https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: podziemny dworzec PKP w budowie [NOWE ZDJĘCIA]

Marcin Karkosza
Nowy dworzec PKP w Krakowie ma zostać otwarty na początku 2014 r.
Nowy dworzec PKP w Krakowie ma zostać otwarty na początku 2014 r. Marcin Karkosza
Podziemny dworzec PKP w Krakowie – rozpoczęta w 2010 roku inwestycja, która kosztowała 130 mln zł według zapewnień wykonawcy oraz przedstawicieli PKP wchodzi w ostatnią fazę. Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy!

Nowy dworzec PKP w Krakowie ma zostać otwarty na początku 2014 r.

W jego skład wchodzić mają dwa główne, równoległe do siebie korytarze. W pierwszym z nich znajdzie się pasaż usługowo-handlowy z ponad 50 lokalami, w drugim będzie się mieścić poczekalnia oraz 24 kasy.

Zapraszamy także na Facebooka Reportera Mobilnego Gazety Krakowskiej

Podziemia o długości 110 m mają połączyć Regionalny Dworzec Autobusowy z Galerią Krakowską oraz tunelem szybkiego tramwaju.

Dworzec ma będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, a przebywający w nim podróżni będą mogli w łatwy sposób udać się do wybranego miejsca dzięki ujednoliconemu systemowi informacji.

Wykonawcą inwestycji jest jest firma PORR, której przedstawiciele zapewniają, że nowy dworzec będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w Europie.


Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rafał
No sam środek budowy... A czy to nie jest ten sam dworzec, który miał być podobno gotowy na Euro 2012 ???
Najnowszy szacunek to 2014, tak... to patrząc na przykładzie Ronda Katynia faktyczna data oddania do użytku to jakieś 2015-16. O ile nie skończy się jak ze szkieletorem...
P
Piotrek
Otóż, korytarze biegną dokładnie nad tunelem tramwaju i nad przystankiem Dworzec Główny Tunel. Wejście zachodnie po wyjściu z GK koło Carrefoura i prosto (nie zjeżdżając na dół - tak jak stoją ogrodzenia terenu budowy). Wejście wschodnie - analogicznie - w miejscu gdzie wyjeżdżają schody ruchome z Szybkiego Tramwaju, w pobliżu dolnej płyty RDA. W filmie na końcu, widać przyszły hol kasowy (w obniżeniu) a widoczne schody ruchome będą prowadziły na każdy z 5 peronów bezpośrednio z hali.
e
elkruko
Dzięki za wrzucenie zdjęć. Te główne wejście to w ogóle z której strony? jakaś wizalizacja, albo plan by się przydał
z
zły krakowianin
24 kasy a pewnie 5 będzie otwartych z czego w 3 będą zjebane terminale.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska