https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: pasażerowie narzekają na "13", tęsknią za "8"

Arkadiusz Maciejowski
Tramwaj linii numer 8.
Tramwaj linii numer 8. fot. Jan Hubrich
Mieszkańcy Bronowic są oburzeni, że linia 13 wcale nie jeździ co 10 minut, a w niedzielę zaczyna kursy po godzinie 9. Czują się oszukani, bo urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przekonywali ich, że w zamian za linię nr 8, mają równie dogodne połączenie z centrum linią 13.

Jeżeli coś Cię denerwuje lub przeszkadza w Twoim mieście, daj nam znać! Dziennikarze "Gazety Krakowskiej" zajmą się problemem! Czekamy też na Twoje opinie, uwagi a także zdjęcia i wideo - pisz e-maila na adres [email protected], dzwoń - tel. 12 6 888 301. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.

Przypomnijmy, że urzędnicy z ZIKiT zmieniając trasę linii 8, która przed zmianami jeździła z Borku Fałęckiego do Bronowic (teraz do Cichego Kącika), twierdzili, że tak naprawdę polepszają ofertę przewozową dla znacznej liczby krakowian.

- Z naszych badań wynikało jednoznacznie, że 90 proc. pasażerów jadących z Bronowic linią nr 8 kończyło trasę w centrum miasta. Tylko 10 proc. jechało do końca trasy, czyli do Borku. Większość pasażerów nie straciła więc bezpośredniego połączenia, bo teraz zamiast "ósemki" mają linię nr 13 - argumentował Michał Pyclik z ZIKiT.

I dodawał, że z Bronowic więcej osób jeździ do Bieżanowa Nowego i Kurdwanowa niż do Borku Fałęckiego. - Zmieniając trasę linii nr 8, puściliśmy linię nr 13 szybszą trasą przez Podgórze, dzięki czemu połączenie Bronowic z Bieżanowem jest teraz tak korzystne, że obserwujemy nawet tłok w linii nr 13 - podkreślał Michał Pyclik.

Problem jednak w tym, że urzędnicy, zachwalając linię 13, tak ułożyli rozkład, że wielu podróżnych nie może z niej skorzystać. - To jest jakiś absurd, aby linia 13 zaczynała kursy w niedzielę i święta niemal o wpół do dziesiątej, a ostatni kurs był już przed 20! - denerwuje się Ryszard Kowal, mieszkaniec Bronowic.

To jednak, zdaniem okolicznych mieszkańców, niejedyny problem. - Urzędnicy z ZIKiT zapewniali, że linia 13 poza godzinami szczytu będzie kursowała co 10 minut. Tymczasem w rzeczywistości wygląda to zupełnie inaczej - skarży się pasażerka Dominika Nowak.

Zgodnie z obecnym rozkładem, już po godz. 18 pojazdy linii 13 pojawiają się na przystankach tylko co 20 minut lub rzadziej.
Po naszej interwencji urzędnicy zapewnili, że jest szansa na zwiększenie liczby kursów linii 13. - Skutki jej zawieszenia w świąteczne poranki i wieczory są u nas analizowane i decyzja w tej sprawie zostanie podjęta na początku przyszłego roku - dodaje.

Ksiądz czuje się zaszczuty. Hit disco polo na lekcji religii [WIDEO]

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
dramat
między 16 a 18 spod BIPROSTALU nie da sie wsiasc do tramwaju linii 13 (w strone Dworca Głównego) bo jest taki przepelniony! Codziennie jest ta sama sytuacja.... co za BEZMOZGI!!!!
juz nie mam sily, jestem taki zly!
j
janek
"Zmieniając trasę linii nr 8, puściliśmy linię nr 13 szybszą trasą przez Podgórze, dzięki czemu połączenie Bronowic z Bieżanowem jest teraz tak korzystne, że obserwujemy nawet tłok w linii nr 13 - podkreślał Michał Pyclik"

Bez jaj - ludzie się niby pchają do tramwaju z powodu atrakcyjności trasy?! Jak gdyby mieli do wyboru szereg innych opcji a wybrali akurat tę.
A ten tłok to nie jest może przez to, że na linii 13 jeżdżą teraz bombardiery a nie 3-wagaonowe składy a nie przez zmianę trasy, która jak dla mnie jest niewielka i w ogóle nie jest szybsza od tej poprzedniej a wręcz dłuższa.
S
Serpico
Ludzie co wy chcecie, to ZIKiT nie jest dla mieszkańców żeby im polepszać komunikację, mieszkańcy są dla ZIKiT-u do robienia eksperymentów nie udanych zresztą !!
e
es
proponuje osoba z ZIKiT wsiasc do 8 o 6,53 w Borku F. i do 13 pod filharmonia - ciekawe czy sie zmieszcza ?????
g
gość
proletariat się pisze wybitny specjalisto z bożej łaski. pomysły ty masz idiotyczne, zajmij się czymś pożytecznym w życiu. pozdrawiam
g
gość
proletariat się pisze wybitny specjalisto z bożej łaski. pomysły ty masz idiotyczne, zajmij się czymś pożytecznym w życiu. pozdrawiam
.
.
a
abc
Od zawsze wiedziałem, że w ZIKIT pracują debile, teraz wiem, że są to megadebile.
b
ber
ja jeżdże z łagiewnik do pracy na bronowice i chyba nie ja jeden jeździłem tą trasą, teraz 13 mam dopiero pod koroną, ostatnio czekałem na nią chyba 30 min., po prostu dwie kolejne nie przyjechały... Co to za k... bzdury w ogóle, przecięż tramwaj na linii Bronowice- Bieżanów jeździł przed zmianą trasy . I nic nie zmieniliście tylko zlikwidowaliście połączenie Borek - Łagiewniki. Upchaliście pasażerów z dwóch tramwajów w jeden, który jeździ w dodatku rzadziej. A pętla w Borku to punkt przesiadkowy dla mieszkańców wszystkich podkrakowskich miejscowości po tej stronie KrK.Jak ten bezczelny złodziej (bo przecież tu chodzi o to żebym teraz kupował bilet na wszystkie linie a nie jedną- czyli dwa razy więcej płacił za tą samą usługę, tylko gorszej jakości) śmie pierd..ć , ze "13 jest tak korzystne że obserwujemy tłok". Obserwujemy tłok, bo teraz jadą ją nie tylko Ci na Bieżanów, ale wszyscy w stronę Borku... i są do tego zmuszeni bo alternatywy nie mają. Bezczelni złodziej z miasta, powiedzcie przynajmniej uczciwie, że przepierdzieliliscie za dużo kasy i szukacie oszczędności i źródeł dochodów nowych..
m
marek popiela
Jako wybitny specjalista komunikacji miejskiej uwazam ze linie tramwajowe powinny byc oznaczone kolorami czyli wagony powinny byc pomalowane kolorami ktore oznaczaja linie. I tak np. linia jezdzaca do Rakowic powinna byc pomalowana na czarno bo wiadomo cmentarz. Linie jezdzace do Huty powinny byc albo czerwone albo miec czerwone pasy bo wiadomo ze w Hucie mieszka ploretariat. Linie na Salwator powinny byc zielone bo tam sa pluca Krakowa w postaci lasku. Na Podgorze powinny jezdzic linie o kolorze zoltym bo tam urzeduje zydowstwo. Wagony mogly by byc w jednym kolorze albo miec pasy. I tak np tramwaj z Salwatora na Podgorze bylby w zielono zolte pasy. Wtedy wszyscy by wiedzieli co to za tramwaj i nie musieli by patrzyc na numer. Nawet pijany by sie zkapowal i wiedzial do jakiego tramwaju wsiada bo by wyraznie widzial pasy na tramwaju.
j
ja
Jadąc w godzinach wieczornych z Bronowic do Borku mam przesiąść się "drzwi w drzwi" z 13 do 8. Wszystko byłoby fajnie, gdyby nie to, ze na Placu Wsz Świętych na przesiadkę trzeba czekać... 16 minut. Brawo.
w
warka
Od dluzszego czasu sledze Pana wypowiedzi na temat komunikacji miejskiej i jestem pelen podziwu dla Pana znajomosci tematu, wiedzy ogolnej oraz inteligencji. Mysle ze powinien Pan przelac swoja wiedze na karty podrecznikow o tematyce komunikacji miejskiej tak aby inni mogli sie uczyc od Pana. Szczegolnie przemawia do mnie Pana konkretna propozycja rozpowszechnienia i wprowadzenia komunikacji trolejbusowej na terenie miasta Krakowa aby ulatwic zycie mieszkancom a jednoczesnie zmniejszyc koszty budowy oraz eksploatacji. Nalezy tez pamietac o korzysciach srodowiska w wyniku wprowadzenia trolejbusow. Reasumujac stwierdzam
ze jet Pan gwiazda na firmamencie zagadnien komunikacji i wszyscy ludzie a szczegolnie dycydenci powinni brac Pana za wzor oraz uczyc sie od Pana.
M
Mieszkaniec Bronowic
Jedyny sposób na urzędniczą złośliwość w stosunku do mieszkańców Bronowic, to wywieszenie w czasie kampanii wyborczej do samorządów dużego bannera z napisem: "Pamiętaj, kto Co zabrał '8'". Postaramy się, by coś takiego się pojawiło.
A
Arsents
Co powstanie zaraz ją likwidują , obojętnie na jakiej trasie
m
marek popiela
Jestem wybitnym specjalista od zagadnien komunikacji miejskiem i faktem jest ze linia 13 nigdy nie bedzie prawidlowo dzialala wlasnie dlatego ze jest to linia pechowa jak wynika z numeru "13". Nigdzie na swiecie
nie tworzy sie pechowych linii i dlatego wszedzie na swiecie numeracja przaskakuje z numeru 12 do numeru 14 z ominieciem numeru 13. Dlatego tez mieszkancy Bronowic musza zrozumiec ze zawsze beda problemy z ta linia az do momentu kiedy nada jej sie inne oznakowanie numeryczne. Najlepiej by bylo gdyby linie tramwajowe mialy oznakowanie literami alfabetu bo wtedy wszyscy by wiedzieli ze jest roznica pomiedzy autobusami i tramwajami a teraz to nie wiadomo bo wszystkie oznaczenia sa numeryczne.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska