https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Postępuje budowa Trasy Łagiewnickiej. Koronawirus nie zatrzymał inwestycji. Może być jednak problem z zapewnieniem rąk do pracy

Piotr Tymczak
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. Pandemia koronowirusa nie zatrzymała inwestycji. Na budowie pracuje ok. 300 osób. Robotnicy zachowują bezpieczną odległość od siebie. Firma wysłała pracowników na różne odcinki budowy. W odpowiedzialnej za inwestycję spółce Trasa Łagiewnicka zdają sobie jednak sprawę, że mogą się pojawić problemy związane z pandemią. Przejdź do GALERII, by zobaczyć nowe zdjęcia dokumentujące postęp prac na budowie.

WIDEO: Trzy Szybkie

- W przypadku budowy Trasy Łagiewnickiej prace przebiegają w normalnym tempie, nie ma na razie komplikacji jeżeli chodzi o pracowników i materiały budowlane. Z 300 naszych budów tylko na niektórych brakuje materiałów, głównie podzespołów produkowanych na rynku azjatyckim, takich jak. np. windy, schody - informuje Michał Wrzosek, rzecznik firmy Budimex, która jest głównym wykonawcą inwestycji.

Przyznaje jednak, że gdyby kwarantanna przedłużała się i trwała kilka miesięcy, to mogą się pojawić problemy. Firma spodziewa się, że w związku z zamknięciem granic ukraińskich może stracić ok. 20 proc. podwykonawców z Ukrainy. Liczy się także z dużą liczbą zwolnień lekarskich – może to dotyczyć nawet 10-20 proc. pracowników.

Kraków dostanie pieniądze na budowę trasy Łagiewnickiej

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

- Na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do ulic Zbrojarzy i Ludwisarzy wylewane są stropy obiektów tunelowych, a także przekładane instalacje podziemne. W rejonie ulicy Zakopiańskiej prowadzone są roboty związane z budową nowego układu drogowego - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Po przełożeniu koryta Wilgi w rejonie ul. Zakopiańskiej może też być kończona budowa tunelu między sanktuariami: Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. W części tunelu, która już powstała trwają prace wykończeniowe - m.in. montaż oświetlenia. - Powstaje też wiadukt nad ulicą Totus Tuus. W rejonie ulic Turowicza i Herberta prowadzone są prace związane z odkopywaniem tunelu - dodaje Krzysztof Migdał.

Tak natomiast wygląda jedno ze zejść do stacji PKP w Podgórzu. Choć spełnia swoją podstawową rolę - czyli w swobodny sposób umożliwia zejście osobom niepełnosprawnym, to ten swoisty slalom bardzo rzuca się w oczy.

Najgorsze krakowskie inwestycje. Subiektywny przegląd pod ró...

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje w sumie sześć tuneli. Największy z nich, o długości ok. 600 metrów, budowany jest pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Budowane są także tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W ramach inwestycji powstaje też nowa linia tramwajowa z pętli w Kurdwanowie do ul. Zakopiańskiej. Część tunelu między sanktuariami przeznaczona dla tramwajów ma zostać zakończona przystankiem (zlokalizowanym w rejonie mostu Miłosierdzia), który będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

k
krak
23 marca, 18:23, Ech:

I znów brak najważniejszej informacji dla mieszkańców którzy stoją w korku, kiedy będzie przejezdna Zakopiańska i Turowicza Herberta. Bo cała ta droga prowadzi w osiedle i nikogo nie obchodzi, to tylko droga dojazdowa do sanktuarium.

24 marca, 8:45, Gość:

ta informacja nie jest istotna dla mieszkańców Krakowa, bo oni nie stoją tam w żadnym korku. W tym korku stoją państwo z szeregówek i willi podkrakowskich, którzy dla wygody wyprowadzili się z miasta, zapomnieli jednak zwolnić swoje miejsca pracy w mieście i przenieść je tam dokąd się wyprowadzili.

Racja, tylko że akurat Trasa Łagiewnicka to nie jest wjazdówka tylko obwodnica.

Typowymi wjazdówkami do centrum miasta są np. al. 29-Listopada, Kocmyrzowska, itp...

G
Gość
24 marca, 08:08, aawer:

Jest cokolwiek z czym nie będzie problemów w Krakowie z obecnymi władzami i setkami urzędników? Wątpię... Na szczęście teraz mają dobre alibi - koronawirus.

Czekamy na raport o katastrofie w rządzeniu Krakowem, zapowiedziany w TV w lipcu 2019 przez nie byle kogo: wicepremiera J. Gowina.

G
Gość
24 marca, 08:08, aawer:

Jest cokolwiek z czym nie będzie problemów w Krakowie z obecnymi władzami i setkami urzędników? Wątpię... Na szczęście teraz mają dobre alibi - koronawirus.

24 marca, 09:51, Sraawer:

Nie pyskuj anonimowo tylko bierz się za rządzenie!

ma ci pomagać ?

S
Sraawer
24 marca, 08:08, aawer:

Jest cokolwiek z czym nie będzie problemów w Krakowie z obecnymi władzami i setkami urzędników? Wątpię... Na szczęście teraz mają dobre alibi - koronawirus.

Nie pyskuj anonimowo tylko bierz się za rządzenie!

G
Gość
23 marca, 18:23, Ech:

I znów brak najważniejszej informacji dla mieszkańców którzy stoją w korku, kiedy będzie przejezdna Zakopiańska i Turowicza Herberta. Bo cała ta droga prowadzi w osiedle i nikogo nie obchodzi, to tylko droga dojazdowa do sanktuarium.

ta informacja nie jest istotna dla mieszkańców Krakowa, bo oni nie stoją tam w żadnym korku. W tym korku stoją państwo z szeregówek i willi podkrakowskich, którzy dla wygody wyprowadzili się z miasta, zapomnieli jednak zwolnić swoje miejsca pracy w mieście i przenieść je tam dokąd się wyprowadzili.

S
Spokojnie

Ukraińce uciekają, powoli robią miejsce dla naszych synów marnotrawnych.

a
aawer

Jest cokolwiek z czym nie będzie problemów w Krakowie z obecnymi władzami i setkami urzędników? Wątpię... Na szczęście teraz mają dobre alibi - koronawirus.

G
Gość
23 marca, 20:06, Gość:

Czy ktoś potrafi wyjaśnić dlaczego linia tramwajowa przechodzi nad Turowicza a nie pod spodem? Czy to ma sens?

23 marca, 22:01, Ktoś:

Tak, to ma sens

Chodzi o dostęp do przystanków.

K
Ktoś
23 marca, 20:06, Gość:

Czy ktoś potrafi wyjaśnić dlaczego linia tramwajowa przechodzi nad Turowicza a nie pod spodem? Czy to ma sens?

Tak, to ma sens

G
Gość

Czy ktoś potrafi wyjaśnić dlaczego linia tramwajowa przechodzi nad Turowicza a nie pod spodem? Czy to ma sens?

E
Ech

I znów brak najważniejszej informacji dla mieszkańców którzy stoją w korku, kiedy będzie przejezdna Zakopiańska i Turowicza Herberta. Bo cała ta droga prowadzi w osiedle i nikogo nie obchodzi, to tylko droga dojazdowa do sanktuarium.

G
Gość

a gdzie nasz wódz myśli jak wyrwać za śmieci

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska