https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Remont na Wielickiej wykona firma, która już raz zaliczyła wpadkę

Piotr Rąpalski
01.04.2014 krakow ul. wielicka, przebudowa torowiska na odcinku dworcowa - kabel nz fot. andrzej banas / gazeta krakowska  *** local caption ***  -                                                                                                                                                                                                                                                                                                `                                                                                                                                                                                                                                                                                                         `                                                                                                                                                                                                                                                                                                         `                                                                                                                                                                                                                                                                                                         `                                                                                                                                                                                                                                                                                                         `                                                                                                                                                                                                                                                                                                         `
01.04.2014 krakow ul. wielicka, przebudowa torowiska na odcinku dworcowa - kabel nz fot. andrzej banas / gazeta krakowska *** local caption *** - ` ` ` ` ` ` Andrzej Banas
Przetarg na naprawę płyt przy torowisku w Płaszowie wygrał ten sam wykonawca, który opóźnił inwestycję w tunelu pod Dworcem Głównym.

Rozpoczęła się wymiana płyt na przejeździe przez torowisko w rejonie przystanku "Kabel" i skrzyżowania ul. Wielickiej i Malborskiej. Prace potrwają do 24 lipca. Tak zakładają urzędnicy, ale przetarg na wykonanie inwestycji wygrała firma, która ostatnio zaliczyła wpadkę w mieście. Przez opóźnienie remontu torowiska w tunelu pod Dworcem Głównym, którą wykonywała, przesunęła się przebudowa Dunajewskiego. Pasażerowie zostali zdezorientowani zmieniającymi się informacjami o modyfikacji rozkładów jazdy i tras tramwajów.

Czy urzędnicy nie boją się kolejnego poślizgu ze strony firmy Taumer? - Tego typu obawy nie mają wpływu na wynik rozstrzygnięcia przetargowego. Ale oczywiście wyciągnęliśmy wnioski z wcześniejszej inwestycji - mówi Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Traumer wygrał kontrakt, bo było o 6 tys. zł tańszy niż druga firma w przetargu. Na inwestycji zarobi 832 tys. zł. Z kolei za opóźniony remont torowiska ZIKiT miał zapłacić jej 1,4 mln zł. Zapowiada jednak naliczenie kar dla wykonawcy.

Wcześniejsza inwestycja zaliczyła opóźnienie, bo niespodziewanie okazało się, że beton w tunelu jest zbyt twardy i wiercenie w nim zajęło więcej czasu.

Traumer przyznał się jednak do tego bardzo późno i w ostatniej chwili urzędnicy przesunęli termin rozpoczęcia prac na ulicy Dunajewskiego. Gdyby obie inwestycje odbywały się w tym samym czasie, miasto zostałoby sparaliżowane.

Remont na Wielickiej oznacza zmiany w komunikacji. Linie tramwajowe nr 3, 9, 13, 23, 24, 50 zostały skrócone do przystanku "Dworcowa". Linia tramwajowa nr 6 kursuje do "Łagiewnik". Linia nocna nr 69 została zawieszona, a w zamian uruchomiono linię autobusową nr 669.

Zostały uruchomione zastępcze linie autobusowe. Linia 703: Dworzec Płaszów - Dworcowa - Wielicka - Teligi - Ćwiklińskiej - Nowy Bieżanów. Linia 706: Dworzec Płaszów - Dworcowa - Wielicka - Nowosądecka - Witosa - Kurdwanów.

Komentarze 20

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jaz
Jakby robiła to jedynie słuszna firma od majchra to byłby aneks i wszystko byłoby zgodne z nowymi terminami.
P
PK
Na Śląsku takie przejazdy wykonuje się w jeden weekend (od piątku ok. 22:00 do północy w niedziele). Tylko że ludzie pracują w trybie trzyzmianowym i w piętnaście osób. .A na Wielickiej w poniedziałek nikt nie robił.
T
TP
Termin realizacji mają do soboty 25.07.15. Tramwaje powinny w niedziele jeździć. Zobaczymy.
Dzisiaj czwartek ( szósty dzień robót) a oni nie skończyli korytować. Zobaczymy na co zwalą winę?
7
A ja jechałam dziś o 4:11 autobusem 143 i pracowali aż miło patrzeć
J
Janek
Bo po torowisku przejeżdża na tym odcinku 20 razy więcej osób w tramwajach niż samochodach, więc skoro płacą podatki i za bilety mają prawo jeździć po prostych i bezpiecznych szynach.
A
ABC
A co z jezdnią? Trzeba czekać jeszcze 5 lat zanim ZIKIT zauważy te ogromne koleiny i dziury na odcinku Dworcowa - Kabel i to w obydwu stronach? Zróbcie tam remont nakładkowy!

Po cholere kolejny remont torowiska jak drogi są w jeszcze gorszym stanie? Mogę się z góry założyć że jak skończą ten remont to zaczną robić pętle w Prokocimiu i znowu tramwaje staną na kilkanaście dni. A jak skończą pętle to zaczną robić tam ścieżkę rowerową i chodnik, a przy okazji porobią pewnie coś z torami. Normalnie masakra. Rozumiem - remonty muszą być, ale w chwili obecnej te remonty trwają poprostu za długo paraliżując całe miasto!
c
czytelnik
Dzisiaj tj.20.07.2015 godzina 7. 15 brak kogokolwiek na budowie -tak trzymać !!!!!!
T
Tom
To juz nie można zrobic remontu całego docinka wraz z ulicą wielicka która jest w tragicznym stanie. Lepiej zabloowac na jakis czas całą ulicę niż bawić sie tak po kawałku .
W
Wziaść
skoro wziąść no to braść
B
BJ
Banda to pojęcie grupy o charakterze zorganizowanym, wykonującej działania wcześniej zaplanowane w sposób sprawny. ZIKiT to nie jest banda.
O
Ogrodni Forewer
Nie uważam również że firma nie miała kompetencji na wykonanie tego wiercenia czyli nie posiadała sprzętu odpowiedniego a wzieła udział w przetargu i wygrała go tylko. Wiercenia są tak ciężkie i wymagające dużo poświęcenia czasu , a jak trafisz to nie zależy to od najlepszego sprzętu i osprzętu tylko się nie da szybko zrobić nie chodzi o sprzęt,siłę czy ilość ludzi po prostu jest tak twardy fundament beton są takie przypadki ,wiadomo że jak będą wiercić gdzie indziej może iść łatwiej.Nie rób sobie jaj z nikogo bo jest zmienne ciśnienie i ciężko się pracuje a przeciwnie chwal robotników bohaterów miasta Krakowa za ich robotę pieniedzmi się nie przejmuj ,Uni sfinansuje a po za tym jak by tak zrobili moment to co by w przyszłości robili.O tych pieniądzach co podałeś takie sumy za taką robotę wiercenia to Ja nie mam czasu.
b
budowlaniec
nie ma takiej firmy Traumer xd
jest TAUMER... chyba że autor ma po prostu traume przez sezon ogórkowy xD
o
ogrodnik
Używając określeń wpadka powinieneś iść na miejsce zdarzenia i sam się przekonać wziąść sprzęt spróbować czy firma celowo przedłuża termin robót celem wyłudzenia kasy czy nie jest to prawdą więc o nazywaniu tego wpadką nie powinno mieć miejsca albo powołaj specjalną komisję budowlaną kontrolę sprawdzą czy tak jest jak ty potwierdzasz używając tego określenia.Ja wiem że wiercenie dziur w fundamencie jest bardzo pracochłonne i ciężkie ,można trafić że przez całą dniówkę wywiercisz dziesięć dziurek najnowocześniejszą maszyną i zużyjesz dwa,trzy wiertła diamentowe które kosztuje krocie i maszynka po pracy dziesięciu godzin prawie zatarta.Także moim zdaniem pracownicy i firma na pewno starają się szybko zrobić robotę a że zarobić chcą to jest normalka przecież Ty też zarabiasz ile tego nie wiem i nie jest to moja sprawa,,każdy orze jak może".
i
inż geist
Żeby tramwaje nie były takie ciężkie, bo koła zeszlifowują szyny i psują torowisko. 25 ton z jednego wagonu, przy średnim ruchu 500 wagonów na dobę, to daje w ciągu roku ok. 2,5 mln ton przetoczonych po każdej szynie.
H
Hutas
Matoły na dwa lata zablokowali Nową Hutę.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska