FLESZ - Ile potrwa rowerowy boom?

Kampanię pod hasłem „Rowerem do pracy, czyli dom, rower, praca… i tak w kółko” od 2017 r. organizuje Wydział Gospodarki Komunalnej UMK. Jest ona skierowana do krakowskich i podkrakowskich firm i instytucji, które troszczą się o zdrowie i sprawność fizyczną swoich pracowników, a także dbają o poprawę jakości życia w mieście poprzez ograniczenie ruchu samochodowego. Cel akcji to zachęcić jak największą liczbę pracowników do korzystania z rowerów jako środka transportu do pracy i z powrotem.
Urzędnicy wyliczają: "W pilotażowym roku 2017 w kampanii wzięło udział 50 pracodawców, a w każdym miesiącu na rowerze do pracy jeździło około 300 osób. W 2018 r. było to już 82 pracodawców i 1080 osób dojeżdżających jednośladem. W 2019 r. padł kolejny rekord: 137 pracodawców i 2400 rowerzystów".
Kraków. Historyczna data! Rusza budowa północnej obwodnicy! ...
Te liczby mówią wiele: w 2019 r. w każdym miesiącu na rowerze do pracy jeździło średnio 2400 osób, czyli ponad dwa razy więcej niż w 2018 roku. Co więcej, wyniki ankiety przeprowadzonej w 2019 r. pokazały, że ponad 20 proc. uczestników podróżowało do pracy samochodem przed przystąpieniem do kampanii.
Edycję 2020 trochę pokrzyżował stan epidemiczny. Zamiast 1 maja akcja ruszyła w połowie czerwca. Udział w niej zadeklarowało ponad 110 pracodawców. To i tak dużo jak na specyficzne okoliczności tego roku, związane m.in. z przejściem wielu firm na pracę zdalną.
Przypomnijmy: na najlepszych uczestników, podobnie jak w latach ubiegłych, czekają upominki ufundowane przez gminę. To m.in. drobne akcesoria rowerowe (np. zapięcia do rowerów) czy vouchery do sklepów rowerowych i sportowych.