https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: perony i tunel dworca działają na pół gwizdka

Arkadiusz Maciejowski
Dworzec Główny ma być wyremontowany do maja 2012 r.
Dworzec Główny ma być wyremontowany do maja 2012 r. Andrzej Banaś
Remont Dworca Głównego w Krakowie idzie jak po grudzie. Trzy miesiące po oddaniu do użytku peronu nr 1, nadal trwają na nim prace. Tymczasem otwarta dla ruchu została połówka peronu drugiego, która była remontowana. Nie oznacza to jednak, że prace na niej się skończyły. Za kilka miesięcy zostanie zamknięta ponownie.

Czytaj także: Wielki finał Sacrum Profanum 2011: Aphex Twin, Leszek Możdżer, Adrian Utley i inni [ZDJĘCIA, VIDEO]

Co gorsza prawdopodobnie do świąt Bożego Narodzenia nie uda się wyremontować wąskiego i ciasnego dziś tunelu "Magda", którym podróżni przedostają się na perony.

Pasażerowie odjeżdżający z peronu 1, są oburzeni, że na peronie, który inwestor z dumą oddawał do użytku, ciągle coś się poprawia. - Cały czas prowadzone są tu jakieś prace, ostatnio duża część peronu została oddzielona taśmami, wciąż niedokończone są również tzw. pokoiki, czyli dawne palarnie, w których teraz mogłyby powstać kasy biletowe albo jakieś punkty gastronomiczne - denerwuje się Piotr Kolberski.

W spółce PKP PLK przyznają, że rzeczywiście muszą wykonywać jeszcze prace wykończeniowe, m.in. impregnowanie posadzki peronu. - Staramy się jednak, aby prace wykonywane były w nocy lub w porach, gdy z peronu korzysta mało osób - zapewnia Rafał Zahuta, dyrektor projektu przebudowy Dworca. - W całości peron pierwszy ma być gotowy zgodnie z harmonogramem do maja 2012 roku, a prace na pewno nie zagrożą bezpieczeństwu podróżnych - dodaje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji.

Tymczasem do użytku oddana została "prawa krawędź" peronu numer dwa. Przez kilka tygodni była ona wyłączona z ruchu z powodu modernizacji. W zamian zamknięta została teraz połówka peronu czwartego. Nie oznacza to jednak, że połowa peronu drugiego została już wyremontowana. - Musimy ją znowu zamknąć za kilka miesięcy - przyznają w PKP PLK. - Teraz ta cześć peronu wyłączona z ruchu była z powodu prac na torowisku, te same prace teraz wykonujemy między peronem trzecim i czwartym. W międzyczasie udało nam się wymienić posadzkę na części peronu drugiego i otworzyliśmy go z powrotem dla ruchu, ale jego właściwy remont nastąpi dopiero za kilka miesięcy - wyjaśnia Zahuta.

Pasażerów to nie przekonuje. Tym bardziej, że peron numer trzy jest już zamknięty od trzech miesięcy.
- Wszystko jest tu jeszcze w powijakach, a już w październiku zgodnie z harmonogramem ma być on gotowy - zauważa Michał Łasy.

Kolejarze zapewniają jednak, że podróżni nie mają powodów do obaw. - Wszystko idzie zgodnie z planem - ucina rzecznik Maciej Dutkiewicz. Problem jest też z tunelem "Magda". Mimo wcześniejszych zapowiedzi prawdopodobnie nie uda się go wyremontować przed świętami Bożego Narodzenia. A to problem, bo wąskie przejście jest jedynym, którym pasażerowie w tym momencie mogą dotrzeć na perony.

Według obecnego terminarza prace mogą przesunąć się na I kwartał 2012 r. - Jest on bardzo ciasny i wąski, aż strach pomyśleć co będzie, jak na święta z dworca korzystać będą tłumy podróżnych - zastanawia się Łasy.

Prawybory. Kto powinien zostać posłem? Głosuj: Małopolska Zachodnia okręg 12, Kraków okręg 13, Podhale Nowy Sącz okręg 14, Tarnów okręg 15.

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

f
foksmolder
szkoda gadać.. pisać
s
s.
Polecam tunel "Północny". Szeroki, wygodny, zejście przyjaznymi pochylniami, i rzut beretem od przystanku "Politechnika". Wystarczy iść do samego końca peronów w stronę przeciwną niż dworzec.

Gorzej jak trzeba jeszcze kupić bilet...
s
s.
Na Zachodzie remont trwa miesiąc-dwa maksimum, a brygady uwijają się 24 godziny na dobę. W związku z czym raz na dziesięć czy dwadzieścia lat obiekt zostaje wyłączony na dwa miesiące. U nas remonty trwają dłużej niż okresy pomiędzy remontami.
Z
Zbych
A szto eto za gienierał ten Łasy!?
O
Otto
Z jaką dumą? Peron 1 został oddany, ale wcale nie był gotowy. Po prostu otworzyli go gdy nadawał się do użytku by zająć się kolejnym. Gdyby cackali się do końca to remont trwał by pewnie z 5 lat. Dworzec w Pradze podczas remontu wyglądał jak mała Hiroszima, podobnie wyglądają lotniska przy przebudowie na Zachodzie. Na tym mitycznym Zachodzie, gdzie zawsze jest lepiej.
b
budowlaniec
ten artykuł jest nierzetelny i nie prawdziwy FAZOWANIE słowo klucz
r
ryba
czego autor nie ocenzurował na zdjeciu napisu skurwysynu ?;D
t
trundyt
Po prostu Polak nie potrafi nic porzadnego zrobic. Jakie to smutne.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska