Rozbudowa al. 29 Listopada - tak będzie wyglądać ważna krakowska droga
FLESZ - Nowe przepisy prawa ruchu drogowego
–
Wszelkie formalności i warunki zostały spełnione. Przekazaliśmy plac budowy wykonawcy, od dziś rusza ta wyczekiwana przez mieszkańców inwestycja – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.
W urzędzie zaznaczają, że początek realizacji inwestycji nie spowoduje znaczących utrudnień dla kierowców. Wykonawca będzie się skupiał na wycince roślin kolidujących z inwestycją, a także usuwaniu innych elementów infrastruktury. Na odcinku od ul. Banacha do granic miasta będą prowadzone prace związane z budową dojazdów technologicznych do terenu budowy.
Budowa Trasy Łagiewnickiej wejdzie w nowy etap. Duże zmiany ...
- Miejsce, gdzie może dojść do chwilowych utrudnień, głównie dla pieszych, to rejon skrzyżowania ul. Lublańskiej z al. 29 Listopada, gdzie rozpocznie się przebudowa instalacji sanitarnej. Prace będą prowadzone głównie na poboczu i na chodnikach – nie spowodują więc zamknięcia jezdni - informują w magistracie.
Przebudowane zostaną wiadukty kolejowe przecinające al. 29 Listopada
Wykonawca rozpocznie też przygotowania do przebudowy pierwszego z wiaduktów kolejowych, które przecinają al. 29 Listopada. Zgodnie z zatwierdzoną tymczasową organizacją ruchu, w nocy z 5 na 6 grudnia aleja 29 Listopada w rejonie wiaduktu kolejowego będzie zamknięta dla ruchu. Objazd zostanie wyznaczony ul. Siewną. Natomiast w weekend od 4 do 6 grudnia, w godzinach od 20 do 6 mogą wystąpić chwilowe zawężenia jezdni potrzebne do ustawienia sprzętu poza pasem drogowym na ul. Siewnej.
Wykonawca zadania ma mieć na uwadze, że w tym rejonie Krakowa toczą się już inne duże inwestycje – chociażby budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej, czy budowa północnej obwodnicy miasta. Tak więc wszelkie projekty tymczasowej organizacji ruchu muszą uwzględniać wspomniane zadania.
Zakres prac związanych z rozbudową al. 29 Listopada obejmie przebudowę istniejące drogi krajowej nr 7 na Warszawę na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granic miasta wraz z modernizacją obiektów inżynierskich oraz rozbudową, przebudową i budową infrastruktury: odwodnienia, oświetlenia, sygnalizacji świetlnej i kolidującego uzbrojenia. Jednym z elementów zadania jest rozbudowa dwóch przecinających się z wylotówką na Warszawę wiaduktów kolejowych – linie kolejowe nr 8 i nr 95.
Wyjazd z Krakowa w kierunku Warszawy ma być łatwiejszy
Celem inwestycji jest poprawa warunków ruchu w północnej części Krakowa. Dzięki poszerzeniu al. 29 Listopada do co najmniej dwóch jezdni po dwa pasy ruchu w każda stronę, przebudowie wiaduktów kolejowych, a także – w perspektywie czasu – połączeniu nowej al. 29 Listopada z planowanymi do realizacji inwestycjami komunikacyjnymi, m.in. budową północnej obwodnicy, linii tramwajowej do Górki Narodowej, ulic Iwaszki oraz Felińskiego, wyjazd z Krakowa w kierunku północnym ma być znacznie łatwiejszy i szybszy.
Kraków. Mieszkańcy: "Remont ul. Białoprądnickiej to marnotra...
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o. (lider), STRABAG Sp. z o.o. (partner). Kwota kontraktowa brutto wynosi - 94.897.131,26 PLN. Aktualnie, kontraktowy terminem wykonania zadania to 31 grudnia 2021 r. - Niemniej jednak biorąc pod uwagę opóźnienie w wydaniu decyzji zezwalającej na realizację drogi, termin ten będzie aktualizowany - wyjaśniają w urzędzie.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 kwotą ok. 72 mln zł.
