- Gotowa jest jezdnia i chodniki. Wykonawca przygotowuje oznakowanie, montuje bariery ochronne, maluje ściany. Od strony drogowej obiekt ma ponad 200 m długości, w tym 40 m pod 6 torami. Wysokość między jezdnią a płytą wiaduktu wynosi 4,6 m. Na linii kolejowej wiadukt zajmuje 16 m - informują kolejarze z PKP PLK.
I dodają, że kierowcy pojadą jezdnią o dwóch pasach ruchu, po 3,5 m każdy. Piesi przejdą dwoma oświetlonymi 2 m chodnikami, położonymi ok. 2 m nad jezdnią. Obok wiaduktu wybudowane zostały dwie dodatkowe drogi dojazdowe, ułatwiające komunikację w okolicy. Nowy kolejowy obiekt zdecydowanie poprawi warunki komunikacji w krakowskich Bronowicach.
Wiadukt kolejowy na ul. Rydla to kolejny i obiekt, oddany do użytku przez PLK, na trasie z Krakowa do Katowic. Kierowcy mogą już korzystać z odnowionych wiaduktów drogowych w Jaworznie i Rząsce, a także wiaduktów kolejowych w Krakowie i Zabierzowie. W sumie na linii kolejowej E30, pomiędzy Małopolską a Śląskiem, PLK buduje 10 nowych i modernizuje 24 wiadukty.
Kraków. Wielkie postępy na ogromnej inwestycji. Kładą już sz...
"Nowe obiekty, budowane są w miejscu przejazdów kolejowo-drogowych. To m.in. wiadukty drogowe w Trzebini, Krzeszowicach oraz w Woli Filipowskiej. Pozostałe 24 to gruntownie modernizowane konstrukcje. Wszystkie zwiększą możliwości kolei i przyniosą pozytywne efekty dla bezpieczniejszego i sprawniejszego systemu komunikacji w regionie" - podkreślają kolejarze.
PLK prowadzą modernizację na niemal całej długości trasy Kraków – Katowice. Wartość inwestycji to w sumie ok. 2 mld zł. Po zakończeniu prac i uzyskaniu odpowiednich certyfikatów pociągi pasażerskie na tej trasie przyspieszą do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.
Projekt „Modernizacja linii kolejowej E30, odcinek Zabrze – Katowice – Kraków, etap IIb” jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
WIDEO: Krótki wywiad. Kosmiczna misja magistratu
