https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przeprawa przez Opolską nabiera kształtów. Nowym tramwajem już w wakacje?

Piotr Rąpalski
Rewolucję czeka rejon ulicy Opolskiej. Aby zapewnić bezkolizyjny i szybki przejazd tramwaju na północ, ruch samochodowy na linii wschód – zachód będzie poprowadzony około 100 metrowym, dwukomorowym tunelem. Komunikacja tramwajowa, rowerowa i piesza będzie się odbywać górą, z wykorzystaniem estakady nad dolina potoku Sudoł. Estakadą pojadą też kierowcy, którzy będą chcieli z ul. Opolskiej pojechać na północ w kierunku Trasy Wolbromskiej, z ominięciem ulic lokalnych.
Rewolucję czeka rejon ulicy Opolskiej. Aby zapewnić bezkolizyjny i szybki przejazd tramwaju na północ, ruch samochodowy na linii wschód – zachód będzie poprowadzony około 100 metrowym, dwukomorowym tunelem. Komunikacja tramwajowa, rowerowa i piesza będzie się odbywać górą, z wykorzystaniem estakady nad dolina potoku Sudoł. Estakadą pojadą też kierowcy, którzy będą chcieli z ul. Opolskiej pojechać na północ w kierunku Trasy Wolbromskiej, z ominięciem ulic lokalnych. Wojciech Matusik
Budują tunel, przejazd poniżej poziomu ziemi, rosną estakady, do tego pojawiają się kolejne metry torowiska. Mimo zimy trwają prace przy budowie linii tramwajowej do Górki Narodowej. Powyginana dziś Opolska, z powodu trwających prac i ograniczeń w ruchu, ma być w pełni przejezdna (już poszerzona) w maju 2023 roku. Tramwajem z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej mamy pojechać w wakacje. Inwestycja już podrożała i już zaliczyła opóźnienia, ale terminy zakończenia podane przez urzędników na początku roku nadal są w mocy. Zobaczymy czy zostaną dotrzymane.

Budowa linii KST do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.

W ramach zadania budowanych jest 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Powstaje też tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej.

Znacznie dłużej mieszkańcy będą musieli poczekać na linię tramwajową z Krowodrzy Górki na Azory. W tym przypadku jesienią 2019 r. podpisano umowę z projektantem na przygotowanie dokumentacji projektowej i uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji. To zadanie jest zaplanowane do realizacji na lata 2025-30, A po drodze mamy jeszcze budowę linii tramwajowej do Mistrzejowic, która ma biec od torowiska na al. Jana Pawła II.

Nowe narzędzie do walki z cyberprzestępczością od CERT Polska

od 16 lat

polecane]24343871,24367151,24363383,24367239,24368095,24296571[/polecane]

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
Mogliby coś zrobć ze skrzyżowaniem Opolskiej z Prądnicką, gdyż tam - na kierunku od bronowic do nowej huty - jest bardzi długie czerwone światło dla Opolskiej. Przydałby się jakiś węzeł, jakas estakada. Poza tym, dlaczego nie naprawiają estakady nad Al. 29-listopada? Zamknęli ją w jednym kierunku dla cięzarówek i jakoś nie naprawiają, a TIR-y przez to blokują przejazd autobusom.
:]
„Tunel już w maju”

Ciekawe, czy np. w listopadzie (a może i wcześniej) nie okaże się, że też będzie przeciekał — jak ten w ciągu „trasy łagiewnickiej”.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska