https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trwa walka z czasem na budowie Trasy Łagiewnickiej. Czy zdążą do końca 2021 roku? [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwają prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej w Krakowie.
Trwają prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej w Krakowie. Anna Kaczmarz
Trwają prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej. Wykonawca musi nadrabiać zaległości jakie pojawiły się z powodu trzeciej fali pandemii koronawirusa. Pod koniec czerwca ma się okazać, czy uda się całość inwestycji zakończyć zgodnie z planem do końca 2021 roku, czy będą jednak opóźnienia. W ramach inwestycji zakończono właśnie prace związane z przekładaniem linii kolejowej na odcinku trasy Kraków - Skawina.

FLESZ - Czym jest Fundusz Odbudowy i Krajowy Plan Odbudowy?

- Trwają intensywne prace na wszystkich odcinkach inwestycji. Obecnie dopisują warunki pogodowe. Pod koniec czerwca będzie wiadomo, czy uda się wszystko wykonać zgodnie z harmonogramem do końca tego roku - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Wizualizacja - premetro w Krakowie

Kraków. Miasto wydało prawie 10 mln zł i zamiast metra propo...

Przyznaje, że największe opóźnienie dotyczy prac związanych z budową tunelu (jednego z sześciu) o długości ponad 500 metrów, biegnącego od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową. Nad tym tunelem mają powstać tereny rekreacyjne z boiskami, placami zabaw i zielenią.

- Gotowy jest już natomiast odcinek trasy kolejowej, który był wykonywany w ramach inwestycji - podkreśla Krzysztof Migdał.

Przebudowa objęła ok. 300-metrowy odcinek trasy kolejowej relacji Kraków - Skawina (dalej w kierunku Zakopanego). W związku z budową najdłuższego tunelu (ok. 700 m) między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II trzeba było na wspomnianym odcinku zdemontować tory i wybudować trasę tymczasową. Później nad tunelem odtwarzano docelowy układ torów. Obecnie zakończono układanie drugiego takiego toru. Inwestycja nie będzie więc już powodować utrudnień w kursach pociągów PKP.

Nad tunelem między sanktuariami prowadzone są już nasadzenia zieleni. Docelowo będzie to przestrzeń parkowa.

Prowadzone są też prace związane z układaniem nawierzchni nowej drogi. Powstają też torowiska i przystanki linii tramwajowej budowanej w ramach przedsięwzięcia z pętli w Kurdwanowie do ul. Zakopiańskiej (w tym w tunelu między sanktuariami - sąsiadującym z tunelem drogowym).

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

W ramach przedsięwzięcia powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną.

Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Zgodnie z umową termin zakończenia prac wyznaczono na koniec 2021 r.

- O ile udało nam się utrzymać tempo prac na budowie Trasy Łagiewnickiej oraz towarzyszącej jej linii tramwajowej w trakcie pierwszej oraz drugiej fali pandemii koronawirusa, o tyle trzeci wzrost zachorowań nie pozostał bez wpływu na inwestycję – przyznaje Krzysztof Migdał. - Zakażenia wirusem SARS-CoV-2 nie ominęły pracowników zarówno generalnego wykonawcy inwestycji, jak i firm podwykonawczych. Ponadto część osób, zgodnie z przepisami epidemicznymi, poddawana była obowiązkowym kwarantannom po kontakcie z zakażonymi - dodaje.

Inwestor i generalny wykonawca wspólnie opracowali więc program naprawczy, tak by podejmować wszelkie działania mogące przyspieszyć prace. – Istotnym wyzwaniem jest to, że wiele elementów inwestycji jest od siebie ściśle zależnych, albo jest ze sobą technologicznie powiązanych i muszą następować po sobie. To powoduje, że niektórych prac nie można wykonać, zanim nie zostaną ukończone inne – informuje Krzysztof Migdał.

Zaznacza przy tym, że priorytetem dla inwestora jest możliwie jak najszybsze zakończenie prac w obrębie istniejących układów drogowych, by nie wydłużać okresu trwających tam utrudnień dla okolicznych mieszkańców. W spółce Trasa Łagiewnicka podkreślają, że na pewno zgodnie z harmonogramem kontraktu zostanie ukończona nowa linia tramwajowa, której fragment biec będzie w tunelu. Jednakże tramwaje będą mogły nią kursować dopiero po zakończeniu budowy całej trasy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 9

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Monika Wolska

Cześć panowie, mam na imie Monika :). Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowanych panów zapraszam do kontaktu najlepiej na moim profilu gdzie zobaczysz moje prywatne zdjęcia. Jesteś samotny?. Zapraszam : www.cutt.ly/monika89

M
Monika Wolska

.Cześć panowie, mam na imie Monika :).. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowanych panów zapraszam do kontaktu najlepiej na moim profilu gdzie zobaczysz moje prywatne zdjęcia. Jesteś samotny? Zapraszam : www.cutt.ly/monika89

k
kler

DZIWISZ TO PEDOFlL, UDOWODNIONE !!!

O
Opodatkować kościół !
9 czerwca, 21:59, :]:

"Czy zdążą do końca 2021 roku?"

A ja mam inne pytanie: po ch... nam w ogóle ta cała Trasa Łagiewnicka?

10 czerwca, 7:54, Gość:

Ano po to żeby cały Ruczaj od dwóch lat stał w korkach bo na inne trasy kasy nie ma

Dla baranków aby mieli elegancki dojazd żeby złożyć ofiarę.

G
Gość
9 czerwca, 21:59, :]:

"Czy zdążą do końca 2021 roku?"

A ja mam inne pytanie: po ch... nam w ogóle ta cała Trasa Łagiewnicka?

Ano po to żeby cały Ruczaj od dwóch lat stał w korkach bo na inne trasy kasy nie ma

K
Karol
9 czerwca, 21:59, :]:

"Czy zdążą do końca 2021 roku?"

A ja mam inne pytanie: po ch... nam w ogóle ta cała Trasa Łagiewnicka?

przecież to nie o mieszkańców Krakowa chodziło, ale pielgrzymów aby mogli łatwo dojechać do Łagiewnik. Już sama nazwa trasy to sugeruje.

K
Karol

najważniejsze są te sanktuaria i ich patroni. Pewnie przystanek tramwajowy będzie jak jakaś węzłowa stacja metra, z toaletą, ruchomymi schodami, wizerunkami religijnych postaci i scen biblijnych. Ciekawe jaka będzie jego nazwa, miłosierdzia bożego czy świętego Karola vel jp2

G
Gość

Jednego jestem pewien, nawet jak beda opoznienia to deweloer nie ma sie czego bac, taka laskawa jest nasza wladza, ze deweloperowi wlos z glowy nie spadnie...

:]

"Czy zdążą do końca 2021 roku?"

A ja mam inne pytanie: po ch... nam w ogóle ta cała Trasa Łagiewnicka?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska