https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Postępuje rozbudowa ul. Igołomskiej. Nowe utrudnienia w ruchu i nowe zdjęcia

Piotr Tymczak
Trwa rozbudowa ul. Igołomskiej w Krakowie. Planowany termin zakończania inwestycji to IV kwartał 2021 r.
Trwa rozbudowa ul. Igołomskiej w Krakowie. Planowany termin zakończania inwestycji to IV kwartał 2021 r. Joanna Urbaniec
Jak podkreślają w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa trwający od roku stan epidemii nie wpłynął znacząco na realizację prac w drugim etapie rozbudowy ul. Igołomskiej, od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską. Stan zaawansowania robót osiągnął 88 proc. W związku z inwestycją w dniach od 19 do 23 kwietnia 2021 r. (poniedziałek-piątek) zmieni się organizacja ruchu na fragmencie rozbudowywanej drogi, a dokładnie na odcinku od ul. Giedroycia do bramy nr 5 nowohuckiego kombinatu.

FLESZ - Rejestracja on-line ułatwi życie kierowcom?

Obecnie na fragmencie od ul. Giedroycia do bramy nr 5 ruch pojazdów (dwukierunkowy) odbywa się na jezdni południowej. W przyszłym tygodniu (19-23 kwietnia) realizowane będą prace w rejonie skrzyżowania z ul. Giedroycia – w tym czasie ruch pojazdów będzie się odbywał po dwóch pasach jezdni południowej (kierunek Sandomierz) oraz dwóch pasach jezdni północnej (kierunek centrum miasta). Od 23 kwietnia (piątek) ruch dwukierunkowy zostanie przywrócony z powrotem na jezdnię południową. Dodatkowo w tym dniu na skrzyżowaniu z ul. Giedroycia wyłączona zostanie sygnalizacja świetlna (od godzin porannych do godz. 12), ruch będzie kierowany ręcznie

- informują w ZDMK.

Trwają prace związane z przebudową al. 29 Listopada. W ramach inwestycji przebudowywany jest m.in. wiadukt kolejowy nad drogą.

Kraków. Przebudowują al. 29 Listopada i wiadukt kolejowy. Nowe zdjęcia

W tej miejskiej jednostce podkreślają, że w ramach rozbudowy ul. Igołomskiej obiekty inżynierskie zostały w większości ukończone. - Na urzędowe decyzje zezwalające na użytkowanie czeka most i wiadukt w pobliżu pętli autobusowej Pleszów oraz wiadukt w rejonie ul. Szymańskiego i Rusieckiej. Roboty budowlane zakończyły się przy przepuście w rejonie ul. Sitowiny i Narcyza Wiatra - informują w ZDMK.

Na ukończeniu są prace przy wiadukcie nad ul. Igołomską (węzeł drogowy w rejonie ul. Rzepakowej), który zapewni bezkolizyjne włączanie się pojazdów z ul. Rzepakowej i dróg serwisowych. Podobnie jest w przypadku w tunelu pomiędzy ul. Czeczeńską a Waligórskiego (nad tunelem powstanie skrzyżowanie w formie ronda wraz z infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów).

- Sporo pracy pozostało na obiekcie kolejowym w pobliżu skrzyżowania z ul. Czeczeńską, pierwszy etap został zakończony (zachodnia część wiaduktu), trwają prace w ramach drugiego, ich zakończenie planowane jest w sierpniu br. Roboty na obiekcie toczą się przy zachowaniu ruchu kolejowego. Obecnie obowiązuje tu ruch wahadłowy, dodatkowo w maju i czerwcu wprowadzony zostanie zakaz ruchu dla pojazdów powyżej 3,7 m - informują w ZDMK.

Na całym rozbudowywanym odcinku Igołomskiej trwa budowa chodników i ścieżek rowerowych bądź ciągów pieszo-rowerowych. Montowane są ekrany akustyczne, których zadaniem jest zabezpieczenie okolicznych posesji przed nadmiernym hałasem, elementy sygnalizacji świetlnej oraz niezbędne oświetlenie drogowe. Nasadzana jest zieleń zastępcza.

- Obecnie dokładamy wszelkich starań, aby dotrzymany został planowany termin zakończania inwestycji, który został wyznaczony na IV kwartał 2021 r. - podkreślają w ZDMK.

Przypomnijmy, że ul. Igołomska rozbudowywana jest do dwóch pasów ruchu w każdym z kierunków na mierzącym ok. 7 kilometrów odcinku od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską.

W ramach rozbudowy ul. Igołomskiej, na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego budowany przejazd tunelowy o długości 318 m (w tym sam tunel o długości 47 m).

Na całym modernizowanym odcinku powstać mają ścieżki rowerowe oraz zatoki i przystanku autobusowe.

Koszt inwestycji to ok. 250 mln zł. Zgodnie z pierwotnym harmonogramem roboty, które trwają od 2017 r., zakończyć miały się już w 2019 r. Urzędnicy przekonywali, że prace trwają dłużej niż planowano m.in. dlatego, że pojawiła się konieczność wykonania dodatkowych prac, m.in. dodatkowego wzmocnienia gruntów.

To już kolejny etap prac na ul. Igołomskiej. W 2016 r. przebudowane zostało m.in. skrzyżowania z ul. Brzeską. Ustawione zostały też nowe sygnalizacje świetlne.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Czy ktoś w ońcu zapyta dlaczego na najważnieszym skrzyżowaniu są światła a tunel zrobili przy Czeczeńskiej?

M
Maria

Niech się urzędasy pochwalą ile przeplacili za budowę tej drogi oczywiście bez przetargu. A gdzie przedłużenie tramwajuz pleszowa?

G
Gość
15 kwietnia, 7:48, jak_zwykle_bez_hejtu:

Co z tego ze Igolomska bedzie miec 2 pasy w kazda strone jak wjazd na nia (przejazd pod S7 z rondem) generuje masakryczne korki !!! Przeciez az sie prosi, zeby przed rondem dorobic 50m pasa tylko dla tych do jada z Huty na S7 w kierunku Wieliczki ! Zakres robot i koszt niewielki a usprawnienie ruchu olbrzymie. To samo powinno byc zrobione dla jadacych S7 i zjezdzajacych do Nowej Huty, jadacych Igolomska i zjezdzajacych na S7 w kierunku W-wy oraz jadacych S7 od strony Wieliczki i zjezdzajacych na Igolomska w kierunku Brzeska.... oni wszyscy nie musza wjezdzac na rondo.... ! Wystarcza krotkie rozbiegowki zeby mogli sie plynnie wlaczyc do ruchu !!! Drogi ZIKiT-cie, pora sie obudzic... ruch drogowy to nie tylko sciezki rowerowe !

Zapamiętaj w Krakowie nie projektuje się na przyszłość tylko na 30 lat do tyłu. Taką mają wizję urzędnicy. Spróbuj powiedzieć coś o metrze to potraktują cię jakbyś urwał się z choinki.

j
jak_zwykle_bez_hejtu

Co z tego ze Igolomska bedzie miec 2 pasy w kazda strone jak wjazd na nia (przejazd pod S7 z rondem) generuje masakryczne korki !!! Przeciez az sie prosi, zeby przed rondem dorobic 50m pasa tylko dla tych do jada z Huty na S7 w kierunku Wieliczki ! Zakres robot i koszt niewielki a usprawnienie ruchu olbrzymie. To samo powinno byc zrobione dla jadacych S7 i zjezdzajacych do Nowej Huty, jadacych Igolomska i zjezdzajacych na S7 w kierunku W-wy oraz jadacych S7 od strony Wieliczki i zjezdzajacych na Igolomska w kierunku Brzeska.... oni wszyscy nie musza wjezdzac na rondo.... ! Wystarcza krotkie rozbiegowki zeby mogli sie plynnie wlaczyc do ruchu !!! Drogi ZIKiT-cie, pora sie obudzic... ruch drogowy to nie tylko sciezki rowerowe !

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska