Modernizacja ulicy Krakowskiej trwa od 23 marca. Przebudowywane jest torowisko tramwajowe na odcinku od ulicy Rollego do ul. Dietla wraz z układem drogowym, chodnikami, ścieżkami, towarzyszącą infrastrukturą techniczną, węzłem rozjazdów Krakowska - Dietla - Stradomska. Dodatkowo przebudowywana jest ulica Dietla na odcinku od ul. Bożego Ciała do Augustiańskiej. Modernizowany jest też most Piłsudskiego.
Inwestycja pierwotnie miała rozpocząć się na początku marca. Umowę z wykonawcą na 94 mln zł podpisano na początku lutego.
Po przebudowie ulica Krakowska ma wyglądać zupełnie inaczej niż do tej pory. Przede wszystkim poszerzone zostaną chodniki - piesi zyskają więcej przestrzeni. Automatycznie zwężona zostanie jednak sama jezdnia. Liczba miejsc parkingowych zmniejszy się o około 20 procent. Tramwaje i samochody będą na znacznej części tej ulicy korzystać ze wspólnych pasów ruchu.
- Pol'and'Rock Festival tuż-tuż. A tak wyglądały kiedyś Przystanki Woodstock!
- Tak wyglądał Kraków u schyłku II wojny światowej [GALERIA]
- Tak wyglądają porodówki w naszych szpitalach. Zobacz zdjęcia
- Nie jedz tego! Te produkty zostały wycofane przez GIS
- Jak odpoczywają piłkarze Wisły? [PRYWATNE ZDJĘCIA]
- Jak Trasa Łagiewnicka zmieni Kraków? Zobacz jej wizualizacje
Podczas prowadzonych robót odkryto na ulicy Krakowskiej elementy bramy miejskiej, na skrzyżowaniu ulic Dietla i Stradomskiej odkopano przyczółek Mostu Królewskiego, a wzdłuż ul. Dietla, między ul. Stradomską a św. Agnieszki - piwnice XIX-wiecznego budynku. Wszędzie tam zarządzone zostały regularne badania archeologiczne.
Wykopaliska opóźnią zakończenie przebudowy przynajmniej o miesiąc. Jak informują urzędnicy, tramwaje nie będą mogły wrócić na ulicę Dietla wcześniej niż dopiero w październiku - a było to pierwotnie zakładane na początku września.
WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU
