https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przebudowa ul. 29 Listopada. Ważne zmiany i zostaną aż do końca wakacji

Piotr Rąpalski
Prowadzona na zlecenie ZIM inwestycja w Krakowie polega na rozbudowie alei 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta poprzez poszerzenie jej do dwóch jezdni posiadających po dwa pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej służącym również do prawoskrętu dla samochodów osobowych.
Prowadzona na zlecenie ZIM inwestycja w Krakowie polega na rozbudowie alei 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta poprzez poszerzenie jej do dwóch jezdni posiadających po dwa pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej służącym również do prawoskrętu dla samochodów osobowych. Wojciech Matusik
Przebudowa al. 29 Listopada w Krakowie. Trwa i utrudnia życie mieszkańców, ale od czasu do czasu pojawia się pozytywna informacja. Kierowcy będą mogli korzystać z kolejnego odcinka nowej infrastruktury. Od 27 marca ruch kołowy zostanie przeniesiony na nowo wybudowaną jezdnię od Banacha do Kuźnicy Kołłątajowskiej. Przypomnijmy: od wakacji ubiegłego roku kierowcy korzystają z nowej jedni al. 29 Listopada na odcinku od granicy Krakowa do ul. Banacha.

W najbliższym czasie zostanie oddany udostępniony kolejny, kilkusetmetrowy odcinek nowej infrastruktury. W poniedziałek, 27 marca od godzin porannych ruch na al. 29 Listopada na odcinku od Banacha do Kuźnicy Kołłątajowskiej zostanie przeniesiony na nowo wybudowaną jednię po stronie wschodniej. Dla każdego z kierunków będzie po jednym pasie.

Stara jezdnia wraz z chodnikiem zostanie zamknięta dla ruchu – będzie ona sukcesywnie przebudowywana.

Ruch pieszych zostanie przeniesiony również na stronę wschodnią. Na całym odcinku będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Taka organizacja ruchu będzie obowiązywać do końca wakacji.

Cała, rozbudowywana na odcinku ok. 2,6 kilometra 29 Listopada od Opolskiej – Lublańskiej do granic miasta ma być gotowa do końca 2023 roku. Należy pamiętać, że wszystkie prace są prowadzone przy nieprzerwanym ruchu samochodów.

Po rozbudowie aleja 29 Listopada – główna arteria wjazdowa i wyjazdowa na północ zyska właściwe parametry techniczne, przez co zwiększy się płynność ruchu, skróci czas przejazdu i zmniejszy emisja spalin i hałasu. W ramach zadania powstaje 5,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, 2,8 km buspasów, a tam gdzie to konieczne, ustawione zostaną ekrany akustyczne w trosce o komfort mieszkańców. Projekt przewiduje łącznie przebudowę aż 15 skrzyżowań.

Po realizacji okolice nowej al. 29 Listopada ozdobi 371 drzew i kilkadziesiąt tysięcy sztuk krzewów. Rośliny zostaną nasadzone na projektowanych zielonych skwerach w rejonie ul. Chlebowej, ul. Rybianka, ul. Felińskiego oraz pasach zieleni wzdłuż al. 29 Listopada w miejscach nie zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego.

Docelowe, co najmniej dwa pasy ruchu głównej arterii wyjazdowej na północ zwiększą płynność ruchu oraz skrócą czas przejazdu.

Odbudowa Ukrainy to szansa dla polskich firm

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

L
LiNda
Od samego początku byłem zwolennikiem tej przebudowy. W moim przekonaniu wszystkie nowe rozwiązania znacząco poprawią jakość jazdy i tym samym skrócą nam czas dojazdu do pracy czy szkoły. W tej części miasta , gdzie mieszka sporo osób i nadal budują się nowe osiedla, było nam to naprawdę potrzebne. Cieszę się, że zasadniczo najgorsze już za nami a koniec jest bliżej niż dalej.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska