https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Rewolucja na stopniu Dąbie dokonana. Mniej miejsca dla aut, więcej dla rowerów

(AM)
Krakowscy urzędnicy wprowadzili kolejne zmiany organizacji ruchu, które mogą budzić kontrowersje wśród kierowców, cieszą za to rowerzystów. Na stopniu wodnym Dąbie zwężone zostały pasy ruchu dla samochodów, a na "uwolnionej przestrzeni" wyznaczone zostały specjalne pasy ruchu właśnie dla rowerów (dzięki temu nie muszą poruszać się tą samą ścieżką co piesi). W ten sposób powstała ścieżka łącząca ulice Nowohucką i Saską z al. Pokoju. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz te zmiany. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

:]
22 października, 08:08, Adam Szwed:

Sukcesem okazało się zmniejszenie prędkości samochodów, bo teraz jest węziej. Poprzednio był tam pas startowy.

Ale poza tym, to chyba niewiele dają takie substandardowe rozwiązania dla rowerzystów. Dla niezorientowanych: to czerwone to nie jest pas dla rowerów, bo nie spełnia przepisowej szerokości. To tylko taki skrawek przy skrajni jezdni. Tak naprawdę auta nadal mają prawo po tym jeździć.

Trzeba będzie zatem złożyć wniosek o usunięcie tego czegoś - ze względu na naruszenie odnośnych przepisów - a może nawet wręcz zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa.

A
Adam Szwed
Sukcesem okazało się zmniejszenie prędkości samochodów, bo teraz jest węziej. Poprzednio był tam pas startowy.

Ale poza tym, to chyba niewiele dają takie substandardowe rozwiązania dla rowerzystów. Dla niezorientowanych: to czerwone to nie jest pas dla rowerów, bo nie spełnia przepisowej szerokości. To tylko taki skrawek przy skrajni jezdni. Tak naprawdę auta nadal mają prawo po tym jeździć.
Ł
Łukasz I Wielki
21 października, 17:03, Gość:

Ucieszy się 5 rowerzystów zdenerwuje tysiące kierowców. I ile to kosztuje w dobie kryzysy finansów miasta

A czego można spodziewać się po złośliwym palancie, który sam siebie mianował "specjalistą d/s ograniczania ruchu samochodów"? Co taki (zapewne) uważa za swoją "życiową misję"? A ten drugi sekundujący mu gamoń - też Łukasz zresztą - przecież pier***nięty w taki sam sposób....

G
Gość
Ucieszy się 5 rowerzystów zdenerwuje tysiące kierowców. I ile to kosztuje w dobie kryzysy finansów miasta
j
jak_zwykle_bez_hejtu
21 października, 13:34, Zbigniew Rusek:

Po co kolejne przejście dla pieszych? Co do pasów rowerowych, to jeśli pasy dla samochodów będą miały po 3,5 metra szerokości (tam kursują autobusy, więc 3-metrowe pasy są zbyt wąskie), to w porządku, ale na pasy 3-metrowe nie można się zgodzić, jeśli gdzieś jest regularna komunikacja autobusowa. Autobus ma takie wymiary, że pas ruchu o szerokości 3,5 metra to konieczne minimum dla takich dużych pojazdów.

21 października, 15:16, :):

Przede wszystkim inżynier ruchu dobrze wie co robi i o komunikacji miejskiej nie zapomina.

Jednocześnie bzdury waść piszesz odnośnie szerokości pasów. Autobus ma szerokość 2,5 metra, więc spokojnie pojedzie po prostym po pasie o szerokości 3 m. Do tego tam są dwie linie z taktem co 20 minut, średnio autobus raz na 10 minut. A więc nawet po pasie 2,5 by pojechał przy założeniu, że wtedy będzie ewentualnie najeżdżać na pas rowerowy. Niemniej jednak tam jest szerzej niż 2,50 więc dyskusja jest teoretyczna.

"Przede wszystkim inżynier ruchu dobrze wie co robi i o komunikacji miejskiej nie zapomina" - moze i wie co robi ale na pewno nie w Krakowie... np: auta na torach tramwajowych na Grzegorzeckiej, rozwalenie linii autobusowej 184, itp, itd...

:)
21 października, 13:34, Zbigniew Rusek:

Po co kolejne przejście dla pieszych? Co do pasów rowerowych, to jeśli pasy dla samochodów będą miały po 3,5 metra szerokości (tam kursują autobusy, więc 3-metrowe pasy są zbyt wąskie), to w porządku, ale na pasy 3-metrowe nie można się zgodzić, jeśli gdzieś jest regularna komunikacja autobusowa. Autobus ma takie wymiary, że pas ruchu o szerokości 3,5 metra to konieczne minimum dla takich dużych pojazdów.

Przede wszystkim inżynier ruchu dobrze wie co robi i o komunikacji miejskiej nie zapomina.

Jednocześnie bzdury waść piszesz odnośnie szerokości pasów. Autobus ma szerokość 2,5 metra, więc spokojnie pojedzie po prostym po pasie o szerokości 3 m. Do tego tam są dwie linie z taktem co 20 minut, średnio autobus raz na 10 minut. A więc nawet po pasie 2,5 by pojechał przy założeniu, że wtedy będzie ewentualnie najeżdżać na pas rowerowy. Niemniej jednak tam jest szerzej niż 2,50 więc dyskusja jest teoretyczna.

G
Gość
Gonić dziadów zanim zniszczą Kraków i koszty naprawy będą ogromne.
A
A gdzie tam!
Ja jestem głównie kierowcą z rzadka tylko jeżdżę rowerem, ale zdarzyło mi się kilka razy jechać właśnie rowerem przez ten stopień wodny. I miałem duszę na ramieniu! Gdzie jak gdzie, ale tam właśnie jak najbardziej potrzebne były te pasy. Przy czym ja bym usunął jeszcze te barierki oddzielające chodnik i wtedy będzie nieco więcej miejsca i może nawet można by o te 10 cm zwęzić chodnik i przesunąć pas rowerowy.
j
jak_zwykle_bez_hejtu
Zdjecie nr 15 najlepiej pokazuje "sens" robienia rowerzystom dobrze... gratuluje ZiKITOWi (czy jak to sie tam teraz nazywa) kompletnego sp....nia miasta. Gratuluje rowniez kompletnego olewania i nieuwazania rzeczy, ktory by chyba wypadalo naprawic np. zjazd z estakady nad 29-ego Listopada na Opolska, srodkowy pas - koleiny takie, ze mozna sie zabic....., wjazd z Zielonek do Krakowa.... 200 metrow garbatej nawierzchni, ktorej nikt nie potrafi naprawic od 10-ciu lat...., 29-ego Listopada, wyjazd w kierunku Miechowa... mega koleiny... a przebudowy jak nie bylo tak nie ma.... itp, itd.....
W
W imię czego?
Czytelniku! Obejrzyj zdjęcia i przyjrzyj się tym "tłumom rowerzystów" specjalnie dla których wykrojono - z już i tak wąskiego przejazdu - kolejną, prawie nikomu niepotrzebną, "ścieżkę rowerową".

Bo jakieś "Łukasze" z urzędu miasta mają "rowerowego hopla"...
G
Gość
A rowerzyści i tak jadą przejściami dla pieszych. Może jakieś znaki zakazu, albo parę mandatów.
M
Melinda Muscatello
Szkoda czasu na komentarz, czas na działanie - podpisz petycję jeśli zależy Ci na zachowaniu infrastruktury Krakowa:

https://www.petycjeonline.com/dymisja_ukasza_franka_urzdnika_odpowiedzialnego_za_baagan_w_krakowie
Z
Zbigniew Rusek
Po co kolejne przejście dla pieszych? Co do pasów rowerowych, to jeśli pasy dla samochodów będą miały po 3,5 metra szerokości (tam kursują autobusy, więc 3-metrowe pasy są zbyt wąskie), to w porządku, ale na pasy 3-metrowe nie można się zgodzić, jeśli gdzieś jest regularna komunikacja autobusowa. Autobus ma takie wymiary, że pas ruchu o szerokości 3,5 metra to konieczne minimum dla takich dużych pojazdów.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska