Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Suplement diety na koronawirusa, słaby internet, wycieczki, których nie można odwołać. Rzecznik konsumentów ma pełne ręce roboty

Bartosz Dybała
Bartosz Dybała
KPP Kraków
Ludzie narzekają na jakość połączenia z Internetem, nie mogą odwołać zaplanowanych wycieczek, wciskane są im suplementy na koronawirusa. Miejski rzecznik konsumentów codziennie odbiera bardzo dużo zgłoszeń, których liczba zwiększyła się w dobie pandemii groźnego wirusa z Chin.

FLESZ - Komu rząd dopłaci do wakacji?

od 16 lat

Pandemia koronawirusa dała duże pole do popisu dla oszustów. Prześcigają się oni w pomysłach, jak wyciągnąć pieniądze od ludzi, najczęściej starszych, samotnych, których łatwo wprowadzić w błąd. Jerzy Gramatyka, miejski rzecznik konsumentów w Krakowie, został wręcz zasypany zgłoszeniami o oszustwach na koronawirusa.

- Z ciekawszych spraw wskazać należy oferowanie starszym osobom na początku marca suplementu diety, który miał być przedstawiany jako skuteczne lekarstwo na koronawirusa, co było oczywiście nieprawdą - wskazuje Gramatyka.

Zgłoszenia dotyczyły również zakupów na odległość. Klienci kupowali środki ochrony osobistej czy do dezynfekcji, a później okazywało się, że wcale nie mają takich właściwości, o jakich zapewniał sprzedawca.

Dużo było również sytuacji, w których klienci zamawiali towar, a później go nie otrzymywali. Na zwrot pieniędzy też nie mieli co liczyć. - W kilku sprawach podjęto interwencję u przedsiębiorcy - informuje Gramatyka.

Kraków. Urzędnicy zadecydowali bez opinii mieszkańców o rewo...

Rzecznik odbiera przeróżne zgłoszenia. Jak wiadomo, pandemia koronawirusa zamknęła społeczeństwo w domach. Ludzie zaczęli częściej niż zwykle korzystać z internetu, przez co przeciążone były niektóre platformy, choćby służące do zdalnego nauczania, ale też serwisy z filmami do oglądania w sieci.

- Kilka wniosków dotyczyło obniżenia jakości sygnału, dostarczanego przez jedną z platform streamingowych oraz prędkości, szybkości łączy internetowych - dodaje rzecznik.

Jednak najwięcej wniosków spływa do jego biura od klientów, którzy zawarli umowy np. na wycieczkę i nie mogą jej skutecznie rozwiązać. Osoby te planowały wyjazd, ale z powodu pandemii muszą zostać w domu. Okazuje się, że w wielu przypadkach rezygnacja z wycieczki nie jest taka prosta. Gramatyka otrzymał ponad 140 tego typu zgłoszeń.

- Jest to zauważalny, olbrzymi wzrost w stosunku do lat ubiegłych, kiedy takie sytuacje zdarzały się, ale bardzo sporadycznie, a sprawy z tego zakresu wpływały najczęściej na wiosnę i jesień, to jest po zakończeniu sezonów na wyjazdy na ferie zimowe, narty oraz wczasów, wakacyjnych wyjazdów itp. - podkreśla rzecznik.

Kłopoty mają też pary młode. Okazuje się, że w niektórych przypadkach nie mogą skutecznie odstąpić od umów, dotyczących przyjęcia weselnego. Takie zgłoszenia rzecznik również odbierał.

Problemy były też ze zwrotami pieniędzy za bilety na imprezy kulturalne itp.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska