https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: to będzie totalna rewolucja w rozkładach MPK [MAPY]

Małgorzata Stuch
Jan Hubrich
To będzie prawdziwa rewolucja w krakowskiej komunikacji. Po zmianach zostanie mniej linii tramwajowych i autobusowych, zwiększy się za to częstotliwość kursów. Pojawią się także nocne tramwaje. Pasażerowie będą musieli dobrze sprawdzić, gdzie kursują tramwaje i autobusy, bo w wielu przypadkach zdecydowanie zmienią się nie tylko trasy, ale i numery linii.

MAPA POŁĄCZEŃ TRAMWAJOWYCH. WARIANT PIERWSZY

MAPA POŁĄCZEŃ TRAMWAJOWYCH. WARIANT DRUGI

MAPA POŁĄCZEŃ AUTOBUSOWYCH. WARIANT PIERWSZY

MAPA POŁĄCZEŃ AUTOBUSOWYCH. WARIANT DRUGI

AUTOBUSY I TRAMWAJE NOCNE (WARIANT PIERWSZY I DRUGI)

Obecnie funkcjonuje 26 linii tramwajowych i ok. 80 autobusowych miejskich. Po zmianie - w zależności od wariantu będzie 17 lub 19 linii tramwajowych oraz 63 lub 73 linie autobusowe. W związku z ograniczeniem liczby linii zmienią się także ich numery.

Korytarzem szybkiego tramwaju zamiast popularnej "pięćdziesiątki" pojedzie tramwaj nr 13 (wariant 1) lub tramwaj nr 5 (wariant 2).

Zmienią się też trasy. I tak np. tramwaj 14, który teraz kursuje z Mistrzejowic do Bronowic, pojedzie w zależności od wariantu z Bronowic do Kurdwanowa lub z Cichego Kącika do Mistrzejowic. Nowością będą nocne linie tramwajowe. Wzmocniona w rejonie miasteczka studenckiego zostanie także nocna komunikacja autobusowa.

W radach dzielnic właśnie ruszyły konsultacje, które mają doprowadzić do wyboru jednego wariantu. Z pierwszych opinii wynika jednak, że żadna z zaproponowanych koncepcji nie podoba się radnym. - Nie wykluczamy modyfikacji rozwiązań zaproponowanych w obu wariantach. Czekamy na opinie - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Radni mają teraz czas na zgłaszanie uwag. Ze szczegółami zmian można się zapoznać w siedzibach rad dzielnic. Tam też można kierować sugestie.

Na opinie czekamy w "Krakowskiej" pod nr tel. 12 688 83 32 (w godz. 10-16), e-mail: [email protected], a także na stronie www.gk.pl

WARIANT PIERWSZY

TRAMWAJE

- 17 linii
- 8 linii głównych, które będą kursować co 6 minut: Mają to być tramwaje o numerach: 1, 2, 3, 4, 8, 10, 12 i 13.
- 9 linii uzupełniających, które pojadą co 12 minut. Byłyby to tramwaje: 5, 6, 7, 9, 11, 14, 15, 16 i 17.
- Dwie nowe nocne linie tramwajowe 63 i 64.
- Trasa linii 63 prowadziłaby z Krowodrzy Górki do Bieżanowa Nowego. Kursy co godzinę.
- Trasę linii 64 zaplanowano z Bronowic Małych do Wzgórz Krzesławickich. Kursy ok. co godzinę.
- Zmienią się trasy większości linii tramwajowych.
- Inne trasy będą miały tramwaje 2, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14 i 15.,
- Niezmienione pozostałyby dotychczasowe trasy tramwajów 1, 3, 4, 16 i 17.
- Nowy rozkład uwzględnia obsługę Ruczaju, gdzie teraz nie dociera tramwaj.

AUTOBUSY

- 63 linie
- 7 linii głównych, które będą wozić pasażerów co 6 minut. Tak mają kursować autobusy: 105, 128, 129, 132, 139, 164 i 172.
- 19 linii uzupełniających, które pojadą co 12 minut. Będą to autobusy 106, 114, 116, 125, 130, 137, 138, 142, 144, 152, 154, 159, 163, 173, 178, 179, 182, 194 i 452.
- 38 linii wspomagających, których częstotliwość zostanie ustalona indywidualnie. Znajdą się wśród nich autobusy jeżdżące z częstotliwością co 18 minut, m.in. 102, 115, 123, 143, 153, 292 i 304, oraz kursujące co 24 minuty np. 101, 107, 109, 110, 113, 117, 118, 121, 122, 124, 133, 184, 204, 244, 424 a także autobusy , które pojadą z częstotliwością powyżej 24 minut np. 111, 112, 131, 135, 141, 145, 146, 149, 155, 161, 166 i 175.

WARIANT DRUGI

TRAMWAJE

- 19 linii tramwajowych.
- 10 linii głównych, które będą kursować co 7,5 minuty. Byłyby to tramwaje nr: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.
- 9 linii uzupełniających, które pojadą co 15 minut. Tramwaje nr: 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19.
- Dwie nowe nocne linie tramwajowe 63 i 64.
- Trasa linii 63 prowadziłaby z Krowodrzy Górki do Bieżanowa Nowego. Kursy co godzinę.
- Trasę linii 64 zaplanowano z Bronowic Małych do Wzgórz Krzesławickich. Kursy co godzinę.
- Nastąpi zmiana tras większości tramwajów. Inne trasy będą miały tramwaje nr 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 18 i 19.
- Niezmienione pozostałyby dotychczasowe trasy linii tramwajowych 3, 6, 16 oraz 17.
- Nowy rozkład uwzględnia obsługę Ruczaju, gdzie teraz nie dociera tramwaj.

AUTOBUSY

- 73 linie.
- 9 linii głównych, które będą wozić pasażerów co 7,5 minuty. To autobusy: 103, 105, 129, 130, 137, 139, 159, 172 i 179.
- 25 linii uzupełniających, które pojadą co 15 minut czyli m.in. autobusy 106, 110, 114, 116, 118, 123, 124, 132, 133, 142, 144, 152, 153, 154, 164, 169, 173, 174, 178, 183, 184, 185, 304 i 424.
- 39 linii wspomagających, których częstotliwość zostanie ustalona indywidualnie. Będą to autobusy kursujące co 30 minut np. na liniach 104, 107, 109, 112, 113, 115, 117, 120, 121, 122, 127, 134, 135, 143, 145, 148, 158, 175, 182, 192, 204, 244, 292, a także autobusy, które będą wozić pasażerów co godzinę np. 100, 101, 111, 131, 141, 146, 149, 151, 156, 161, 162, 166, 171, 409, 437.

Mieszkania Kraków. Sprawdź nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 89

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Wariant II to totalne nieporozumienie! Na Krowodrzę Górkę TRZY linie z Łagiewnik! A do Bronowic, Placu Centralnego (NH), Bieżanowa - nic. Od kiedy jest torowisko do Borku, zawsze była linia 8 do Bronowic - od ub. roku niby "papieska".
M
Mieszkaniec Prokocimia
Ja proponuję wprowadzić totalne zmiany ;) oszczędność paliwa, eksploatacji tramwajów czyli również torowiska. Niech nasi wspaniali urzędnicy wprowadzą komunikację miejską dorożkami z rynku będzie tanio solidnie a i czas dojazdu nie wiele się zmieni niż z przesiadkami co kilka przystanków jak w przypadku proponowanych zmian mieszkam na osiedlu Prokocim nowy i wcale nie cieszy mnie fakt iż chcą nam zabrać kolejną linię (po 163 bierzanów n.- Kombinat, 502 bierzanów n. - plac centralny łącząca n.h z Prokocimiem poprzez praktycznie całe miasto, a przede wszystkim centrum) kursującą na to już zadupie komunikacyjne. Pozdrawiam wspaniałych urzędników wożących się służbowymi samochodami za nasze pieniądze "łatających" dziurę budżetu miasta naszym kosztem, a w tym samym czasie pchających sobie coraz to więcej kasy pod siebie ;) oby tak dalej to będziemy kolejną Grecją ;)
m
mysza
A no taki, że ten pomysłodawca chce dostać dużą kasę za "efektywne" myślenie. Wystarczy dodać ze dwa nowe numery na Ruczaj i po problemie. Aleć wtedy to nie projekt no a tym bardziej rewolucja. No i kasa przejdzie koło nosa.
ł
łUKAR
TO SĄ JAKIEŚ ŻARTY, NIBY MA BYC LEPIEJ A WCALE MI SIĘ NIE WYDAJE PATRZĄC NA ILOŚĆ LINI I KIERUNEK ICH KURSOWANIA. WIDZĘ, ŻE Z OSIEDLA ZŁOCIEŃ TO SAMOLOTEM HELIKOPTEREM LUB TAXĄ, TYLKO KTO ZA TO ZAPŁACI ???????????????? URZĄD MIASTA KTÓRY SIĘ WOZI SŁUŻBOWYMI AUTKAMI ZA NASZĄ KASĘ??????????? PARANOJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
L
LATAJĄCA
A Z MOGILAN,WŁOSANI,I BUKOWIA HELIKOPTEREM DO KRAKOWA
L
LATAJĄCA
A Z MOGILAN ;HELIKOPTEREM DO KRAKOWA
m
mm
to nie ściągaj tylko otwórz w przeglądarce ;)
e
elo
macie w ogóle szczęście, że MPK organizuje jakiekolwiek autobusy poza granice miasta. to jest komunikacja miejska, nazwa co nieco sugeruje. tym niemniej jeśli władza centralna nie zagwarantuje Wam dojazdu, zrobi to magia wolnego rynku. ludzie z innych wiosek jakoś dojeżdżają do miasta. a następnym razem jak będziesz psioczyć na socjalizm (bo jednak komunikacja miejska jest wynalazkiem ów podłych socjalistów), to przemyśl sprawę.
m
majakowski
starsi ludzie do domów starców. idzie nowe.
A
Agnieszka
PO co zmieniac????? jezeli przez lata 1,2 3 4 5 6 7 8 itd jeżdziły ciągle tak samo tylko wydłuzały się linie ..
ALE ostatnio nowi ludzie z MPK zaczeli zmieniać trasy np 13 i 3
REWOLUCJA dla KOGO ??? w mętnej wodzie ... itd.
m
mateusz
2 tramwaje i 2 autobusy te warianty sa najlepsze bo czym mozna dojechac z kombinatu na Kurdwanow tylko 174;/a szcerze niech zostanie tak jak jest dobrze w glowie sie niektorym juz chyba przewraca z ttymi zmianami
n
nix
Wzgórza Krzesławickie (kilkanaście tysięcy ludzi) i Bieńczyce (drugie tyle, o ile nie więcej) pozbawiono jedynego względnie dogodnego dojazdu na dworzec piątką, a w drugim wariancie w ogóle odebrano im bezpośredni dojazd tramwajem na dworzec.

A poza tym, to chyba nikt nie traktuje poważnie obietnicy tych bandytów, że tramwaje będą jeździć co 6 minut przez cały dzień? Zresztą, nawet gdyby jeździły, to ze względu na przesiadki czas przejazdu i tak się wydłuży.
r
róźka
Uważam, że pomysł ze zmianą tras linii tramwajowych jest beznadziejny, można by było dołożyć pare tramwajów na kampus UJ i problem byłby rozwiązany.. a tak trzeba będzie się uczyć nowego rozkładu i numerków linii od nowa..
M
Micky
Tak się składa, ze Miasto ma w planach kolejną podwyżkę biletów - w tym miesięcznych - to raz. Dwa - Ty naprawdę myślisz, ze tak jak teraz się np zmieściłeś w 30 minutach, to w nowym układzie komunikacji, wliczając w to przesiadki, czyli okres oczekiwania, nadal dasz radę? Powodzenia...
A do tego im się wcale nie śpieszy do tzw biletów trasowych, co sprawia, ze zamiast jeździć do pracy na bilecie na jedną linię, ja muszę myśleć o bilecie minimum na dwie linie. MINIMUM.
G
Gość
jeżdżę do pracy codziennie z Krowodrzy Górki w stronę Zielonek, ul. Łokietka i widzę że z trzech autobusów kursujących raz na godzinę KAŻDY o numerach 120, 220 i 240 w obydwu wariantach zostaje jedynie 120. Może mi ktoś powiedzieć jak mam się dostać w tej sytuacji do pracy?? PARANOJA!! Dodam że oprócz wielu osób jeżdżących codziennie tymi liniami do pracy do okolicznych firm również młodzież szkolna dojeżdża tymi autobusami do Giebułtowa
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska