Jeszcze w lutym pan Dariusz złożył do PTK Centertel reklamację, ale nie została ona rozpatrzona pozytywnie. Teraz szuka sposobu, by mieć dostęp do internetu lub rozwiązać umowę. Pomoc obiecali mu radcy prawni z biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów.
- Muszę płacić za coś, z czego nie mogę korzystać. Centertel tłumaczy, że usługi takie mogą być miejscowo ograniczone lub niedostępne i że to wszystko jest w umowie, którą podpisałem. Skoro podpisałem to znaczy, że świadomie zdecydowałem się na takie warunki. To przecież absurd - oburza się pan Dariusz.
Klient nie może też rozwiązać niekorzystnej dla siebie umowy, bo zapłaciłby kilkaset złotych kary. - Podpisując umowę z PTK Centertel pan Dariusz zaakceptował wszystkie jej postanowienia, m.in. obecny i przyszły zasięg sieci. Nie mamy więc podstaw, aby przychylić się do prośby o rozwiązanie umowy bez kosztów - tłumaczy Izabella Szum, rzeczniczka grupy Telekomunikacja i Orange.
Tomasz Popiołek, Miejski Rzecznik Konsumentów przyznaje, że opisaną sytuacją nie jest specjalnie zdziwiony. - Skargi na operatorów telefonii komórkowej to spory procent wszystkich spraw, które do mnie trafiają - przyznaje. - Niestety wiele umów zawiera niekorzystne dla klientów warunki. Również wielu klientów nie czyta dokładnie umów i nie wie, jakimi konsekwencjami może to grozić - dodaje.
Pechowy klient Centertela bardzo chce korzystać z internetu, jest gotów nawet więcej za niego zapłacić. Niestety firma nie jest w stanie mu zagwarantować poprawy jakości usług. W odpowiedzi na swoją reklamację pan Dariusz dowiedział się natomiast, że firma weźmie pod uwagę jego sugestie odnośnie usług internetowych. Nie wiadomo jednak, kiedy to nastąpi i nie jest też pewne, kiedy Centertel przystąpi do prac, które poprawią zasięg bezprzewodowego internetu.
Lucyna Zapalska, prawnik z biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów jest zdania, że z opisanej sytuacji na pewno znajdzie się wyjście. - Może faktycznie klient niedokładnie przeczytał umowę i stąd takie konsekwencje. Wiem jednak, że jeśli nie dochodzi do świadczenia usług, klient może na drodze ugody dochodzić od firmy telekomunikacyjnej innych rozwiązań - zaznacza prawniczka z biura rzecznika konsumentów.
Zapalska dodaje, że skoro u klienta nie działa internet bezprzewodowy, niewykluczone, że będzie możliwe podłączenie innego rodzaju łącza. - Klient powinien zgłosić się do naszego biura z wszystkimi dokumentami dotyczącymi sprawy (przede wszystkim z umową). - W jego imieniu możemy negocjować z PTK Centertel - obiecuje.
