FLESZ - Branża transportowa tonie w długach

- Ostatnie intensywne opady deszczu pokrzyżowały nieco prace związane z asfaltowaniem jezdni na ulicy Zakopiańskiej. W środę, 14 lipca, jednak nie padało i od wczesnych godzin porannych, od ok. godz. 5, można było przeprowadzić prace związane z zakończeniem układania nowej nawierzchni na jezdni wschodniej, tak by z środy na czwartek przełożyć na nią ruch z jezdni zachodniej - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Przypomnijmy, że w związku z budową Trasy Łagiewnickiej i wchodzącą w skład tej inwestycji budową linii tramwajowej (z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej) prowadzone są także prace na ul. Zakopiańskiej w rejonie powstającego węzła tej drogi z nową trasą.
W związku z tym na odcinku ul. Zakopiańskiej (od rejonu budynku ZUS do terenu za skrzyżowaniem z ul. Zbrojarzy) ruch samochodowy odbywa się po jednej jezdni (po jednym pasie w każdym kierunku), tak by na drugiej z jezdni można było wykonywać prace związane z inwestycją. Na początku lutego 2021 r. ruch drogowy został tam przeniesiony ze wschodniej na zachodnią jezdnię (w kierunku wyjazdu z miasta).
Kraków. Tramwaj do Górki Narodowej: Rozpoczną budowę tunelu ...
Teraz na jezdni wschodniej położono nowy asfalt, tak by przełożyć na nią ruch samochodowy z jezdni zachodniej. Na odcinku jezdni zachodniej zaplanowano roboty związane z likwidacją fragmentu starego mostu nad Wilgą, ułożeniem brakującego fragmentu torowiska (przecinającego ul. Zakopiańską) i brakujących instalacji.
Prace na zachodnim odcinku ul. Zakopiańskiej mają się zakończyć w IV kwartale tego roku. Wtedy zostanie przywrócony ruch na ul. Zakopiańskiej w pełnym zakresie, a więc po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
W ramach zadania powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
Prace w podziemnych odcinkach są na różnym etapie zaawansowania. Wykończenia prowadzone są w tunelu pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta. Natomiast nad tunelem między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstaje strefa parkowa i sadzone są tam drzewa.
W rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną.
Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Inwestycja miała się zakończyć do końca 2021 r., ale wykonawca złożył wniosek, by termin ten został wydłużony o trzy miesiące z powodu pandemii - podczas trzeciej fali wielu pracowników przebywało na zwolnieniach lekarskich oraz kwarantannie i czasowo nie można było wykonywać części robót.
- Ranking TOP 15 najpiękniejszych plaż nad Bałtykiem. Są zachwycające!
- Najpopularniejsze rasy psów w Polsce. Które z nich są ulubieńcami Polaków? [TOP 12]
- Oferty pracy w Krakowie. Kogo szukają pracodawcy? TOP 33 fachowców
- Wielka impreza w Energylandii! 7. urodziny parku rozrywki i kolejki Ekipy
- Ogromna plaża pod Krakowem zachwyca nawet w pochmurne dni [ZDJĘCIA]
- Jak ochłodzić pokój bez klimatyzacji? Sprawdzone i skuteczne sposoby