FLESZ - Chcesz się budować ? Dobrze się przygotuj
Pierwszy odcinek – pomiędzy bajpasem ulicy Rzepakowej, a wiaduktem kolejowym PKP (przy skrzyżowaniu Igołomskiej z Czeczeńską) – odcinek jezdni południowej o długości ok. 1 400 m. Dzięki temu wyeliminowany zostanie uciążliwy dla kierowców objazd z płyt betonowych pomiędzy Rzepakową a Narcyza Wiatra (okolice Wyciąskiej). Po przełożeniu ruchu prace rozpoczną się na jezdni północnej.
Drugi odcinek – pomiędzy objazdem tunelu drogowego T-09 (okolice Wiewiórczej), a połączeniem z jezdnią wykonaną w ramach etapu pierwszego rozbudowy tej ulicy (rejon Brzeskiej) – odcinek jezdni północnej o długości ok. 250 m. Po przełożeniu ruchu prace rozpoczną się na jezdni południowej.
Kraków. Gigantyczne opóźnienie w przebudowie ul. Igołomskiej...
Na tym jednak nie koniec zmian dla kierowców w Krakowie. Na "ostatniej prostej" jest rozbudowa ulicy Wrobela (etap III), która rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku.
- Ulica została zmodernizowana na odcinku 390 metrów od skrzyżowania z ul. Husarską (na wysokości Szkoły Podstawowej nr 137) do rejonu skrzyżowania z ul. Pod Wierzbami (w kierunku pętli autobusowej). Obecnie wykonywane jest oznakowanie poziome oraz montowane są znaki, trwają ostatnie prace porządkowe. Ulica zostanie oddana do ruchu pod koniec lipca br - wyjaśniają urzędnicy miejscy.
W ramach inwestycji powstała droga wraz z obustronnymi chodnikami, wybudowana została kanalizacja opadowa, rurociąg tłoczny wraz z pompownią wód opadowych, przełożone zostały kable sieci energetycznej, wodociągowej oraz teletechnicznej, pojawiło się nowe oświetlenie.
Najważniejszym elementem tej rozbudowy była właśnie budowa pompowni – jej głównym zadaniem będzie dbanie o prawidłowe odwodnienie całej ulicy Wrobela. Obecnie podejmowane są działania, które umożliwią uruchomienie zasilania pomp, a w konsekwencji ich właściwe działanie. Formalności związane z uruchomieniem i odbiorem pompowni potrwają około miesiąca. Zapewnienie prawidłowego odwodnienia jest niezbędne przed oddaniem tego fragmentu Wrobela do ruchu.
Inwestycja kosztowała ok. 8 mln zł.
W ZDMK przekonują, że na finiszu jest także remont ulicy Kluczborskiej, który rozpoczął się na początku czerwca br. Prace są prowadzone na odcinku od ul. Prądnickiej w kierunku torowiska tramwajowego (ok. 200 metrów).
- Ulica Kluczborska – na odcinku ok. 200 metrów od ul. Prądnickiej – zyska nową nawierzchnię. Drogowcy zakończyli roboty związane z wykonaniem podbudowy oraz brukarskie. W dniach 6-8 lipca br. (poniedziałek-środa) zaplanowali prace związane z wymianą nawierzchni. W związku z pracami remontowany fragment jest zamknięty dla ruchu – objazd prowadzony jest: Prądnicką, Bratysławską, Krowoderskich Zuchów, Fieldorfa-Nila. Koszt prac ok. 400 tys. zł. - dodają w ZDMK.
Z kolei w następny weekend (11-12 lipiec br.) ul. Armii Krajowej będzie zamknięta na wysokości wiaduktów kolejowych. Zmiany związane są z montażem przęsła wiaduktu kolejowego nad drogą. Tymczasowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona w piątek (10 lipca b.r) ok. godz. 23:00 i będzie obowiązywać do poniedziałku (13 lipca br.), do godz. 5:00. W tym czasie pojazdy będą kierowane objazdami, np. przez ul. Rydla.
