- Zgodnie z deklaracją wykonawcy, tramwaje będą kursowały do przedostatniego przystanku przed pętlą, a na pętli, gdzie trwają ostatnie prace, będą zawracały w ramach przejazdów technicznych. Z kolei pod rondem Polsadu ukończono już prace nad kondygnacją poziomu -1, a aktualnie wydobywana jest ziemia z przestrzeni poziomu -2 - informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
Urzędnicy przypominają, że nowa linia tramwajowa to 4,5 km torowiska, które stworzy alternatywny dojazd do Nowej Huty i znacząco poprawi obsługę komunikacyjną Mistrzejowic, skracając czas przejazdu do centrum miasta o 12 minut.
Szacuje się, że linia będzie obsługiwała do 2 700 pasażerów na godzinę, z potencjałem do zwiększenia do 40 tramwajów na godzinę.
"To jedno z największych przedsięwzięć infrastrukturalnych w Europie"
- Po zakończeniu budowy partner prywatny odpowiedzialny za ten projekt, czyli firma Gülermak, będzie przez kolejne 20 lat odpowiadał za utrzymanie torowiska, a po tym okresie przekaże miastu w pełni zmodernizowaną linię. To jedno z największych przedsięwzięć infrastrukturalnych w Europie, realizowanych w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, przyniesie wymierne korzyści mieszkańcom Krakowa - podsumowuje ZDMK.
Zmiany wprowadzone od połowy października
Przypominamy, że od 19 października na ul. Młyńskiej obowiązuje nowa organizacja ruchu. Ruch został przełożony na stronę zachodnią, co umożliwiło dalsze prace na części wschodniej związane z budową tunelu. Wyjazd z ul. Miechowity jest teraz możliwy w obu kierunkach, a na skrzyżowaniu ul. Młyńskiej, Młyńskiej bocznej i Bohaterów Wietnamu utrzymano możliwość jazdy we wszystkich kierunkach. W rejonie ronda Młyńskiego powstały dwa skrzyżowania, gdzie zmieniono pierwszeństwo na drodze.
Główne zakresy robót i termin ich wykonania:
- zakończenie przebudowy pętli „Mistrzejowice” w zakresie torowym – IV kwartał 2024 r.
- wykonanie płyty pośredniej stacji „Rondo Polsadu” (poziom –1) – IV kwartał 2024 r.
- zakończenie budowy ścian szczelinowych – I kwartał 2025 r.
- wykonanie płyty dennej (poziom –2) stacji „Rondo Polsadu” – II kwartał 2025 r.
- zakończenie prac przy konstrukcji tunelu – III kwartał 2025 r.
- wyposażanie tunelu – IV kwartał 2025 r.
- budowa torowiska tramwajowego – IV kwartał 2025 r.
- prace wykończeniowe (mała architektura i nasadzenia) – I kwartał 2026 r.
Ogród świateł w Krakowie
