WIDEO: Trzy Szybkie
- W przypadku budowy Trasy Łagiewnickiej prace przebiegają w normalnym tempie, nie ma na razie komplikacji jeżeli chodzi o pracowników i materiały budowlane. Z 300 naszych budów tylko na niektórych brakuje materiałów, głównie podzespołów produkowanych na rynku azjatyckim, takich jak. np. windy, schody - informuje Michał Wrzosek, rzecznik firmy Budimex, która jest głównym wykonawcą inwestycji.
Przyznaje jednak, że gdyby kwarantanna przedłużała się i trwała kilka miesięcy, to mogą się pojawić problemy. Firma spodziewa się, że w związku z zamknięciem granic ukraińskich może stracić ok. 20 proc. podwykonawców z Ukrainy. Liczy się także z dużą liczbą zwolnień lekarskich – może to dotyczyć nawet 10-20 proc. pracowników.
Kraków dostanie pieniądze na budowę trasy Łagiewnickiej
Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
- Na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do ulic Zbrojarzy i Ludwisarzy wylewane są stropy obiektów tunelowych, a także przekładane instalacje podziemne. W rejonie ulicy Zakopiańskiej prowadzone są roboty związane z budową nowego układu drogowego - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Po przełożeniu koryta Wilgi w rejonie ul. Zakopiańskiej może też być kończona budowa tunelu między sanktuariami: Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. W części tunelu, która już powstała trwają prace wykończeniowe - m.in. montaż oświetlenia. - Powstaje też wiadukt nad ulicą Totus Tuus. W rejonie ulic Turowicza i Herberta prowadzone są prace związane z odkopywaniem tunelu - dodaje Krzysztof Migdał.
Najgorsze krakowskie inwestycje. Subiektywny przegląd pod ró...
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje w sumie sześć tuneli. Największy z nich, o długości ok. 600 metrów, budowany jest pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Budowane są także tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
W ramach inwestycji powstaje też nowa linia tramwajowa z pętli w Kurdwanowie do ul. Zakopiańskiej. Część tunelu między sanktuariami przeznaczona dla tramwajów ma zostać zakończona przystankiem (zlokalizowanym w rejonie mostu Miłosierdzia), który będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.
- Gdzie jest koronawirus w Polsce i na świecie? Zobacz mapy
- Koronawirus w Polsce. Gdzie stwierdzono zachorowania?
- Sława papieru toaletowego w memach
- Tego Krakowa już nie ma. Zobacz prawdziwe skarby [ZDJĘCIA]
- Tu wiedzą, jak się "polewa". Wsie z alkoholem w nazwie
- A może zamieszkać na wsi? Wystarczy niespełna 100 tys. zł!
