Kraków. Trasa Łagiewnicka: wykopali w całości tunel pod Białymi Morzami [ZDJĘCIA] 31.12.2020

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej wykopano w całości tunel tramwajowy pod Białymi Morzami. Trasa Łagiewnicka
W poniedziałek, 28 grudnia, w ramach budowy Trasy Łagiewnickiej wykonawcy udało się przebić tunelem pod torami kolejowymi w rejonie ul. Zakopiańskiej. Dzięki temu powstający tam tunel tramwajowy ma gotową konstrukcję pod całymi Białymi Morzami.

FLESZ - Latanie dronem dopiero po egzaminie

- Wykonawcy udało się wydrążyć tunel na ostatnim fragmencie - w rejonie ulicy Zakopiańskiej. Dzięki temu tunel tramwajowy pod Białymi Morzami jest już wykopany na całej długości - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Brakujący fragment tunelu tramwajowego wykopano na terenie, gdzie wcześniej znajdowały się tymczasowe tory kolejowe, które zostały przeniesione w docelowe miejsce. W kolejnym etapie, na ostatnim odcinku od strony ul. Zakopiańskiej, zostanie wydrążony brakujący fragment tunelu drogowego, sąsiadującego z podziemnym przejazdem dla tramwajów.

Tunel pod Białymi Morzami, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II ma ok. 700 metrów i jest najdłuższym podziemnym obiektem powstającym w ramach inwestycji. W tym rejonie 10 metrów pod ziemią znajdzie się również przystanek tramwajowy.

Przystanek (zlokalizowany w rejonie mostu Miłosierdzia) będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Kraków. Rozstrzygnięto konkurs na projekt Centrum Muzyki w C...

Nowa linia tramwajowa powstająca w ramach Trasy Łagiewnickiej będzie się zaczynać na Kurdwanowie, dalej ma przecinać ul. Herberta, by następnie na terenie składowiska odpadów po byłych zakładach Solvay zejść pod ziemię.

Projektowana prędkość trasy dla tramwajów to 50 km/h. Nowa linia zostanie połączona ze zmodernizowanym torowiskiem na ul. Zakopiańskiej. Tym samym linie tramwajowe będą mogły połączyć Kurdwanów, Łagiewniki, Borek Fałęcki i Ruczaj.

W ramach inwestycji powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje pięć tuneli drogowych oraz wspomniany tunel tramwajowy. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Inwestycja ma być gotowa na koniec 2021 r.

Sylwester 2020/2021 bez godziny policyjnej, ale mandat można...

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie