https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tak powstają najważniejsze elementy linii tramwajowej do Górki Narodowej

Piotr Rąpalski
Tunel, estakada, rynny dla torów, kładki, pętla - to elementy, które powstają w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej. Zarząd Inwestycji Miejski zaprezentował zdjęcia z drona, na których widać postęp prac.

Budowa linii KST do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.

Aktualny termin zakończenia budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej i oddania jej do użytkowania to III kwartał 2023 roku.

Postęp prac:

  • 100 proc. - rozbiórka torowiska,
  • 89 proc. - roboty trakcyjne,
  • 88 proc. - budowa torowiska,
  • 82 proc. - podstacje trakcyjne,
  • 76 proc. - nowe jezdnie (ul. Pachońskiego, Górka Narodowa, Trasa Wolbromska),
  • 70 proc. - oczyszczenie terenu pod pętlę końcową na Górce Narodowej,
  • 60 proc. - jezdnie przebudowane (ul. Opolska, Siewna, Mackiewicza, Pachońskiego).

Co zrobić z żywą choinką po świętach?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Nie dość, że całe lata kłopotów komunikacyjnych przez tą „inwestycję” — to i wydatek z kieszeni podatnika przecież niebagatelny. Podobno zabrano się za to „na życzenie mieszkańców” — ciekawi mnie, ILU KONKRETNIE mieszkańców zgłosiło to życzenie, podpisując jakiegoś rodzaju petycję, że zdecydowano się na tak poważny krok?

Czy są dostępne jakieś dane na ten temat?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska