https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Planowana przebudowa al. Solidarności wywołuje dużo emocji. Najlepszego rozwiązania szukali w... Domu Utopii

Marcin Banasik
Aleję Solidarności czeka kompleksowa przebudowa
Aleję Solidarności czeka kompleksowa przebudowa Joanna Urbaniec
Około stu mieszkańców Nowej Huty zebrało się w poniedziałkowe popołudnie w Domu Utopii gdzie odbyło się pierwsze spotkanie konsultacyjne w sprawie przebudowy al. Solidarności na odcinku od placu Centralnego do ul. Bulwarowej. Projektant zaprezentował dwa warianty przebudowy. Przybyli mieszkańcy mieli jednak wiele uwag do proponowanego rozwiązania przebudowy alei. Po zgłoszeniu wielu uwag najprawdopodobniej powstanie trzeci projekt, w którym zostaną uwzględnione propozycje mieszkańców.

Ochrona konserwatorska nie pozwala na dużo zmian

Aleja Solidarności znajduje się na obszarze objętym ochroną konserwatorską, co oznacza, że większych zmian nie będzie. Z pewnością projektant nie może ingerować w linie krawężników i zieleńce, które powinny zostać w aktualnym miejscu.

Aktualnie wzdłuż projektowanego odcinka parkuje ponad 300 aut, w tym część na miejscach gdzie parkowanie nie jest dozwolone.

Grzegorz Kalfas, projektant z pracowni Altrans poinformował o dwóch wariantach.

- W pierwszym wariancie droga w obu kierunkach będzie jednopasmowa, ale będzie można stworzyć 240 miejsc parkingowych. W drugim wariancie droga w obu kierunkach byłaby dwupasmowa, ale kosztem miejsc parkingowych, których przewidujemy 130 - mówił Grzegorz Kalfas.

Przewodniczący jest za większą liczbą parkingów

Stanisław Moryc, przewodniczący dzielnicy Nowa Huta podkreślił, że mieszkańcy muszą zdecydować się na jeden z zaproponowanych wariantów. Przy czym podkreślił, że to co mieszkańcy zgłoszą w spotkaniach konsultacyjnych będzie brane pod uwagę.

- Ja jestem za tym, który mówi o pojedynczych pasach jezdni, ale większej liczbie miejsc parkingowych. Przy czym należy pamiętać, ze po zakończeniu prac przy budowie trasy S7 zmniejszy się ruch tranzytowy na al. Solidarności - dodał Stanisław Moryc.

Podczas spotkanie mieszkańcy jasno dali do zrozumienia, że głównie zależy im na miejscach parkingowych, których brak jest największą bolączką tej części Nowej Huty. Osoby, które przybyły na spotkanie zwracały również uwagę na to, że ochrona konserwatorska nie pozwala na zmiany, które dałaby większy komfort mieszkańcom.

Kolejne spotkania i dyżury telefoniczne

Spotkanie on-line odbędzie się 29 czerwca 2023 r. (czwartek) w godz. 17.00-19.00. Spotkanie na platformie Zoom transmitowane na profilu FB ZDMK.

Z kolei drugie spotkanie stacjonarne będzie miało miejsce 4 lipca 2023 r. (wtorek) w godz. 17.00-19.00 w ARTzona Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida, os. Górali 4, 31-959 Kraków

Odbędą się również dyżury telefoniczne. Przewidziane są dwa telefoniczne dyżury eksperckie pod numerem: 12 616 72 55, 4 lipca (wtorek) w godz. 10.00-12.00 oraz 5 lipca (środa) w godz. 13.00-15.00.

Zapisy na darmowe szczepienie przeciwko wirusowi HPV

od 16 lat
Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rafał Staniszewski
Jeżdżę al. Solidarności codziennie. Głównie od pl. Centralnego do Struga. Moim zdaniem możliwe było by zwężenie do jednego bez wpływu na przepustowosc ale takie zwężenie musiały by być tylko odcinkowe. Ja widzę to tak. Jeden Pas na odcinku od od pl. Centralnego do skrzyżowania z al. Przyjaźni (z tym, że samo skrzyżowanie pozostaje pozostaje bez zmian), dalej dwa pasy do skrzyżowania ze Struga a dalej znowu zwężenie do agrafki przy bulwarowej i dalej już dwa pasy do Centrum Administracyjnego. Myślę że to pozwoliło by zachować sporo miejsc parkingowych a zwężenie w na tych konkretnych odninkach nie spowodują większych korków. Oczywiście z zastrzeże iem zachowania obec ej przepustowości przy samych skrzyżowaniach z al. Solidarności, że Struga i z bulwarowa bo te są kluczowym generatorem korków.
T
Tadek
A co z przebudową "agrafki"? Jakiś czas temu było to planowane i udostępniono plany, oczywiście idiotyczne: przystanki tramwajowe PRZED skrzyżowaniem, autobusowe ZA skrzyżowaniem i najgorszy pomysł świata czyli lewy pas w obie strony z kierunkowym światłem w lewo i prosto.
j
jak_zwykle_bez_hejtu
Otwarcie S7 nie zmniejszy tylko o wiele zwiekszy ruch tranzytowy bo ludzie beda chceli szybko i latwo wyjechac na obwodnice/zjechac z obwodnicy do centrum. 2 pasy do ruchu to absolutne minimum. O parkowaniu na prawym pasie mozna pomyslec od 20ej do 6ej rano, takie rozwiazania stosuje sie np.w Wiedniu
Z
Zbigniew Rusek
Powinny byc po 2 pasy ruchu w każdym kierunku, gdyż zwężenie do jednego pasa wywoła korki, ktore sparaliżuą komunikację autobusową. Jeden pas może być co najwyzej na odcinku od samego Placu centralnego do Al. Przyjaźni, ale za al. przyjaźni muszą być po 2 pasy (z Al. przyjaźni wyjeżdża kilka linii autobusowych), przy czym prawy pas powinien miec 3,5 metra szerokości (by swobodnie jechały autobusy - nawet największe przeguibowce). Zwężając jezdnię wywołuje się korki w miejscach, gdzie ich dotychczas nie było.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska