Zaraz po zakończeniu tego etapu robót miały rozpocząć się prace przy drugim odcinku drogi - prowadzącym do al. Jana Pawła II. Pierwszego odcinka nie udało się ukończyć w terminie, co może spowodować opóźnienie w oddaniu całej inwestycji.
- Niestety, ulewne deszcze spowodowały rozmycie podbudowy pod drogę - tłumaczy Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. - Wykonawca (firma Sko-Bud) musiał od nowa wykonać, to co już raz zostało zrobione. Oczywiście opóźniło to prace. Gotowy odcinek ul. Lema zostanie włączony do al. Pokoju dopiero we wrześniu - dodaje Pyclik.
Aktualnie na budowanym odcinku trwają prace przy wylewaniu asfaltu, modernizowane są także chodniki na wysokości nowej ulicy. Wykonawca ma też zrobić nowy, dogodniejszy wjazd do Centrum Handlowego Plaza.
- Chcielibyśmy, aby zaraz po zakończeniu budowy tego odcinka, rozpoczęły się prace przy drugiej części ul. Lema. Mamy nadzieję, że nie będzie dużych spóźnień w oddaniu do użytku całej inwestycji - dodaje Pyclik.
Przetarg na budowę odcinka ulicy, dochodzącego do al. Jana Pawła II (jest to ok. 300 metrów) i przebudowę skrzyżowania przy ul. Meissnera wygrało już konsorcjum MP Mosty z Krakowa. Ten etap powinien zakończyć się dopiero w przyszłym roku, prawdopodobnie przed wakacjami.
Cała ulica Lema jest bardzo ważną inwestycją. W przyszłości ma zapewnić dojazd do planowanej hali widowiskowo≠sportowej w Czyżynach oraz dogodne połączenie z nowymi osiedlami na granicy Śródmieścia i Nowej Huty.
Ulica Lema będzie szeroka, a tym samym bardzo wygodna dla kierowców - powstaną w niej dwie jezdnie, po dwa pasy ruchu każda, które w rejonie skrzyżowań z al. Pokoju i al. Jana Pawła II poszerzą się do 4 pasów ruchu. Wszystkie pasy ruchu będą szerokie do 3-5 m.
Między nimi znajdzie się 2,5 m pas rozdzielający. Także chodniki będą szerokie i wygodne, a zaprojektowano je jako ciągi pieszo -rowerowe. Będą miały od 3 do 4,5 m.
Razem z ulicą Lema powstaną dwa nowe, jednopoziomowe skrzyżowania z al. Pokoju i al. Jana Pawła II.
Budowa pierwszego odcinka ul. Lema to koszt ok. 18 mln zł. Za końcowy odcinek ulicy miasto zapłaci ok. 14 mln.