Cały kompleks ma być gotowy w czerwcu 2019 roku. Początkowo planowano aby budynki okalające szkieletora były oddawane stopniowo, zaś Unity Tower z końcem 2019. W grudniu ubiegłego roku zrezygnowano jednak z etapowania i zdecydowano o jednym terminie zakończenia budowy.
Szkieletor przekształci się w kompleks pięciu budynków - Unity Centre, a głównym elementem będzie mierzący 102,5 metra Unity Tower. Budowa ruszyła we wrześniu. Generalnym wykonawcą jest firma Strabag, a kontrakt wart jest 380 mln zł.
Nad placem budowy porusza się osiem potężnych dźwigów, z których najwyższy będzie transportował materiały na wysokość 102,5 metra, do jakiej szkieletor zostanie podwyższony. Do tego jeszcze na placu budowy trzeba było umieścić ustawione kilkadziesiąt kontenerów z szatniami, natryskami dla pracowników oraz biurami i podręcznymi magazynami.
W efekcie między coraz wyższymi ścianami powstających budynków a granicami działki pozostaje maksymalnie po 10 metrów miejsca. Tymczasem na budowę trzeba sprowadzić na przykład 6 tysięcy ton stali zbrojeniowej, czyli trzysta 20-tonowych ciężarówek z takim ładunkiem. Gruszek pełnych płynnego betonu będzie musiało tam wjechać, licząc na okrągło, 7250. Taka liczba ich kursów jest potrzebna by przywieźć 58 tysięcy kubików betonu.
Teraz na budowie pracuje nieco ponad 150 osób. Kiedy skończy się etap wznoszenia konstrukcji i zaczną się prace wykończeniowe będzie ich tam pracowało codziennie nawet 1200. Przez jedyną bramę będzie musiało wjechać np. po 230 sztuk toalet, bidetów, pryszniców, umywalek do wyposażenia łazienek w 230 pokojach największego w Krakowie hotelu, jaki ma się mieścić w jednym ze skrzydeł kompleksu. A urządzenie biur i mieszkań w kompleksie o łącznej powierzchni blisko 50 tysięcy metrów wymagało będzie przyjęcia na budowie kolejnych tysięcy ciężarówek.
Unity Centre zastąpi szkieletora [WIZUALIZACJE]
ZOBACZ KONIECZNIE:
