Przypomnijmy, że prowadzone są prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Powstaje m.in. dodatkowa para torów aglomeracyjnych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, dodatkowy tor na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.
W ramach tego zadania powstają m.in. estakady kolejowe w centrum Krakowa między ulicami Kopernika i Miodową. Częścią inwestycji jest też budowa nowych mostów nad Wisłą, którymi pociągi będą przejeżdżać na trasie między stacją Zabłocie i nowym przystankiem na Grzegórzkach (w sąsiedztwie Hali Targowej).
Kraków. Zobacz, jak przebudowują wiadukt kolejowy nad ulicą ...
W miejscu robót znajdował się do tej pory jeden, stary most kolejowy łączący Zabłocie z Kazimierzem. Z lewej strony tego obiektu (patrząc od strony centrum miasta) powstaje pierwszy z nowych mostów, który jest na ukończeniu. Znajdzie się na nim jeden tor. Po oddaniu tej przeprawy będzie kontynuowana budowa drugiego mostu, który powstanie po prawej stronie dotychczasowej przeprawy. Trzeci z nowych mostów zastąpi istniejący w tym miejscu stary obiekt.
Zgodnie z aktualnym harmonogramem inwestycji, PKP PLK S.A., planują przygotować drugi tor w centrum Krakowa na przełomie bieżącego i przyszłego roku, a pozostałe dwa tory - do końca 2021 r.
- Co wkurza kierowców?
- Ile zarabiają pracownicy służby zdrowia? LISTA PŁAC
- Kraków. Miejskie inwestycje opóźnione przez koronawirusa?
- Tatry. Dolina Chochołowska jest pełna krokusów [ZDJĘCIA]
- Koronawirus. Policjanci kontrolują nawet na dziełach sztuki!
- Jak przeżyć domową kwarantannę, żeby nie zwariować? [MEMY]
