https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przebudowa Basztowej, korki i zdezorientowani pasażerowie

Bartosz Dybała
Na Basztowej zrywają tory, a wkoło utrudnienia
Na Basztowej zrywają tory, a wkoło utrudnienia Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
W trzech miejscach przebudowa ul. Basztowej spowodowała duże utrudnienia. Chodzi m.in. o plac Wszystkich Świętych, gdzie tworzą się korki.

W sobotę rozpoczęła się przebudowa ulicy Basztowej. Tego dnia na krakowskich drogach było spokojnie. Korki zaczęły się tworzyć dopiero wczoraj od samego rana. Część mieszkańców wiedząc, że tramwaje z powodu remontu, jadą długimi objazdami wybrała podróż samochodem. Do sporej liczby osób informacja o utrudnieniach jednak nie dotarła i byli zaskakiwaniu zmianą tras w komunikacji miejskiej.

Sznur aut ciągnął się m.in. przez aleję Powstania Warszawskiego od Ronda Mogilskiego. Tak było nawet o godz. 12. Do tej pory korki tworzyły się tam rano i ok. godziny 16. Korkowało się też na ulicy Kopernika. Problemy były też na Placu Wszystkich Świętych, gdzie zepsuł się tramwaj. Nie obyło się też bez kłopotów na ulicy Długiej, gdzie kilkukrotnie tramwaje były blokowane przez źle zaparkowane samochody. Mimo, że niedawno służby miejskie narysowały tam czerwone linie wskazujące dokładnie miejsca postojowe. A właśnie przez Długą jadą objazdami tramwaje kursujące np. z Bronowic w kierunku Nowej Huty.

Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu przyglądają się teraz kilku newralgicznym miejscom, gdzie występują problemy. Będą próbować je rozwiązać. Jednym z takich miejsc jest właśnie Plac Wszystkich Świętych, gdzie wzmożył się ruch samochodowy. Dochodziło do sytuacji, w której między tramwajami stało 10 aut. A przypomnijmy, że tylko kierowcy posiadający zezwolenie na wjazd do strefy B mają przywilej przejazdu przez plac (choć nie wszyscy się tym przejmują). Jeżeli sytuacja się pogorszy, to urzędnicy nie wykluczają wyłączenia placu z ruchu samochodów.

Trzecim miejscem, gdzie pojawiają się problemy, jest dolna część Ronda Mogilskiego. Tam niektórzy pasażerowie nie zwracają uwagi na napis „przystanek nieczynny” i mimo to próbują wsiąść do tramwaju, który tylko czeka na zmianę sygnalizacji świetlnej. Wczoraj, by usprawnić przejazd tramwajów, urzędnicy wyłączyli światła dla pieszych oraz rowerzystów na dolnym poziomie ronda.

Remont Basztowej ma potrwać do końca roku.

Jak mocno zabudował się Kraków? [PORÓWNAJ ZDJĘCIA]

WIDEO: Miliardy na kolej w Małopolsce

Źródło:

Komentarze 14

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Krynka
No właśnie okazuje się, że nie tylko, ponieważ można w ten sposób analizować dane geograficzne w połączeniu z wieloma innymi informacjami i przedstawić je następnie w formie wygodnego planu 3d. Tutaj sobie możesz o tym trochę wiecej poczytac na stronie arcany
. Takie rozwiązania znacznie ułatwiają życie mieszkańcom.
B
Buka
Też słyszałem o tym oprogramowaniu gis i nawet czytałem parę artykuł na arcanagis na ten temat, żeby przygotować się do egzaminu na studiach, ale wydawało mi się, że wykorzystuje się je głównie przy tworzeniu map.
K
Krynak
To wszystko świadczy o braku przemyślanej strategii. Na pewno dało się lepiej zaplanowac obiazdy. W tym celu stosuje się odpowiednie oprogramowanie gis, dzięki któremu możliwe jest wzięcie pod uwagę natężenia ruchu na poszczególnych arteriach miastach.
K
Krakus
A kto jechał tramwajem na wrotkach ,hulajnodze albo rowerem to nie stał w korkach . W dzisiejszych czasach po Krakowie samochodem się nie jezdzi.
k
krakus
Nie oceniaj innych po sobie.
d
dr
j.w
R
Robert Biedroń Dupsk
Po co nam tramwaj? Transport szynowy jest przestarzały.
K
Krakauer
Bo gdyby się postarali i dokumenty przygotowali od razu wszystkie ten remont zaczął by się w kwietniu, tak jak było zaplanowane. I koniec na 1.11., a tak to nie wiadomo czy do końca roku zdążą...
K
Krakus
Na prawdę jakby nie można było tydzień poczekać z tym remontem. W piątek koniec roku szkolnego info następnego tydzień będzie luźniej na drogach, to nie oczywiście nikt nie pomyśli bo po co...
g
gość
Świetna lekcja, którą urzędnicy radośnie zignorują jak to u nas bywa.
o
olo
I teraz dokładnie widać, co się będzie działo, jak busy dostaną zakazy. Pasażerowie przesiądą się do samochodów, bo jakoś dojechać muszą. Dobra lekcja na przyszłość
g
gość
Tramwaj powinien być orurowany i mieć możliwość przepchnięcia blokującego samochodu po uprzednim zapewnieniu bezpieczeństwa na chodniku. Kierowca źle zaparkowanego samochodu powinien na podstawie nagrania całej akcji pokrywać z własnej kieszeni koszty uszkodzeń wynikłe z przepychania jego samochodu.
Gwarantuję, że po pierwszym takim przypadku każdy ograniczony matoł sprawdzałby dwa razy czy mieści się w wyznaczonym na parkowanie miejscu.
o
olo
dziś jechałem długą i tramwaje stoją za kolejką aut - przy tym obciążeniu ruchem to przesada.
a zdezorientowani zawsze jacyś są - podobnie było z kierowcami jak był remont podwala...
l
lol
W koncu po dlugiej jezdza tramwaje, a nie tak jak do tej pory raz na pol godziny.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska