https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Początek remontów, utrudnienia w ruchu od weekendu [WIDEO, MAPA]

Marcin Karkosza
Fot. Adam Wojnar
W weekend rozpocznie się remont torów na ul. Nowosądeckiej, a następnie torowiska na ul. Podwale. Pasażerów czeka wiele zmian w komunikacji miejskiej, a auta wokół Plant pojadą w jednym kierunku.

W weekend rozpocznie się 9-dniowy remont torowiska na ulicy Nowosądeckiej, zaś od poniedziałku ruszy przebudowa ulicy i torowiska na ul. Podwale, która potrwa do czerwca. W czasie prac testowany będzie pomysł wprowadzenia ruchu jednokierunkowego przy Plantach. Oznacza to istotne zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej i grozi sporymi utrudnieniami, które odczują kierowcy i pasażerowie.

MAPA: Kraków. Remont ul. Podwale i ul. Straszewskiego

W pierwszym etapie przebudowy torowiska wokół Plant, który potrwa do 7 kwietnia, wyłączone z ruchu będzie torowisko i jezdnia (przyległa do Plant) na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. Karmelickiej.

- Na tym odcinku ruch aut będzie odbywał się jednokierunkowo, po jezdni przyległej do kamienic, od Bagateli w kierunku Filharmonii - mówi Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - W przeciwnym kierunku konieczne będzie korzystanie z objazdów - zaznacza.

Jezdnia zostanie zamknięta, choć na razie nie będzie remontowana - takiego rozwiązania domagali się radni miejscy.
- Chodzi o to, aby przetestować,jak będzie funkcjonował ruch jednokierunkowy wokół Plant, który ma być wprowadzony w tym miejscu - tłumaczy rzecznik ZIKiT-u. - Nie spodziewamy się wielkich utrudnień, bo na tym odcinku i tak funkcjonuje strefa B, ograniczonego ruchu.

Z kolei ruch tramwajowy zostanie wyłączony jedynie na trasach prowadzących przez rejon prac (szczegóły zmian w komunikacji w ramce obok). - Tramwaje nadal będą kursowały ul. Piłsudskiego i Karmelicką - tłumaczy Michał Pyclik.

Po 7 kwietnia prace na Podwalu prowadzone będą również na jezdni przyległej do kamienic. Wtedy ruch zostanie tam zupełnie wyłączony. Ta inwestycja ma zakończyć się do 30 czerwca, ale już w lipcu rozpocznie się przebudowa kolejnego odcinka torowiska wokół Plant - od ul. Karmelickiej do ul. Długiej.

Utrudnienia czekają pasażerów także w związku z wymianą szyn na skrzyżowaniu ulic Nowosądeckiej i Na Kozłówce. Prace tam rozpoczną się w sobotę i potrwają do 29 marca. W tym czasie wyłączony zostanie ruch tramwajowy do Kurdwanowa.

Z tego powodu linie 6, 24, 50 - do przystanku Bieżanowska, pojadą bez zmian, ale dalej ul. Wielicką do pętli Prokocim. Zmienią się też godziny ich odjazdów.

Osoby, chcące dojechać na os. Kurdwanów, będą musiały przesiąść się na przystanku Dworcowa do zastępczego autobusu nr 750, który pojedzie trasą przez Wielicką, Nowosądecką, Witosa.

Linie tramwajowe pojadą:
2 - do Dworzec Gł. bez zmian, dalej ulicą Westerplatte, Dominikańską, Franciszkańską , gdzie wróci stałą trasę do Salwatora. Częstotliwość zmniejszona do 20 min. cały tydzień.
6 - Do dnia 29 marca linia kursuje na skróconej trasie do Prokocimia. Potem na stałej trasie Salwator - Kurdwanów. Częstotliwość zwiększona do 10 min. w godz. szczytu. W weekendy bez zmian.
8 - do Św. Gertrudy bez zmian, potem ulicą Westerplatte, Basztową, Dunajewskiego, Teatr Bagatela, gdzie wróci na stałą trasę do Bronowic Małych.
13 - do Filharmonia bez zmian, potem ulicą Straszewskiego, Piłsudskiego, Al. 3 Maja do Cichego Kącika.
18 - do Basztowa LOT bez zmian, potem Basztową, Westerplatte, Gertrudy, gdzie wróci na stałą trasę do Czerwonych Maków.
19 - do Basztowa LOT bez zmian, potem Dunajewskiego, Karmelicką, do Bronowic.
20 - do Teatr Bagatela bez zmian, potem ulicą Karmelicką, Bronowicką do Bronowic Małych.
24 - Do dnia 29 marca linia kursuje na skróconej trasie do Prokocimia. Potem na stałej trasie Kurdwanów - Bronowice. Częstotliwość zmniejszona do 20 min przez cały tydzień. ,
69/669 - do Poczta Główna bez zmian, potem ulicą Westerplatte do Dworca Głównego, gdzie wrócą na stałe trasy do Krowodrzy Górki. Zmiana od nocy z 22/23 marca.

Linie autobusowe pojadą:
124/424 - do Dworzec Główny bez zmian, potem ulicą Pawią (powrót: ulicą Warszawską), Al. Słowackiego, do Cracovia, gdzie wrócą na stałą trasę do os. Podwawelskiego,
152 - do Dworzec Gł. bez zmian, potem Pawią (powrót: ulicą Warszawską ), Al. Słowackiego, do Cracovia Błonia, gdzie wróci na stałą trasę do Olszanicy,
304 - Dworzec Główny Zachód - Pawia (powrót: Warszawska), Al. Słowackiego, do Cracovia, gdzie wróci na stałą trasę do Wieliczki,
502 - do Dworzec Główny bez zmian, następnie Pawią (powrót: ulicą Warszawską ), Al. Słowackiego do Nowego Kleparza,
601 - do Czarnowiejska bez zmian, dalej Al. Mickiewicza, Długą do Basztowej Lot, gdzie wróci na stałą trasę do Czyżyny Dworzec,
605 - do Cracovia bez zmian, dalej, Al. Mickiewicza, Długą do Basztowej Lot, gdzie wróci na stałą trasę do Zajezdni Płaszów. Kursy Zajezdnia Płaszów - Dworzec Gł. bez zmian,
618 - do Czarnowiejska bez zmian, potem Al. Mickiewicza, do Basztowej Lot, gdzie wróci na stałą trasę do Mistrzejowic,
902 - do Uniwersytet Jagielloński bez zmian, dalej Straszewskiego, do Dworca Gł., gdzie wróci na stałą trasę do Dworca Gł. Wschód.

Zobacz najświeższe newsy wideo z kraju i ze świata
"Gazeta Krakowska" na Youtube'ie, Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
ojej
a nawet po torach - ale nie pozwalają.....
i
immo
tu cytat: "Naukowiec z politechniki [prof. Brzeżański] przypomina też, że wewnątrz II obwodnicy Krakowa mamy wszędzie ograniczenie do 30 km/h, którego mało kto przestrzega. A jazda z mniejszą prędkością ogranicza emisję toksycznych substancji, zwłaszcza cząstek stałych i tlenku azotu."
m
m
Wyprostują ten dziwaczny es-flores torowiska przy Kozłówku? Czy ładnie go "zakonserwują", by za 10 lat ktoś porządnie zrobił to "szybkie torowisko"?
M
Marek
"jak stwierdził ostatnio w artykule w GK profesor Politechniki, ruch wolniejszy skutkuje MNIEJSZYM wydzielaniem trujących substancji do powietrza". Aż nie mogę uwierzyć, że jakiś uczony to powiedział – gdzie, kiedy? Przecież jazda na niższym biegu powoduje nieporównywalnie większe wydzielanie spalin niż przy jeździe na wyższych biegach!!! To wie każdy, nawet najbłupszy kierowca, bo za paliwo płaci.
20
Czemu żeby dostać się na lubicz z cichego kącika muszę sie trzy razy przesiadać? lub zasuwć pod pocztę na 52?czyż nie można było pościć 20 przez pocztę główną?
W
WW
Dokładnie to samo miałem napisać...nie wiem co to za pomysł z 13 tka.... byłem pewny że 20 pojedzie objazdem przez Westerplatte...
J
Jacek
po mieście nie jeździ się samochodem
M
Michał
A jak mam przejechać z Piłsudskiego na Dunajewskiego?
Dlaczego żadna reorganizacja ruchu nie przewiduje takiej opcji?

Mam identyfikator strefy B i co z tego, skoro muszę do domu jechać dodatkowe 5km wokół Plant albo stać w korkach na alejach mimo, że zupełnie tamtędy nie chcę jechać.
g
gsw
Cichy Kącik zostaje odcięty dzięki temu pomysłowi od Dworca. Po jaki ... ma tam jeździć 13, dlaczego nie może jeździć jak dawniej 20 tyle, że przez Pl. W.Świętych. Kto wręcz wydumał takie g****** zmiany.
u
uzi
Ósemka pod żadnym pozorem nie mogła wrócic na Cichy Kącik, gdyż byłoby to urażeniem majestatu małżonki prezydenta Majchrowskiego, która lubi jak 8 jeździ na Bronowice. W tej sytuacji puszczono 13. Docelowo tak też mogłoby zostać po remoncie. Tylko pytanie co na to małzonka prezydenta?
m
mieszkaniec
Pan Pyclik ślepo wierzy w strefę B w centrum Krakowa. To proponuje sie wybrać w sobotę i niedzielę czy nawet w świeta przy ładnej pogodzie. W skrócie samochodów więcej niż miejsc parkingowych... i niesamowity tłok na ulicach niezależnie czy strefa czy nie.
Dla większości kierowców strefa nie funkcjonuje w weekendy, niestety mylą strefę płatnego parkowania ze strefa ograniczonego ruchu.
o
ole
to wyrzucimy pieniądze w błoto, bo banda zacofanych radnych boi się zmian.... Jezu, miej litość nad nami!!
i
immo
to faktycznie duże zagrożenie, że będzie większy ruch pieszy i rowerów a mniejszy samochodów - zagrożenie zwłaszcza, że będą też przystanki wiedeńskie, co spowolni ruch aut - a jak stwierdził ostatnio w artykule w GK profesor Politechniki, ruch wolniejszy skutkuje MNIEJSZYM wydzielaniem trujących substancji do powietrza...
No to idę się bać i czekam na zmiany ;)
E
Ewa
Rozpoczynają nowe, a co z REMONTEM PRZEJŚCIA PODZIEMNEGO POD RONDEM CZYŻYŃSKIM? KIEDY ROZPOCZNĄ SIĘ W KOŃCU PRACE?!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska