https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: płaci za internet, którego nie ma

Małgorzata Stuch
Pan Dariusz w styczniu tego roku podpisał umowę z PTK Centertel na bezprzewodowy internet Orange Free. Umowę ma, rachunki za internet płaci, jednak od lutego z internetu nie może korzystać. - Włączam komputer i ... nic. Po prostu nie ma zasięgu - tłumaczy mężczyzna.

Jeszcze w lutym pan Dariusz złożył do PTK Centertel reklamację, ale nie została ona rozpatrzona pozytywnie. Teraz szuka sposobu, by mieć dostęp do internetu lub rozwiązać umowę. Pomoc obiecali mu radcy prawni z biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

- Muszę płacić za coś, z czego nie mogę korzystać. Centertel tłumaczy, że usługi takie mogą być miejscowo ograniczone lub niedostępne i że to wszystko jest w umowie, którą podpisałem. Skoro podpisałem to znaczy, że świadomie zdecydowałem się na takie warunki. To przecież absurd - oburza się pan Dariusz.

Klient nie może też rozwiązać niekorzystnej dla siebie umowy, bo zapłaciłby kilkaset złotych kary. - Podpisując umowę z PTK Centertel pan Dariusz zaakceptował wszystkie jej postanowienia, m.in. obecny i przyszły zasięg sieci. Nie mamy więc podstaw, aby przychylić się do prośby o rozwiązanie umowy bez kosztów - tłumaczy Izabella Szum, rzeczniczka grupy Telekomunikacja i Orange.

Tomasz Popiołek, Miejski Rzecznik Konsumentów przyznaje, że opisaną sytuacją nie jest specjalnie zdziwiony. - Skargi na operatorów telefonii komórkowej to spory procent wszystkich spraw, które do mnie trafiają - przyznaje. - Niestety wiele umów zawiera niekorzystne dla klientów warunki. Również wielu klientów nie czyta dokładnie umów i nie wie, jakimi konsekwencjami może to grozić - dodaje.

Pechowy klient Centertela bardzo chce korzystać z internetu, jest gotów nawet więcej za niego zapłacić. Niestety firma nie jest w stanie mu zagwarantować poprawy jakości usług. W odpowiedzi na swoją reklamację pan Dariusz dowiedział się natomiast, że firma weźmie pod uwagę jego sugestie odnośnie usług internetowych. Nie wiadomo jednak, kiedy to nastąpi i nie jest też pewne, kiedy Centertel przystąpi do prac, które poprawią zasięg bezprzewodowego internetu.

Lucyna Zapalska, prawnik z biura Miejskiego Rzecznika Konsumentów jest zdania, że z opisanej sytuacji na pewno znajdzie się wyjście. - Może faktycznie klient niedokładnie przeczytał umowę i stąd takie konsekwencje. Wiem jednak, że jeśli nie dochodzi do świadczenia usług, klient może na drodze ugody dochodzić od firmy telekomunikacyjnej innych rozwiązań - zaznacza prawniczka z biura rzecznika konsumentów.

Zapalska dodaje, że skoro u klienta nie działa internet bezprzewodowy, niewykluczone, że będzie możliwe podłączenie innego rodzaju łącza. - Klient powinien zgłosić się do naszego biura z wszystkimi dokumentami dotyczącymi sprawy (przede wszystkim z umową). - W jego imieniu możemy negocjować z PTK Centertel - obiecuje.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Agnieszka Z.
Witam Państwa.

Niestety korzystałam u usług biura Rzecznika ds. konsumenta i sprawa kompletnie nie posunęłą się do przodu. Przez ponad 2 miesiąca trwała jedynie wymiana pism między Rzecznikiem a przedsiębiorcą, który nienależycie wykonał umowę o dzieło. Z kolei pani prawnik okazała się być osobą pozbawioną empatii, życzliwości i troski o poszkodowanego konsumenta. Komunikacja z jej strony była niezwykle ostra i opierała się na suchym merytorycznym podejściu do petenta. Z przykrością muszę stwierdzić zgodnie ze stereotypami, iż w urzędzie nie liczy się klient - konsument, a jedynie w prywatnej kancelarii można liczyć na szacunek do klienta i zaangażowanie w prowadzoną sprawę.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska