FLESZ - Abonament RTV nie będzie ściągany od dłużników?

Aby inwestycja mogła ruszyć, potrzebne było zezwolenie na jej realizację, czyli tzw. ZRID. Jak poinformował Jakub Kosek, taka decyzja została wydana z rygorem natychmiastowej wykonalności. Tym samym już w czwartek wykonawcy zostanie przekazany plac budowy.
- W Zarządzie Inwestycji Miejskich odbędzie się również spotkanie z moim udziałem i przewodniczącego Dzielnicy IV Prądnik Biały na temat sposobu komunikowania się z mieszkańcami podczas 30 miesięcznego procesu inwestycyjnego. Wstępnie chcemy zaproponować comiesięczne spotkania informacyjne. Więcej informacji o organizacji ruchu w pierwszym etapie inwestycji już wkrótce - przekazał Kosek w mediach społecznościowych.
Jak pisaliśmy z początkiem br., budowa trasy tramwajowej na Górkę Narodową miała się zacząć w 2018 roku. Nie ruszyła do tej pory. Urzędnicy przekonywali, że już na początku roku 2020 ma być wydana decyzja umożliwiająca rozpoczęcie budowy.
Realizacja inwestycji rozpocznie się już od skrzyżowania ulic Wybickiego, dr. Twardego i Bratysławskiej. Powstanie tam przystanek z 1 peronem tramwajowym. Kolejne dwa perony powstaną przy skrzyżowaniu z ul. Fieldorfa Nila. Zostanie także zmodernizowana jezdnia tej ulicy, a skrzyżowanie tej ulicy z ul. Krowoderskich Zuchów stanie się rondem. Do ul. Fieldorfa Nila będzie dochodził buspas i jezdnia do obsługi parkingu.
Trzy perony tramwajowe powstaną na pętli Krowodrza Górka. Tam też zostanie wybudowany pierwszy z trzech parkingów P&R. Dalej linia tramwajowa będzie biegła w kierunku północnym, przecinając ul. Opolską. Arteria zostanie mocno przebudowana - powstanie dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m. Trasa tramwajowa zostanie poprowadzona górą, podobnie jak nowa ulica, łącząca Pachońskiego z Opolską.
Dwa kolejne perony powstaną przy ul. Pachońskiego. W tym rejonie zlokalizowany będzie drugi z parkingów P&R. Następnie tramwaj skręci na wschód, by zatrzymać się na dwuperonowym przystanku w rejonie ul. Białoprądnickiej, a następnie przy ul. Górnickiego. Jadąc dalej w kierunku południowo-wschodnim wzdłuż ul. Siewnej dwa perony tramwajowe zaplanowano w rejonie skrzyżowania z ul. Mackiewicza.
Po kilkudziesięciu metrach trasa odłączy się od ul. Siewnej, by w rejonie ul. Bociana skręcić na północ. Tam powstaną kolejne dwa perony tramwajowe. Następnie, po pokonaniu magistrali kolejowej, dwuperonowy przystanek przewidziano przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Kolejne dwa perony zlokalizowane będą przy skrzyżowaniu linii z ul. Banacha. Nowa trasa zakończy swój bieg przy pętli Górka Narodowa, gdzie powstaną trzy perony tramwajowe. Tam też zaplanowano terminal autobusowy oraz wielopoziomowy parking P&R. Łącznie, w ramach inwestycji, do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie 447 miejsc postojowych działających w systemie P&R. Wszystkie parkingi wyposażone będą w stacje do ładowania samochodów elektrycznych.