Przypomnijmy, że krakowskim tramwajowym tunelu zlokalizowane zostały dwa przystanki: "Dworzec Główny Tunel" oraz "Politechnika", przez co tunel tworzy trzeci system szynowej komunikacji podziemnej w Polsce, po 29 km metra warszawskiego i 2 km tunelu na kolejowej linii średnicowej w Warszawie.
Budowa krakowskiego tunelu trwała z długimi przerwami łącznie 34 lata, a ostateczne otwarcie miało miejsce 11 grudnia 2008 r. Od tego czasu trwa dyskusja w jaki sposób rozwijać podziemną komunikację w Krakowie. W referendum w 2014 r. krakowianie opowiedzieli się za budową metra. Obecnie na zlecenie miasta, za ponad 9 mln zł, powstaje studium wykonalności bezkolizyjnego transportu w Krakowie, w tym metra. Dokument ma być gotowy do końca tego roku.
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej wraz z tunelem o długości 659 metrów między sanktuariami św. Jana Pawła II i Bożego Miłosierdzia.
WIDEO: Krótki wywiad
