https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Rewolucja parkingowa. Urzędnicy opamiętali się i proponują mniejsze podwyżki. Radni chcą dużego poszerzenia strefy parkowania

Nowe stawki zaczną obowiązywać od 15 grudnia. Wtedy urzędnicy sprawdzą, czy zacznie się zwiększać rotacja parkujących aut
Nowe stawki zaczną obowiązywać od 15 grudnia. Wtedy urzędnicy sprawdzą, czy zacznie się zwiększać rotacja parkujących aut Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Radni Krakowa podejmą w środę decyzję o nowych stawkach za postój w centrum miasta. Prezydent przedstawił nową propozycję, która zakłada mniejszą podwyżkę opłat, niż w pierwotnym projekcie. Ta powinna zyskać aprobatę większości radnych. Ci z kolei proponują jeszcze większe poszerzenie strefy płatnego parkowania ocierające się o Ruczaj.

W środę zapadnie ostateczna decyzja w sprawie nowych stawek za godzinę postoju w strefie płatnego parkowania (SPP). Większość radnych od początku mówiła, że nie zgodzą się na radykalne podwyżki, które zaproponowali urzędnicy. Ci w końcu odpuścili.

Prezydent Jacek Majchrowski przygotował autopoprawkę do swojego projektu, w której obniża wszystkie stawki - za godzinę postoju oraz abonamentowe. Według nowej propozycji za godzinę postoju zapłacimy maksymalnie 6 zł w najdroższej podstrefie. Do zmiany zdania prezydenta i Zarządu Transportu Publicznego wystarczyła dyskusja przy pierwszym czytaniu projektu uchwały. Takie jest, jednozdaniowe, uzasadnienie autopoprawki.

Pierwotna propozycja

Przypomnijmy, że urzędnicy ZTP kilka tygodni temu przedstawili propozycje nowych stawek za postój w strefie płatnego parkowania, która teraz będzie w całości nazywać się śródmiejską strefą płatnego parkowania. Miasto podzielono na trzy podstrefy - A, B i C. Za pierwszą godzinę postoju proponowano w nich odpowiednio - 9, 7 i 5 zł (za drugą 10, 8 i 6 zł, a za trzecią 11, 9 i 7 zł). Strefa miałaby obowiązywać także w weekendy (sobota i niedziela). Dla mieszkańców pozostałby abonament postojowy za 10 zł miesięcznie. Z kolei abonamenty ogólnopostojowe, dla „przyjezdnych” (teraz za 250 zł) miały wzrosnąć do 700 (podstrefa C), 900 (B) i 1200 zł (A). Abonament na wszystkie trzy podstrefy miał kosztować 1600 zł.

Te zapisy są już nieaktualne. W poniedziałek wieczorem urzędnicy opublikowali autopoprawkę, w której mamy nowe propozycje. Tak jak pisaliśmy już wcześniej, najdroższa stawka za pierwszą godzinę będzie wynosić 6 zł - w podstrefie A. To cena za pierwszą, jak i kolejne godziny. W podstrefie B zapłacimy 5 zł za każdą godzinę, a w C - 4 zł.

- Nie ma zgody na tak radykalne podwyżki. Musimy też dać czas mieszkańcom i przedsiębiorcom na przygotowanie się do nowego systemu - zapowiadał tydzień temu radny Wojciech Krzysztonek (Koalicja Obywatelska). Podobnie wypowiadali się inni radni. Urzędnicy uznali więc, że muszą zmodyfikować projekt, aby miał szansę na uchwalenie.

Budowa Trasy Łagiewnickiej - zobacz wizualizacje z powstającej inwestycji. Wizualizacja zrealizowana przez www.ACCstudio3D.com.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

Niższa skala podwyżek

Oprócz niższych stawek za postój zdecydowano się na niższą karę za brak opłaty - nie 200 zł, jak w pierwotnej propozycji, ale 150 zł (teraz to 50 zł). Niższe będą też stawki abonamentów ogólnopostojowych. 690 zł będzie kosztował abonament dla podstrefy A, 490 zł w B i 390 zł w C. Dla wszystkich podstref ma kosztować 900 zł. Zlikwidowany został natomiast abonament dla różnych instytucji (jak Zarząd Zieleni Miejskiej, Zarząd Dróg, Urząd Marszałkowski czy Urząd Wojewódzki) w wysokości 25 zł miesięcznie.

Autopoprawka nadal zakłada opłaty w weekendy, od godz. 10 do 20. Nie będziemy ich ponosić w Niedzielę i Poniedziałek Wielkanocny, 1 listopada oraz w Wigilię i święta Bożego Narodzenia.

Projekt reorganizacji SPP po autopoprawce i tak może ulec dalszym zmianom, bo radni złożyli do niego wiele poprawek. Najczęściej domagali się likwidacji taniego abonamentu dla instytucji publicznych, m.in. Rafał Komarewicz i Łukasz Wantuch z Przyjaznego Krakowa. Ten pierwszy proponuje także niższe abonamenty ogólnopostojowe - za 300 (C), 400 (B), 500 (A) i 750 zł (cała strefa) oraz niższe stawki za godzinę - 5, 4 i 3 zł. Kolejne ich podniesienie o 1 zł zaproponował od roku 2021.

Spore poszerzenie strefy

SPP może się też znacznie powiększyć. Łukasz Maślona (Kraków dla Mieszkańców) złożył poprawkę, aby strefa została poszerzona o większą część Grzegórzek, do nasypu kolejowego. Tego domagają się mieszkańcy z rejonu ul. Cystersów i Fabrycznej.

Z kolei Jacek Bednarz (Przyjazny Kraków) proponuje dalsze poszerzenie na południu - o obszar pomiędzy ulicami Kapelanka, Brożka, Wadowicką, rzeką Wilgą oraz Konopnickiej, a także pomiędzy Wadowicką, Tischnera i Kamieńskiego. Takiego ruchu domagała się m.in. Rada Dzielnicy XIII Podgórze.

Jeśli te zmiany zostaną przegłosowane, wejdą w życie dopiero za rok. Oprócz tego urzędnicy zaproponowali też poszerzenie SPP o Zabłocie oraz osiedle Podwawelskie oraz od ulicy Wita Stwosza, przez al. 29 Listopada i Prandoty do ulicy Opolskiej.

Nowe stawki i poszerzenie o Zabłocie i Podwawelskie, jeśli zostaną uchwalone, wejdą w życie od 15 grudnia.

Zmiany w centrum Krakowa

Krakowscy urzędnicy chcą wprowadzić zmiany organizacji ruchu w centrum miasta, które ich zdaniem usprawnią kursowanie tramwajów.

- Ze względu na bardzo duży ruch samochodów, czas przejazdu tramwaju między placem Wszystkich Świętych a Pocztą Główną nierzadko wynosi 4 do 6 minut, a w normalnych warunkach powinien trwać 2-3 minut. Dlatego postanowiliśmy podjąć działania, by ograniczyć ruch samochodów w tej części Krakowa - podkreśla Łukasz Gryga, dyrektor wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu. I wylicza zmiany, które mają zostać wprowadzone od sierpnia.

Przede wszystkim znak zakazu wjazdu dla zwykłych kierowców zostanie ustawiony już na wlocie ul. Franciszkańskiej od strony Filharmonii. Dotychczas można było ul. Franciszkańską wjechać w rejon pomnika Józefa Dietla na placu Wszystkich Świętych (oczywiście nadal wjadą na ten odcinek osoby posiadające m.in. specjalne zezwolenia, służby, zaopatrzenie oraz mieszkańcy dojeżdżający do posesji i rowerzyści). Ale na tym nie koniec zmian.

- Na ul. Dominikańskiej, na odcinku między ulicą Stolarską a Poselską, od poniedziałku do piątku (prawdopodobnie od godz. 7 do 18) obowiązywał będzie całkowity zakaz ruchu pojazdów, oprócz komunikacji miejskiej. Dzięki temu tramwaje przejadą właśnie między placem Wszystkich Świętych a Pocztą Główną zdecydowanie szybciej i sprawniej. Zyskają na tym pasażerowie - podkreśla Łukasz Gryga. Urzędnicy zaznaczają również, że wjazd do parkingu znajdującego się na posesji oo. Franciszkanów będzie możliwy wyłącznie od strony ul. Poselskiej.

- Natomiast jeśli chodzi o parking przy pomniku J. Dietla, to zastanawiamy nad zmianą jego zagospodarowania, tak by oddać tę przestrzeń m.in. pieszym i rowerzystom. Szczegóły będą jednak dopiero ustalane - dodaje dyrektor wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu.

WIDEO: Krótki wywiad

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 29

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Słoik
2019-07-17T11:29:00 02:00, Rodowity:

koniec 10 zł dla słoików w centrum !!!!

95% aut stoi od rana do wieczora blokując miejsca

2019-07-18T18:20:37 02:00, Gość:

A może wieśniaku udostępnisz innym swój garaż i swoje podwórko sąsiadom. Wtedy zobaczyłbyś jak się czuje mieszkaniec strefy szukający pól godziny miejsca gdzieś bliżej swojego budynku. Chyba dawno nie byłeś w centrum przejdź się i zobacz ile aut stoi na obcych rejestracjach(nie KR)

Różnica jest taka, że miejsce na ulicy nie jest mieszkańca, tylko jest PUBLICZNE. Natomiast podwórko wieśniaka jest jego - jest PRYWATNE.

G
Gość
2019-07-17T11:29:00 02:00, Rodowity:

koniec 10 zł dla słoików w centrum !!!!

95% aut stoi od rana do wieczora blokując miejsca

A może wieśniaku udostępnisz innym swój garaż i swoje podwórko sąsiadom. Wtedy zobaczyłbyś jak się czuje mieszkaniec strefy szukający pól godziny miejsca gdzieś bliżej swojego budynku. Chyba dawno nie byłeś w centrum przejdź się i zobacz ile aut stoi na obcych rejestracjach(nie KR)

E
Ehh
Abonament dla mieszkańca obejmuje tylko miejsce zamieszkania.Wszedzie indziej,dalej musi płacić jak kazdy. No szkoda,żeby mieszkaniec płacił, tyle co Janusz i Grażyna,którzy przyjechali pozwiedzać, albo Seba, co przyjechał z Andzia na dyskotekę.Mieszkańcy mieli w nosie,co deweloperzy wyprawiają i na co miejscy planisci pozwalają i teraz jest jak jest.Kazda, nawet najmniejszą działkę wykorzystuje się do zabudowy,nadbudowy,a to,że działka droga ,to buduje się jak najefektywniej,żeby była jak najwieksza powierzchnia pod wynajem. Banki kredytów udzielają, bo pomysłów za bardzo nie mają, a lokata w ziemie w centrum wydaje się najrozsadniejsza...A, i na końcu jest Mieszkaniec,który stał się zakładnikiem sytuacji.
G
Gość
2019-07-17T12:25:36 02:00, Kraków B mówi NIE!:

Abonament na strefę ma wynieść 1200 za A? No to w takim razie abonament ulgowy powinien wynosić 10% tej stawki czyli 120 za miesiąc a nie niecały 1%!!!

Dla mnie nie problem. Zapłacę jak będę musiał jechać nawet 10 za godzinę. Bo muszę.

Swoją drogą 1200 za miesiąc to już niebawem taniej faktycznie będzie kupić mieszkanie na raty i zameldować się dla tej dychy :)

Paradoks Krakowa:

- w centrum mamy za dużo samochodów.

- ponad 90% aut w centrum to auta mieszkańców (ile było wydanych abonamentów mieszkańca?! - podajcie te liczby!)

- zachęcamy mieszkańców centrum do posiadania samochodu (symboliczna opłata 10zł) podczas gdy przyjezdnych zniechęcamy

- tworzymy w miarę dobrą komunikację zbiorową tylko dla centrum, reszta byle jak

- za pieniądze ludzi z całego miasta inwestujemy głównie w centrum, bo to wizytówka miasta

Stawka abonamentu może być ulgowa dla mieszkańca Strefy,. ale jednocześnie powinna być odczuwalna! a nie śmiesznie niska!

2019-07-17T15:00:10 02:00, Buuu:

Stawka abonamentu dla mieszkańców co ma regulować ?

Proszę nie pierdoli....głupot z serii :bo murzyn jest czarny lub ja dostałem pałę w szkole to wszyscy ,którzy nie odrobili lekcji też powinni ,żeby było sprawiedliwie.

Co mają regulować wysokie stawki abonamentowe ,skoro jeżeli ktoś zapłaci może stać bez żadnych ograniczeń czasowych ,zatem chodzi może o zniechęcenie ceną do długiego parkowania w strefie.

Teraz weźmy mieszkańców ,podwyższajmy im stawki ,żeby zniechęcić do długotrwałego parkowania ? To gdzie mają parkować ,skoro w miejscu zamieszkania koncentrują się ich czynności życiowe, to oczywiste. Czyli gdzie mają parkować ? Na Ruczaju ?

To ci z Ruczaju zażądają wprowadzenia tam strefy płatnego parkowania .

Czyli ma być sprawiedliwie ? To wprowadźmy strefę płatnego parkowania w całym Krakowie i jednakowe zasady to tym z Ruczaju nie będzie żal ,że ci z centrum parkują za 10 zł a ci z Ruczaju jak chcą parkować w centrum (nie wiem po co bo ci z centrum raczej nie jadą parkować na Ruczaj ) muszą płacić więcej.

A może podnieść stawki dla mieszkańców tak ,aby zaczęli sprzedawać auta ,ale wówczas sprawiedliwość społeczna wymaga ,żeby inne abonamenty i opłaty podnieść jeszcze wyżej ,żeby pozostali nie będący mieszkańcami tez musieli sprzedać swoje auta.

Każdy normalny człowiek na pytanie gdzie parkuje swoje auto odpowiada pod domem .

Nie rozumiem wobec tego dlaczego tak uparcie chcecie podnosić opłaty abonamentowe dla mieszkańców.

Zasada równości obywateli wobec prawa ,wyrażona w art.32. Konstytucji RP jest zachowana ,jeżeli ulgi lub zwolnienia z ustawowych obowiązków dotyczą grupy osób charakteryzujących się wspólną cecha istotną . To oznacza ,że dla takiej grupy ,której wspólna cechą istotną jest posiadanie pojazdu i zameldowanie w strefie płatnej, można w myśl zasady równości zastosować ulgi w opłatach .

Wobec tego wszystko jest zgodne z prawem ,a że to sie nie podoba jakieś grupie osób charakteryzującej się wspólną cechą istotną tzn. wyznającą zasadę bo murzyn jest czarny albo wszystkim pałę bo ja dostałem , to trzeba przeżyć w nadziei ,że nigdy nie obejmą żadnej władzy bo szykanowanie innych wyrażnie sprawia im radość .

Ale bzdury...Mieszkańcy walczą o te swoje abonamenty za dychę, jakby od tego ich życie zależało, tyle, że to się odbywa kosztem innych - samochodów na ulicach centrum jest multum, bo mieszkańcy nie mają żadnego powodu, by się pojazdów pozbyć, Za mieszkanie w centrum trzeba więcej zapłacić i nikt z tym nie dyskutuje, ale jak koszty życia są wyższe, to wielkie larum . 10 pln za abonament to policzek dla tych, którzy swoimi podatkami utrzymują ulice i chodniki i ktoś powinien wreszcie mieć odwagę zlikwidować tą paranoję, A odpowiadając na pytanie gdzie ludzie trzymają swoje auta - bardzo często na opłaconych miejscach - komercyjnych parkingach, garażach za ciężkie pieniądze itd. Tylko wybrańcy za 10 pln - na NASZYCH ulicach..

G
Gość
2019-07-17T08:33:49 02:00, Krk:

ZLIKWIDOWAĆ ABONAMENTY ZA 10 ZŁOTYCH! Dlaczego część mieszkańców płaci mniej od innych? Jednakowe stawki dla wszystkich Krakusów!

2019-07-17T11:07:45 02:00, Gość:

Wróć na swoją wioskę, tam masz parkowanie za darmo (jeszcze).

2019-07-17T11:19:03 02:00, Gość:

Popieram. Jak komuś się nie podoba jazda rowerami i tramwajmi i miejskim środkiem transportu to po co mieszka w mieście. Ja mieszkam żeby mieć blisko, nie musieć ponosić kosztów samochodu. Jak mam mieć samochodami wszystko zawalone, kupować auto i płacić za jego utrzymanie to po co mi mieszkać w mieście, mogę na wsi mieszkać i tam mam pełno miejsca na auto. Po co się wieśniaki ze swoimi autami pchaja do centrum Krakowa? przecież tu jest tylko rozrywka dla hipsterów i vegan. Pracować to można w jakimś biedronce na wsi, albo w fabryce w niepołomicach, jeździć do dyskontu i outletu na wsi, kościły też są tam. Naprawdę nie rozumiem po co chcą nam zatruwać życie swoimi samochodami w Krakowie. Ja wybrałem mieszkanie w Krakowie bo nie ponosze kosztów samochodu. Za to płacę nieco więcej za m2 mieszkania, ale mam wszędzie gdzie potrzebuje blisko rowerem i na piechotę. Każdy ma wybór.

Brak logiki w tym, co piszesz- w mieście są tysiące mieszkańców, którzy za 10 pln miesięcznie trzymają całymi dniami i nocami swoje samochy tam, gdzie mieszkają - to im należy drastycznie podnieść opłaty, wtedy będzie mniej samochodów w centrum.

G
Gość
2019-07-17T08:33:49 02:00, Krk:

ZLIKWIDOWAĆ ABONAMENTY ZA 10 ZŁOTYCH! Dlaczego część mieszkańców płaci mniej od innych? Jednakowe stawki dla wszystkich Krakusów!

2019-07-17T11:07:45 02:00, Gość:

Wróć na swoją wioskę, tam masz parkowanie za darmo (jeszcze).

A może ty wróć? W Krakowie są równi i równiejsi, bo ktoś uważa, że grupie mieszkańców należy się parkowanie prawie za darmo. Pozostali mają słono płacić, ale to także z ich podatków utrzymywana jest infrastruktura, w tym drogi i chodniki, z których za grosze korzystają nieliczni.

B
Buuu
2019-07-17T12:25:36 02:00, Kraków B mówi NIE!:

Abonament na strefę ma wynieść 1200 za A? No to w takim razie abonament ulgowy powinien wynosić 10% tej stawki czyli 120 za miesiąc a nie niecały 1%!!!

Dla mnie nie problem. Zapłacę jak będę musiał jechać nawet 10 za godzinę. Bo muszę.

Swoją drogą 1200 za miesiąc to już niebawem taniej faktycznie będzie kupić mieszkanie na raty i zameldować się dla tej dychy :)

Paradoks Krakowa:

- w centrum mamy za dużo samochodów.

- ponad 90% aut w centrum to auta mieszkańców (ile było wydanych abonamentów mieszkańca?! - podajcie te liczby!)

- zachęcamy mieszkańców centrum do posiadania samochodu (symboliczna opłata 10zł) podczas gdy przyjezdnych zniechęcamy

- tworzymy w miarę dobrą komunikację zbiorową tylko dla centrum, reszta byle jak

- za pieniądze ludzi z całego miasta inwestujemy głównie w centrum, bo to wizytówka miasta

Stawka abonamentu może być ulgowa dla mieszkańca Strefy,. ale jednocześnie powinna być odczuwalna! a nie śmiesznie niska!

Stawka abonamentu dla mieszkańców co ma regulować ?

Proszę nie pierdoli....głupot z serii :bo murzyn jest czarny lub ja dostałem pałę w szkole to wszyscy ,którzy nie odrobili lekcji też powinni ,żeby było sprawiedliwie.

Co mają regulować wysokie stawki abonamentowe ,skoro jeżeli ktoś zapłaci może stać bez żadnych ograniczeń czasowych ,zatem chodzi może o zniechęcenie ceną do długiego parkowania w strefie.

Teraz weźmy mieszkańców ,podwyższajmy im stawki ,żeby zniechęcić do długotrwałego parkowania ? To gdzie mają parkować ,skoro w miejscu zamieszkania koncentrują się ich czynności życiowe, to oczywiste. Czyli gdzie mają parkować ? Na Ruczaju ?

To ci z Ruczaju zażądają wprowadzenia tam strefy płatnego parkowania .

Czyli ma być sprawiedliwie ? To wprowadźmy strefę płatnego parkowania w całym Krakowie i jednakowe zasady to tym z Ruczaju nie będzie żal ,że ci z centrum parkują za 10 zł a ci z Ruczaju jak chcą parkować w centrum (nie wiem po co bo ci z centrum raczej nie jadą parkować na Ruczaj ) muszą płacić więcej.

A może podnieść stawki dla mieszkańców tak ,aby zaczęli sprzedawać auta ,ale wówczas sprawiedliwość społeczna wymaga ,żeby inne abonamenty i opłaty podnieść jeszcze wyżej ,żeby pozostali nie będący mieszkańcami tez musieli sprzedać swoje auta.

Każdy normalny człowiek na pytanie gdzie parkuje swoje auto odpowiada pod domem .

Nie rozumiem wobec tego dlaczego tak uparcie chcecie podnosić opłaty abonamentowe dla mieszkańców.

Zasada równości obywateli wobec prawa ,wyrażona w art.32. Konstytucji RP jest zachowana ,jeżeli ulgi lub zwolnienia z ustawowych obowiązków dotyczą grupy osób charakteryzujących się wspólną cecha istotną . To oznacza ,że dla takiej grupy ,której wspólna cechą istotną jest posiadanie pojazdu i zameldowanie w strefie płatnej, można w myśl zasady równości zastosować ulgi w opłatach .

Wobec tego wszystko jest zgodne z prawem ,a że to sie nie podoba jakieś grupie osób charakteryzującej się wspólną cechą istotną tzn. wyznającą zasadę bo murzyn jest czarny albo wszystkim pałę bo ja dostałem , to trzeba przeżyć w nadziei ,że nigdy nie obejmą żadnej władzy bo szykanowanie innych wyrażnie sprawia im radość .

k
krakowiak
równe traktowanie wszystkich a nie abonamenty za 10 zł dla wybranych...
K
Kraków B mówi NIE!
Abonament na strefę ma wynieść 1200 za A? No to w takim razie abonament ulgowy powinien wynosić 10% tej stawki czyli 120 za miesiąc a nie niecały 1%!!!

Dla mnie nie problem. Zapłacę jak będę musiał jechać nawet 10 za godzinę. Bo muszę.

Swoją drogą 1200 za miesiąc to już niebawem taniej faktycznie będzie kupić mieszkanie na raty i zameldować się dla tej dychy :)

Paradoks Krakowa:

- w centrum mamy za dużo samochodów.

- ponad 90% aut w centrum to auta mieszkańców (ile było wydanych abonamentów mieszkańca?! - podajcie te liczby!)

- zachęcamy mieszkańców centrum do posiadania samochodu (symboliczna opłata 10zł) podczas gdy przyjezdnych zniechęcamy

- tworzymy w miarę dobrą komunikację zbiorową tylko dla centrum, reszta byle jak

- za pieniądze ludzi z całego miasta inwestujemy głównie w centrum, bo to wizytówka miasta

Stawka abonamentu może być ulgowa dla mieszkańca Strefy,. ale jednocześnie powinna być odczuwalna! a nie śmiesznie niska!
x
x
2019-07-17T10:34:23 02:00, Q:

I bardzo dobrze ! Koniec z samochodami na starym mieście

Jak to koniec? Przecież 90% strefy zajmują auta mieszkańców, co widać po identyfikatorach. Te 10% chętnych na miejsca za 20 za godzinę i tak się znajdzie. Więc będzie to samo tylko drożej dla niektórych.

K
Krucyfix
Na Zabłociu na strefę czekamy od kilku lat. Obecnie szukanie miejsca pod domem to kilkanaście minut, kobiet z dzieckiem parkuje 500m od domu bo pracownicy pobliskich korpo z zza siedmiu gór i lasów parkują na cały dzień za darmoszke... W wielu krajach oprócz opłat wprowadza się maksymalny czas postoju dla nie mieszkańców. Oczywiście ludzie pracujacy w poblizu mogą podejść do auta i wykupić kolejna "sesje" parkowania... Żeby tego uniknac np. w Luksemburgu malują kreda ślad na oponie i asfalcie. Kierowca musi nie tylko podejść do auta i opłacić parkowanie co dwie godziny, ale też przeparkować.
R
Rodowity
koniec 10 zł dla słoików w centrum !!!!

95% aut stoi od rana do wieczora blokując miejsca
M
Marcin
Strefa od Wieliczki po Zielonki i od Mogilan po kombinat.
G
Gość
2019-07-17T08:33:49 02:00, Krk:

ZLIKWIDOWAĆ ABONAMENTY ZA 10 ZŁOTYCH! Dlaczego część mieszkańców płaci mniej od innych? Jednakowe stawki dla wszystkich Krakusów!

2019-07-17T11:07:45 02:00, Gość:

Wróć na swoją wioskę, tam masz parkowanie za darmo (jeszcze).

Popieram. Jak komuś się nie podoba jazda rowerami i tramwajmi i miejskim środkiem transportu to po co mieszka w mieście. Ja mieszkam żeby mieć blisko, nie musieć ponosić kosztów samochodu. Jak mam mieć samochodami wszystko zawalone, kupować auto i płacić za jego utrzymanie to po co mi mieszkać w mieście, mogę na wsi mieszkać i tam mam pełno miejsca na auto. Po co się wieśniaki ze swoimi autami pchaja do centrum Krakowa? przecież tu jest tylko rozrywka dla hipsterów i vegan. Pracować to można w jakimś biedronce na wsi, albo w fabryce w niepołomicach, jeździć do dyskontu i outletu na wsi, kościły też są tam. Naprawdę nie rozumiem po co chcą nam zatruwać życie swoimi samochodami w Krakowie. Ja wybrałem mieszkanie w Krakowie bo nie ponosze kosztów samochodu. Za to płacę nieco więcej za m2 mieszkania, ale mam wszędzie gdzie potrzebuje blisko rowerem i na piechotę. Każdy ma wybór.

G
Gość
2019-07-17T08:33:49 02:00, Krk:

ZLIKWIDOWAĆ ABONAMENTY ZA 10 ZŁOTYCH! Dlaczego część mieszkańców płaci mniej od innych? Jednakowe stawki dla wszystkich Krakusów!

Wróć na swoją wioskę, tam masz parkowanie za darmo (jeszcze).

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska