Kraków. Rondo w Czyżynach dopiero w 2020 roku. Bo tak umowę skonstruowali urzędnicy

Piotr Ogórek
Skrzyżowanie Centalnej i Sołtysowskiej to newralgiczny punkt Czyżyn
Skrzyżowanie Centalnej i Sołtysowskiej to newralgiczny punkt Czyżyn Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Udostępnij:
Deweloper budujący nowe osiedle przy Centralnej ma zapewnić nowy układ drogowy. Najpóźniej w marcu 2020 r. Mógłby wcześniej, ale taką umowę przygotował urząd.

Nowe rondo na skrzyżowaniu ulic Centralnej i Sołtysowskiej oraz dodatkowy pas do skrętu w prawo w Nowohucką z Centralnej. Taki układ drogowy ma zapewnić deweloper, który buduje osiedle Centralna Park przy ulicy Galicyjskiej. W sumie powstaje pięć budynków na ponad 800 mieszkań. Ostatnie dwa bloki zostaną ukończone w przyszłym roku. Na osiedlu mieszkają już pierwsi mieszkańcy. Ale nowy układ komunikacyjny, który udrożni ruch, powstanie najpewniej dopiero w marcu 2020 roku. Bo tak wynika z umowy, którą miasto podpisało z deweloperem.

O powyższej sprawie pisaliśmy dwa tygodnie temu. Urzędnicy przyznawali wtedy, że jest problem z realizacją umowy z 2015 roku.

- To umowa z czasów zanim nauczyliśmy się stosować zapisy, które jest trudno obchodzić. Teraz już nie ma takich zapisów, że można oddawać bloki bez dróg - mówi nam wtedy Michał Pyclik, rzecznik Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

W sprawie zabrał w końcu głos deweloper. Firma LC Corp zapewnia, że układ drogowy powstanie, tak jak jest to zapisane w umowie. Deweloper dodał, że projekt nowego ronda został już złożony do ZDMK, a projekt rozbudowa skrzyżowania ulic Centralnej i Nowohuckiej o dodatkowy pas do skrętu w prawo został uszczegółowiony i złożony do opiniowania.

- Realizacja prac nastąpi bezzwłocznie po uzyskaniu stosownych zgód, a ich zakończenie nastąpi najpóźniej do marca 2020 - czytamy w oświadczeniu LC Corp wysłanym do naszej redakcji. Powyższe informacje potwierdzają urzędnicy, z czym wcześniej mieli problem.

- To nie są wystarczające kroki do rozpoczęcia prac. W dalszej kolejności deweloper musi przedłożyć wszystkie inne dokumenty do uzgodnienia (projekty budowlane, branżowe) oraz uzyskać stosowne pozwolenia na realizację prac - informuje nas zespół prasowy ZDMK.

Wcześniej urzędnicy zarzucali deweloperowi, że wykorzystuje zapisy umowy na swoją korzyść i nie śpieszy się z przebudową układu drogowego. Tyle że na taką umowę niestety zgodzili się sami urzędnicy. Oczywiście deweloper mógłby wykazać dobrą wolę i układ drogowy zrobić wcześniej, zwłaszcza że do mieszkań, które wybudował, wprowadzili się już nowi mieszkańcy. Tyle, że wspomniana umowa tego nie wymusza.

- W umowie, jak i w innych ustaleniach, nie określono harmonogramu prac związanych z infrastrukturą drogową w korelacji z nazewnictwem budynków. Nigdzie nie pada słowo, iż prace powinny się rozpocząć od przekazania do użytku budynku A, który jest realizowany jako ostatni. Na czas podpisywania umowy z ZDMK nie była ustalona jeszcze kolejność realizacji etapów naszej inwestycji - czytamy w piśmie od dewelopera. Firma LC Corp wskazuje natomiast precyzyjny zapis, kiedy rondo i dodatkowy pas do skrętu mają się pojawić.

- W umowie z ZDMK wskazano termin do kiedy prace mają być wykonane, tj. w terminie 3 lat od uzyskania pozwolenia na użytkowanie pierwszego z budynków zlokalizowanych przy ul. Galicyjska 3E, 3B, 3C i 3A - informuje deweloper. Czyli w marcu 2020 roku.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Nowe prawa na porodówkach. Mamy mogą być zaskoczone

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
olo
I jak zwykle nikt nie poniesie konsekwencji. Urzędnicy za takie działania powinni wylecieć z hukiem i jeszcze odpowiadać finansowo
r
rex
ajlepsze że ex ZIKT jest na Centralnej i widzi jakki jest układ drogowy i nic z tym nie robi
j
janusz milewski
pani Irenko!gdzie pani mieszka obecnie?
S
Staszek
Ostatnie inwestycja w Nowej Hucie, to Szpital Rydygiera i NCK - lata 80te.
Ten stary dziad olewa Nową Hutę, a matoły cieszą się z tego i wybierają go ponownie.
P
Ps
Skoro deweloper się ociąga to proponuję miastu ociągać się z pozwoleniami na uzytkowanie, doszukiwać się wszystkich uchybień na budowie itp A i powyższy artykuł to dobra antyreklama dla tego dewelopera.
g
gosc
Zikitowskie matoły jak zwykle dały ciała, a deweloper jak widać to cwaniak, głeboko w doopie ma mieszkanców, liczy się kaska na koncie
Dodaj ogłoszenie