W ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej większość prac została już wykonana w bardzo dużym procencie.
W całości ulokowano sieci wysokiego napięcia, a w 99 proc. wybudowano estakadę nad potokiem Sudoł, ułożono sieć gazową, sieć ciepłowniczą (wykonanie kanałów i komór - 100 proc.).
W 98 proc. wykonano przepust nad Bibiczanką, w 97 proc. sieć teletechniczną, w 95 proc. most nad Białuchą. W 95 proc. są też już zrobione tzw. wanny betonowe dla torów w rejonie Górki Narodowej, którymi tramwaje pojadą pod górę. W takim samym zakresie są prace związane z budową kładki dla pieszych przy ul. Szopkarzy.
W ramach inwestycji powstaje tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej i osiągnięto tam 60 proc. zaawansowania prac.
Wykonanie robót drogowych i torowych:
- 100 proc. - rozbiórka torowiska,
- 89 proc. - roboty trakcyjne,
- 88 proc. - budowa torowiska,
- 82 proc. - podstacje trakcyjne,
- 76 proc. - nowe jezdnie (ul. Pachońskiego, Górka Narodowa, Trasa Wolbromska),
- 70 proc. - oczyszczenie terenu pod pętlę końcową na Górce Narodowej,
- 60 proc. - jezdnie przebudowane (ul. Opolska, Siewna, Mackiewicza, Pachońskiego).
Budowa linii KST do Górki Narodowej to obecnie największa samorządowa inwestycja infrastrukturalna w północnej części Krakowa. Trasa nowego tramwaju będzie miała łącznie ok. 5,5 km długości. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, a do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie ok. 600 miejsc postojowych na trzech parkingach park&ride.
W ramach zadania budowanych jest 7 obiektów inżynierskich, które pozwolą na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Powstaje też tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej.
Urzędnicy jak magnaci, zadomowili się w pałacu przy Rynku. J...
Aktualny termin zakończenia budowy linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej i oddania jej do użytkowania to III kwartał 2023 roku.
Film wykonany z drona, przelot nad całością inwestycji, można zobaczyć na kanale portalu "Kraków z nieba"
