https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przygotowują budowę linii tramwajowej na Azory. Trwa audyt rowerowy [WIZUALIZACJE]

Piotr Tymczak
Nowa linia tramwajowa Krowodrza Górka - Azory będzie miała ok. 2,1 km długości i 4 pary przystanków tramwajowych. W ramach projektu przewidziano też parking park&ride w rejonie węzła ul. Weissa na około 200 pojazdów z możliwością rozbudowy.
Nowa linia tramwajowa Krowodrza Górka - Azory będzie miała ok. 2,1 km długości i 4 pary przystanków tramwajowych. W ramach projektu przewidziano też parking park&ride w rejonie węzła ul. Weissa na około 200 pojazdów z możliwością rozbudowy. ZIM Kraków
Miasto przygotowuje budowę linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki na Azory. Trwa audyt rowerowy dotyczący rozwiązań projektowych dla tego zadania.

FLESZ - Polskie autobusy najlepsze w UE

Trwa przygotowywanie dokumentacji projektowej potrzebnej dla uzyskania zgód administracyjnych na realizację linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od pętli Krowodrza Górka do osiedla Azory. Na zlecenie Zarządu Inwestycji Miejskich, materiały opracowuje firma Sweco Consulting Sp. z o.o. z Poznania

- informuje Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.

W urzędzie wyliczają też, że w ramach przygotowań do przedsięwzięcia poczyniono następujące kroki: uzyskano mapę do celów projektowych, określono szczegółowo zakres inwestycji i koniecznych do wykonania projektów branżowych, uzyskano warunki techniczne, wykonano prace geologiczne.

- Projektant przygotował też numeryczny model terenu oraz koncepcję parkingu park&ride wraz z zagospodarowaniem i pętli „Azory” wraz z zadaszeniem - zaznaczają w ZIM. - Obecnie wykonawca przygotowuje projekt budowlany, trwają także prace nad uregulowaniem stanu prawnego działek. W ramach tych prac, niedawno złożony został też wniosek o uzyskanie audytu rowerowego dla przedsięwzięcia - dodają.

Po uzyskaniu audytu rowerowego, kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o uzyskanie decyzji na realizację zadania, która według urzędu powinna zostać wydana jeszcze w tym roku.

Na razie funkcjonują trzy linie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej: Wieliczka Rynek - Kopalnia– Kraków Główny – Kraków Lotnisko; Sędziszów – Kraków Główny – Skawina; Kraków Główny – Tarnów.

Kraków. Miasto ma plany rozwoju szybkiej kolei, a NIK krytykuje

Przypomnijmy – zgodnie z założeniem, nowa linia tramwajowa będzie miała ok. 2,1 km długości i 4 pary przystanków tramwajowych. W ramach projektu przewidziano też parking park&ride w rejonie węzła ul. Weissa na około 200 pojazdów z możliwością rozbudowy, a także wyprowadzenie torowiska w kierunku północnym do Bronowic, w rejon ul. Chełmońskiego. Linia tramwajowa ma się kończyć na zadaszonej pętli tramwajowej przy ul. Weissa. - Wśród elementów zadania są też liczne rozwiązania rowerowe - podkreślają w ZIM.

Projektowana obecnie linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju Krowodrza Górka – Azory wchodzi w skład pakietu zadań infrastrukturalnych realizowanych i planowanych do realizacji przez miasto w północnej i północno-zachodniej części Krakowa. Wraz z takimi przedsięwzięciami jak budowana już linia KST do Górki Narodowej, czy przygotowywanymi liniami do Bronowic czy pomiędzy Azorami a Cichym Kącikiem, będzie stanowić domknięcie systemu tramwajowego na północy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Ja wolę autobusy , są szybsze i jest ich więcej...tramwaj to grat zastawiający drogę ruchu , ma niewygodne siedzenia, klapiace drzwi i mniej poręczy do trzymania

G
Gość

Sensowne wyjazdy z parkingu, czyli w kierunku zachodnim (bo przecież nikt nie przyjedzie z Huty, aby parkować na Azorach), to same lewoskręty. Jak projektant wyobraża sobie drożność tego węzła? 60-sekundowe światła!? Dlaczego nie zrobić parkingu pod estakadą na Radzikowskiego? Stoi tam pusty plac wysypany żwirem, z którego bezkolizyjny wyjazd jest możliwy w każdą stronę (przez przewiązkę pomiędzy jezdniami i pobliskie rondo - podpowiadam słabszym). Mieszkańcy Azorów z pewnością ucieszą się z zachęty na wjazd w osiedle kolejnych 200 aut.

N
Nie rozumiem
25 lutego, 10:09, Rhw:

"Kraków. Przygotowują budowę linii tramwajowej na Azory. Trwa audyt rowerowy"

A CO NIBY ZNACZY TEN TEN audyt rowerowy ! TO JEST SZALEŃSTWO Z TĄ PREFERENCJA ROWERÓW I ROWERZYSTÓW ! JAK MOŻNA TAK PREFEROWAĆ TYLKO ROWERZYSTÓW A PIESI I KIEROWCY AUT ?

CHORE LECZCIE SIĘ Z FANATYZMU ROWEROWEGO !!!

Rower wcale nie jest "najbardziej ekologicznym" środkiem przemieszczania się; do produkcji rowerów potrzebna jest oczywiście chemia (plastiki wszelakie), hutnictwo (rama, dźwignie, linki i cięgna), petrochemia (gumy i smary) itd. -- a przecież wszystko to jest przemysł "trujący środowisko i wytwarzający smog". ;)

Najbardziej "ekologicznym" środkiem transportu jest... koń. Czemu zatem nie ma nacisku na "ścieżki jeździeckie", tylko właśnie na te rowerowe?

K
Karol
25 lutego, 10:09, Rhw:

"Kraków. Przygotowują budowę linii tramwajowej na Azory. Trwa audyt rowerowy"

A CO NIBY ZNACZY TEN TEN audyt rowerowy ! TO JEST SZALEŃSTWO Z TĄ PREFERENCJA ROWERÓW I ROWERZYSTÓW ! JAK MOŻNA TAK PREFEROWAĆ TYLKO ROWERZYSTÓW A PIESI I KIEROWCY AUT ?

CHORE LECZCIE SIĘ Z FANATYZMU ROWEROWEGO !!!

no właśnie, co ma wspólnego budowa linii tramwajowej z rowerami ?

Audyt Rowerowy - co to karwa takiego ?

K
Karol

Tak jak doprowadza mnie ostatnio do złości określanie wszystkich przedsięwzięć PiS mianem ' narodowych ', to mam to samo z nazwą 'Szybki Tramwaj Miejski' . Rozumiem ,że coś takiego to wydzielone torowiska , bezkolizyjne skrzyżowania, a nie zwykła linia tramwajowa.

Budowa linii tramwajowej z Azorów na XXX- lecia nie ma najmniejszego sensu , bo jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Tak samo jak budowanie parkingowca na 200 miejsc postojowych dla ewentualnych pasażerów MPK oraz pętli tramwajowej na Weissa.

Racjonalne jest tylko połączenie tramwajowe Cichy Kacik -XXX Lecia,

Azory byłyby tylko przystankiem na trasie, bo w przyszłości i tak trzeba będzie pomyśleć o budowie odnogi na w rejon, IKEI, Galerii Bronowice przy ul. Stawowej. Poza tym,na skrzyżowaniu Głowackiego, Bronowickiej, Piastowskiej powstaje alternatywna droga do objazdu zatorów w centrum miasta ktróre występują po awarii sieci,kolizjach i wykolejeniach na Basztowej, Karmelickiej. Tramwaje z obu pętli na Bronowicach i Krowodrzy Górki miałyby możliwość objazdu.

Kto, to wymyśla dzielenie tych nowych połączeń tramwajowych. Pewnie ci, co zarabiają na tych wszystkich projektach. Dlaczego mają zarobić tylko na jednym projekcie, jak mogą zarobić na dwóch? Albo robi się coś konkretnie, albo wcale. Mieszkańcy Azorów mają połaczenie autobusowe z pętlą na Krowodrzy Górce poprzez autobus linii 138,168

Ktoś powinien zobaczyć ilu pasażerów przemieszcza się na tym odcinku. Ludzie idą przez Rydla do tramwaju na Bronowicach, albo korzystają z autobusów linii 130 i 144.

R
Rhw

"Kraków. Przygotowują budowę linii tramwajowej na Azory. Trwa audyt rowerowy"

A CO NIBY ZNACZY TEN TEN audyt rowerowy ! TO JEST SZALEŃSTWO Z TĄ PREFERENCJA ROWERÓW I ROWERZYSTÓW ! JAK MOŻNA TAK PREFEROWAĆ TYLKO ROWERZYSTÓW A PIESI I KIEROWCY AUT ?

CHORE LECZCIE SIĘ Z FANATYZMU ROWEROWEGO !!!

b
bez_hejtu

A mnie się podoba ten pomysł (widzę, że innym nie bardzo, ale to norma wśród zatwardziałych Krakowian, którzy tkwią w zaprzeszłej przeszłości i jakiekolwiek zmiany są zawsze na nie).

Z
Zbigniew Rusek

Głupota!!! Te nowe linie tramwajowe planują po to, by zniszczyć w Krakowie komunikację autobusową. Niechby ci urzędnicy wpadli pod autobus!!!

G
Gość

Audyt rowerowy a pieszo rolkowy deskowy hulajnogowy to kiedy.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska