerzeniu wiaduktu kolejowego przy Hali Targowej. Powstała tam też nowa stacja. Odnawiane były też inne stacje kolejowe, a planowane do budowy są kolejne. Dalej rozbudowywano nasyp kolejowy wzdłuż ulicy Halickiej. Następnie mamy wspomniany most na Wiśle, który zaczyna się w rejonie ul. Podgórskiej i jest przeprawą na Zabłocie. Tam przystanek kolejowy również został modernizowany.

Oto najcenniejsze marki na świecie!

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rudy z Budy
To wszystko samo sie nie stalo.....to wszystko zrobil PiS.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska