https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaju na Górkę Narodową wciąż nie ma. Miasto przypomina więc, jak pojedzie

Pog
Budowy trasy tramwajowej na Górkę Narodową być może ruszy w tym roku
Budowy trasy tramwajowej na Górkę Narodową być może ruszy w tym roku Archiwum
Budowa trasy tramwajowej na Górkę Narodową miała się zacząć w 2018 roku. Nie ruszyła do tej pory. Urzędnicy przekonują, że już na początku roku 2020 ma być wydana decyzja umożliwiająca rozpoczęcie budowy. Póki co przypominają, jak będzie przebiegała trasa nowego tramwaju.

- Z naszej strony jest przygotowanie, nawet jak idzie o tramwaj. Tam jest praktycznie wszystko gotowe. Przepisy mówią, że jak mówimy o inwestycji liniowej, trzeba się zwrócić do wszystkich sąsiadów. Tu to prawie 5000 osób. Daje pan gwarancję, że nie znajdzie się kilka, które powiedzą, że nie chcą tutaj tramwaju? Cała procedura może trwać i trwać - mówił przed świętami Bożego Narodzenia w Radiu Kraków prezydent Jacek Majchrowski.

CZYTAJ WIĘCEJ: Jacek Majchrowski o tramwaju na Górkę Narodową: tam jest wszystko gotowe

Urzędnicy zapewniają, że inwestycja ma zapewnione odpowiednie finansowanie. Niemniej pojawiły się komplikacje i wykonawcy - przedsiębiorstwa Intercor i Tor-Krak - musieli m.in. uzupełniać "dokumentację merytoryczno-techniczną". Ponadto trzeba było powtórnie ocenić oddziaływanie inwestycji na środowisko. Stąd opóźnienia. Jak jednak przekonują, inwestycja powinna ruszyć w tym roku.

Póki jednak nie ma decyzji zezwalającej na budowę, to Zarząd Inwestycji Miejskich przypomina przebieg nowej trasy tramwajowej. Realizacja inwestycji rozpocznie się już od skrzyżowania ulic Wybickiego, dr. Twardego i Bratysławska. Powstanie tam przystanek z 1 peronem tramwajowym. Kolejne dwa perony powstaną przy skrzyżowaniu z ul. Fieldorfa Nila. Zostanie także zmodernizowana jezdnia tej ulicy, a skrzyżowanie tej ulicy z ul. Krowoderskich Zuchów stanie się rondem. Do ul. Fieldorfa Nila będzie dochodził buspas i jezdnia do obsługi parkingu.

Nowe parkingi P&R

Trzy perony tramwajowe powstaną na pętli Krowodrza Górka. Tam też zostanie wybudowany pierwszy z trzech parkingów P&R. Dalej linia tramwajowa będzie biegła w kierunku północnym, przecinają ul. Opolską. Arteria zostanie mocno przebudowana – powstanie dwukomorowy tunel drogowy o długości ok. 100 m. Trasa tramwajowa zostanie poprowadzona górą, podobnie jak nowa ulica, łącząca Pachońskiego z Opolską.

Dwa kolejne perony powstaną przy ul. Pachońskiego. W tym rejonie zlokalizowany będzie drugi z parkingów P&R. Następnie tramwaj skręci na wschód, by zatrzymać się na dwuperonowym przystanku w rejonie ul. Białoprądnickiej, a następnie przy ul. Górnickiego. Jadąc dalej w kierunki południowo-wschodnim wzdłuż ul. Siewnej dwa perony tramwajowe zaplanowano w rejonie skrzyżowania z ul. Mackiewicza.

Po kilkudziesięciu metrach trasa odłączy się od ul. Siewnej, by w rejonie ul. Bociana skręcić na północ. Tam powstaną kolejne dwa perony tramwajowe. Następnie, po pokonaniu magistrali kolejowej dwuperonowy przystanek przewidziano przy ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Kolejne dwa perony zlokalizowane będą przy skrzyżowaniu linii z ul. Banacha. Nowa trasa zakończy swój bieg przy pętli Górka Narodowa, gdzie powstaną trzy perony tramwajowe. Tam też zaplanowano terminal autobusowy oraz wielopoziomowy parking P&R. Łącznie, w ramach inwestycji, do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie 447 miejsc postojowych działających w systemie P&R. Wszystkie parkingi wyposażone będą w stacje do ładowania samochodów elektrycznych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol

Jestem przeciwny budowie parkingów P

K
Kuba
7 stycznia, 21:15, Erbu:

Wstydzilibyście się wciskać takie bajki. Ta linia nigdy nie powstanie.

I dobrze . Skoro to ma tak wygladac , to lepiej niech nie powstaje!

K
Kuba
9 stycznia, 12:01, alek:

Jakoś przy Łagiewnickiej nikt się odwołaniami mieszkańców nie przejmował

A tu się ktoś przejmuje? Miała być trasa tramwajowa, a nie autostrada z dodatkiem tramwaju. Następna ulica, która auta będą wjeżdżać do miasta zamiast żeby ludzie przesiedli się do tramwaju!

K
Kuba

Kto będzie jezdził tym tramwajem skoro obok ma być taka autostrada dla leksusa?

b
bajanek

Baju baju, będziesz Majchrowski z Frankiem w raju

a
alek

Jakoś przy Łagiewnickiej nikt się odwołaniami mieszkańców nie przejmował

h
henrk

Całą przebudowę trzeba zacząć od połączenia ul. D. Twardego z ul. Witta Stwosza o której Urząd Miasta Krakowa już się nawet nie wspomina.

Przecież na Bratysławskiej jest już przystanek tramwajowy, na skrzyżowaniu Krowoderskich Zuchów z Fieldorfa Nilla nie potrafie sobie wyobrazić ronda. Nie pokazują planów tylko debilne wizualizacje które za nic nie pasują do rzeczywistości. Jak powstanie trasa Wolbromska to mieszkańcy wsi swoimi furmankami zablokują całkowicie ruch w Krakowie. Dlaczego za pieniadze krakowskich podatników na terenie miasta mają powstawać parkingi P

G
Gość

Naprawdę to staje się żenujące... urzędnicy do spółki z gazetą Krakowską dalej mydlą oczy czytelnikom...... CBA do magistratu.

E
Erbu

Wstydzilibyście się wciskać takie bajki. Ta linia nigdy nie powstanie.

G
Gość
7 stycznia, 13:49, Gość:

Kolejny już raz wraca ten temat bajania bez końca a efektu nie było , nie ma i nadal się nie zapowiada. Czekamy, czekamy i nadal będziemy czekać.Pozdrawiam.

kolejny raz "baja " dziennik polski ....sezon ogórkowy w tym brukowcu trwa cały rok

B
Burmistrz Nowej Huty

Pan pre-zydent powinien kolejny raz upomniec mieszkańców żeby tak nie narzekali bo przecież wszystko jest już tam gotowe i mogą korzystać z linii tramwajowych 7 12 15 bez ograniczen

G
Gość

Kolejny już raz wraca ten temat bajania bez końca a efektu nie było , nie ma i nadal się nie zapowiada. Czekamy, czekamy i nadal będziemy czekać.Pozdrawiam.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska