https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Sygnalizacja na rondzie Mogilskim znów włączona

Piotr Rąpalski
Urzędnicy postanowili znów włączyć sygnalizację świetlną na przejściach dla pieszych na rondzie Mogilskim.
Urzędnicy postanowili znów włączyć sygnalizację świetlną na przejściach dla pieszych na rondzie Mogilskim. fot. Andrzej Wiśniewski
Urzędnicy postanowili znów włączyć sygnalizację świetlną na przejściach dla pieszych na rondzie Mogilskim. Wcześniej była wyłączana w godzinach porannego i popołudniowego szczytu - aby upłynnić ruch pieszych, którzy bardzo długo czekali na przejście, a tramwaje uciekały im z przystanków. Urzędnicy, choć obiecywali, nie potrafili odpowiednio dostroić świateł.

Piesi z rozwiązania byli zadowoleni, ale przez to przebiegali niespodziewanie przez torowisko, a tramwaje hamowały często w "martwym punkcie" trakcji, gdzie nie ma zasilania. Pasażerowie musieli je pchać do miejsca, gdzie prąd już jest. Zapewne dlatego urzędnicy znów włączyli światła.

CZYTAJ TEŻ: Kraków. Pasażerowie pchali tramwaj na rondzie Mogilskim [ZDJĘCIA INTERNAUTÓW]

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mario
Jeśli to piesi są problemem to istnieją znaki stopu które można zamontować przed przejściem, do tego można zamiast czerwono/zielonych sygnalizatorów użyć migającego żółtego.
Ale lepiej cofnąć nas 10 lat do tyłu kiedy jeden debil z drugim kretynem zaprojektowali rozwiązania stwarzające zagrożenie ...
g
gregor
Nieprawdopodobna jest ta banda urzednicza w tym miescie naprawde rece opadaja
J
JAREX
Nie jest prawdą (jak sugeruje artykuł) iż to wbiegający piesi mieli wpływ na zatrzymywanie tramwaju na izolatorze sekcyjnym. Proszę zwrócić uwagę iż izolator ten jest oddalony od przejścia o kilkanaście metrów. Tramwaj zatrzymywał się w tym miejscu tylko w przypadku "ustępowanie pierwszeństwa" (w związku ze znakiem drogowym A-7) pojazdom poruszającym się od ul. Lubicz na wprost w ul. Mogilską. Najprostszą rzeczą jaką można było uczynić usprawniając ruch zarówno pojazdów jak i pieszych było cofnięcie obecnie ustawionego znaku drogowego A-7 w takie miejsce aby motorniczy tramwaju wykonującego manewr skrętu w prawo z al. Powstania warszawskiego w ul. Mogilską zatrzymywał tramwaj przed izolatorem sekcyjnym, a po ruszeniu przejeżdżał za niego siłą rozpędu. Gdyby zatrzymanie się przed przejściem dla pieszych miało jakikolwiek wpływ na zatrzymywanie się w tzw. martwym punkcie dotyczyłoby to nie tylko tramwajów skręcających z Powst. warszawskiego ale również tych jadących od ul. Lubicz. Co ciekawe zadałem sobie odrobinę trudu i po sprawdzeniu sytuacji na miejscu można by wprowadzić takie zmiany i to zgodnie z obowiązującym Rozporządzeniem ... w sprawie znaków i sygnałów drogowych. Dużo łatwiej jest wydać polecenie włączenia zasilania w sygnalizacji niż samemu udać się na miejsce i wprowadzić zmiany, które usprawniłyby ruch zarówno dla pieszych jak i pojazdów. Rozumiem, że kolejnym krokiem będzie bezwzględne karanie pieszych niestosujących się do sygnalizacji ...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska