https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Tramwaje wróciły na ul. Grzegórzecką. Gorzej mają auta

Piotr Ogórek
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Od weekendu tramwaje znów kursują ulicą Grzegórzecką. Dzisiejszej nocy stanie się ona jednak jednokierunkowa dla samochodów.

Tramwaje ulicą Grzegórzecką nie jeździły od połowy lipca, kiedy zaczęła się przebudowa linii kolejowej E30 i ruszyła rozbiórka wałów kolejowych oraz przebudowa wiaduktu nad ulicą.

Ruch tramwajowy na Grzegórzecką powrócił w sobotę . W dalszym ciągu tramwaje nie jeżdżą na odcinku Kopiec Wandy - Pleszów oraz na ul. Basztowej, Dunajewskiego, Długiej i Kamiennej.

Dzisiejszej nocy kolejarze zaczną kolejny etap prac, efektem czego Grzegórzecka stanie się ulicą jednokierunkową. Ruch będzie utrzymany w stronę ronda Grzegórzeckiego na wszystkich pasach. Objazd w drugą stronę będzie prowadził ulicami Podgórską i Starowiślną. Od weekendu wprowadzono następujące zmiany w komunikacji miejskiej:

Tramwaje:

  • linia 7 wciąż zawieszona;
  • linia 73 zlikwidowana;
  • linie 1, 12, 19 oraz 22 powrócą na swoje stałe trasy;
  • linie 2, 4, 10, 14, 18, 21 i 24 zostaną na trasach objazdowych;
  • linia 3 znów będzie kursować co 10 minut w dni powszednie;
  • zastępcza linia 70 kursująca na trasie Mały Płaszów - Lipska, Kuklińskiego, Klimeckiego, Herlinga-Grudzińskiego, Kotlarska, Grzegórzecka, Dietla, Starowiślna, Westerplatte, Pawia - Dworzec Towarowy;
  • zastępcza linia 72 kursująca na trasie Czerwone Maki - Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Kapelanka, Dietla, Grzegórzecka, al. Powstania Warszawskiego, Mogilska, al. Jana Pawła II, Bieńczycka, al. Andersa, Broniewskiego, Mikołajczyka, Piasta Kołodzieja - Osiedle Piastów.

Autobusy:

  • linie 124, 132, 152, 154, 424, 502 nadal będą kursować po obecnych trasach objazdowych;
  • linie 184 i 484 - przywrócony normalny rozkład jazdy, kursować będą po wspólnym pasie tramwajowo-autobusowym na ulicach Dietla i Grzegórzeckiej;
  • linia 722 zlikwidowana.

Kraków rozkopany, trwa wielka inwestycja kolejowa w centrum miasta

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

J
JAG
Łatwo jest walić jak w bęben w PKP i ZIKiT. Owszem nazbierało im się złych decyzji, ale... Poprzednio nie było pieniędzy na taką dużą inwestycję, która była prezentowana od wielu lat.
Są teraz i należy to wykorzystać, to ostatnie tak wysokie fundusze - w niedalekiej przyszłości to my będziemy finansowali inwestycje u biedniejszych od nas. Inwestycja ma względnie krótki termin realizacji i rozliczenia, dlatego utrudnienia są większe i w wielu miejscach, ale nie tragizujmy...
Co by się działo gdyby tak metro u nas budowano?
D
Drogowiec
Niestety wcześniej - za rządów PO - kasa nie była zbyt chętnie kierowana na inwestycje w Krakowie. Przecierpmy to obecne "wszystko naraz" a za kilka lat odczujemy zmiany na lepsze.
i
inżynier
To kolejne rządy olewały kolej. Teraz UE wymusiło "białą księgę". Do 2030 roku 30% towarów (tirów) ma zniknąć z dróg. W praktyce wymaga to przeznaczania określonej kwoty na inwestycje kolejowe, w przeciwnym razie UE przytnie proporcjonalnie dotacje na drogi. Zatem bez remontów kolei nie będzie też nowych dróg...
g
gosc
W artykule brak podstawowej informacji
- ile będzie trwał ruch jednokierunkowy dla aut ?
- skoorwiele z PKP, lata mieli na wykorzystanie funduszy z UE, to wzieli się w ostatniej chwili i chcą pozamyka połowę wiaduktów miescie, co oczywiscie sparaliżuje ruch dokumentnie.
- ZIKITowskie matolstwo się oczywiscie na to godzi, stado baranów
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska