Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Postępują prace na budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej. Zobacz zdjęcia

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Nowa linia tramwajowa powstaje na trasie między Krowodrzą Górką a Górką Narodową
Nowa linia tramwajowa powstaje na trasie między Krowodrzą Górką a Górką Narodową ZIM Kraków
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jak wygląda plac budowy.

FLESZ - Sprowadzamy coraz więcej używanych samochodów

W ramach budowy nowej trasy tramwajowej wykonawca oczyścił m.in. teren pomiędzy ulicami Bratysławską i Opolską. Na wysokości pętli Krowodrza Górka powstanie parking park&ride, a na pozostałym obszarze – pomiędzy ulicami Fieldorfa Nila a Bratysławską – przewidziano trasę tramwajową, drogę technologiczną dla pojazdów technicznych oraz ścieżkę rowerową.

W rejonie ulic Opolskiej i Nad Sudołem wykonawca przygotowuje teren pod estakadę drogowo-tramwajową i tunel dla samochodów. W ramach prac przesuwane jest też koryto potoku Sudoł.

Od 1 lutego skrzyżowanie ulic Witosa, Herberta i Turowicza zostanie w pełni otwarte.

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Otworzą w pełni skrzyżowanie ulic...

Przebudowa uzbrojenia podziemnego rozpoczęła się w rejonie ul. Bociana, gdzie pojawiły się utrudnienia w ruchu. Prace ziemne prowadzone też są m.in. w rejonie ul. Pachońskiego. Sieci podziemne budowane i przebudowywane są też w rejonie ulic Zielińskiej i Białoprądnickiej. Prace prowadzone są też w rejonie ul. Górnickiego. Trwa tam budowa nowego przepustu na potoku Bibiczanka oraz obiektu mostowego.

Mocno zaawansowane są roboty przy budowie konstrukcji betonowej, którą linia poprowadzona będzie w gęsto zabudowanym obszarze – w rejonie ulic Bociana, Słomczyńskiego i Banacha. Takie rozwiązanie ma zmniejszyć uciążliwości akustyczne dla mieszkańców okolicznych budynków. Powyżej ul. Banacha (na odcinku w kierunku planowanej pętli końcowej) rozpoczęto roboty ziemne.

Ponad 5-kilometrowa trasa na Górkę Narodową pozwoli na przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych dla aut w systemie park&ride. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.

Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak”. Wartość zadania to 327 mln zł. Inwestycja potrwa dwa lata.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska