WIDEO: Krótki wywiad
- Kraków to istotny punkt na naszej biznesowej mapie, dlatego bardzo się cieszę z tego, że w ten sposób zaznaczamy obecność tutaj - podkreśla Filip Grzegorczyk, prezes zarządu Tauron Polska Energia.
Firma Tauron po raz kolejny wygrała konkurs na sponsora tytularnego największej hali widowiskowo-sportowej w Polsce (pojemność 15-20 tys. widzów w zależności od imprezy). Tauron jest już sponsorem hali od 2015 r. Wtedy podpisano umowę na trzy lata, którą przedłużono o kolejne dwa lata. W ramach przeprowadzania konkursu na sponsora od 2020 r. zarządzająca halą spółka miejska ARM rozesłała zaproszenia do blisko 200 firm - państwowych i prywatnych z kraju i ze świata. Zainteresowanie wykazało kilkanaście firm, ale finalnie prawidłową ofertę złożył tylko Tauron.
- Konsekwentnie realizujemy strategię marki, która ma na celu kojarzenie znaku Tauron z solidnością, odpowiedzialnością i bezpieczeństwem, ale także z pozytywnymi emocjami i dobrą energią, czyli tym wszystkim, czego świadkami jesteśmy przy okazji imprez organizowanych w arenie - mówi Rafał Soja, prezes Tauron Sprzedaż.
Od czasu związania się umową z firmą Tauron, a więc od 2015 r. w obiekcie odbyło się ponad 900 wydarzeń światowego formatu, zarówno sportowych, jak i kulturalnych. W 2020 r. na razie zaplanowano 67 imprez w samej dużej hali, a w sumie blisko 200, ale w ciągu roku ta lista może się zwiększyć. W zeszłym roku wpływy związane z funkcjonowanie Tauron Areny wyniosły ok. 20 mln zł, koszty utrzymania ok. 17 mln zł, a zyski - ok. 2,6 mln zł.
- Od pięciu lat krakowska hala współtworzy historię miasta jako Tauron Arena Kraków - zaznacza prezydent Krakowa Jacek Majchrowski. - Cieszę się, że przez kolejne lata nie będziemy musieli zmieniać przyzwyczajeń i nadal będziemy chodzić do Tauron Areny Kraków - dodaje.
W ramach umowy nazwa firmy Tauron jest używana za każdym razem przy wymienianiu nazwy hali. Logo Tauronu jest wyświetlane na elewacji obiektu, jest też eksponowane wewnątrz hali, a także na materiałach promocyjnych i reklamowych. - W zamian otrzymujemy wsparcie finansowe i partnera o silnej marce - podkreśla Małgorzata Marcińska, prezes ARM. - Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej współpracy z tak solidnym partnerem i cieszymy się, że będziemy ją mogli kontynuować. Jestem przekonana, że nasza współpraca jest wzorem znakomitej partnerskiej relacji biznesowej, w której obie strony zyskują wizerunkowo - dodaje.
Władze ARM i Tauronu nie podają kwoty, na jaką podpisano umowę, zasłaniając się tajemnicą handlową. Do tej pory spółka skarbu państwa płaciła ok. 2 mln zł rocznie za sponsorowanie hali. Gdy wyłaniano sponsora pisaliśmy jednak, że w trakcie negocjacji firma Hochland oferowała nawet 15 mln zł (za pięć lat), ale miejska spółka ARM wybrała partnera publicznego. Sprawie przyglądała się prokuratura, ale ostatecznie nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości. Wkrótce z posadą pożegnał się wtedy jednak ówczesny prezes ARM Zbigniew Rapciak.
- Te znaki zodiaku odnajdą szczęście w 2023 r.
- Studniówki ruszyły. Oto najpiękniejsze kreacje dziewcząt
- Ranking Perspektyw. Oto najlepsze licea w Małopolsce!
- Najpopularniejsze imiona w Krakowie w 2019 roku [RAPORT]
- Najlepsze "perełki" krakowskiej deweloperki w 2019 [ZDJĘCIA]
- TOP 20 najbogatszych gmin w Małopolsce w 2019 roku [RANKING]
