Kraków. Uber wprowadza elektryczne samochody, Kraków pierwszym miastem w Polsce

PogZaktualizowano 
Uber wprowadza w Krakowie nową, pilotażową usługę: Uber Green, czyli dostęp do w pełni elektrycznych i zero-emisyjnych samochodów. Kraków dołączy do grona zaledwie kilku miast w Europie, w których Uber umożliwia korzystanie z przyjaznej środowisku formy mobilności. Green działa już w Paryżu, Londynie, Amsterdamie, Lizbonie, Porto, Bukareszcie, Kijowie czy Monachium. Kraków jest pierwszym miastem w Polsce, do którego trafi nowa usługa Ubera.

W Polsce pojazdy elektryczne stanowią obecnie mniej niż 1 proc. całkowitej liczby samochodów jeżdżących po ulicach. Większość osób nie ma jednak do nich dostępu, z uwagi na barierę wejścia (wysokie koszty) oraz brak infrastruktury ładowania. Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego po naszych ulicach jeździ obecnie 5641 osobowych pojazdów elektrycznych, a tylko od początku roku do końca kwietnia liczba zarejestrowanych "elektryków" wyniosła 1385, co oznacza wzrost aż o 104 proc.

Widać zatem, że trend jest zwyżkowy. Uber chce zachęcić mieszkańców Krakowa do skorzystania z ekologicznych przejazdów w opcji Uber Green. Firma liczy na to, że w stolicy Małopolski skorzysta z nich przynajmniej 10 tysięcy osób w ciągu 3 najbliższych miesięcy.

- Wierzymy, że przyszłość transportu to współdzielenie przejazdów, najlepiej samochodami elektrycznymi. Decydując się na wprowadzenie pilotażowej usługi Uber Green w Krakowie, mieliśmy jeden cel – udostępnienie możliwości przejazdu pojazdami elektrycznymi większej liczbie osób. Mamy świadomość, że nie możemy działać w tym obszarze sami, dlatego zależy nam na współpracy z władzami miast, organizacjami pozarządowymi, a także producentami samochodów, tak by wspólnie działać na rzecz rozwoju bezemisyjnego transportu w polskich miastach - mówi Ash Kebriti, General Manager w firmie Uber w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.

Budowa S7. Tak będzie wyglądać ekspresowa wylotówka z Krakow...

Dlaczego Uber wybrał Kraków?

Kraków został wybrany jako miasto pilotażowe dla usługi Uber Green ze względu na wyzwanie związane z jakością powietrza, z jakim boryka się stolica Małopolski. Walka ze smogiem oraz zanieczyszczeniem powietrza odbywa się tu na różnych frontach. Wprowadzenie usługi Uber Green to przykład demokratyzacji dostępu do "zielonych" rozwiązań za pomocą technologii.

- Walka ze smogiem jest jednym z priorytetów Rządu RP. W związku z tym z zadowoleniem przyjmujemy każdą prywatną inicjatywę, która wpisuje się w ten trend. Jestem przekonany, iż Uber Green może przyczynić się przede wszystkim do popularyzacji elektromobilności wśród konsumentów, a co za tym idzie zwiększenia obecności tego typu samochodów na rynku - mówi Piotr Woźny, pełnomocnik premiera ds. programu Czyste Powietrze.

Usługi takie jak Uber Green mogą przyczynić się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w miastach, w których są dostępne. Przykładowo: w Porto, w Portugalii tylko po 3 miesiącach programu pilotażowego Uber Green, dzięki elektrycznym pojazdom udało się zaoszczędzić aż 23 tony CO2, które potencjalnie trafiłyby do atmosfery. Z kolei w przypadku Bukaresztu po roku zaoszczędzono aż 64 tony dwutlenku węgla.

- W związku z tym, że elektromobilność odgrywa ważną rolę w naszej wspólnej walce z zanieczyszczeniem powietrza, Uber Green, który właśnie debiutuje w Krakowie, jest ważnym krokiem we właściwym kierunku. Mimo że trend związany ze stosowaniem pojazdów elektrycznych szybko się w Polsce rozwija, to wciąż stoimy przed wieloma wyzwaniami. Wierzymy jednak, że Uber Green będzie doskonałym ambasadorem elektromobilności, przybliżając ją każdemu, kto odwiedzi Kraków. Mamy też nadzieję, że usługa zawita niebawem do innych miastach - komentuje Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.

Cena za przejazd elektrycznym samochodem Uber Green będzie zbliżona do tej, którą zapłacimy za kilometr przejechany w opcji Uber Select. Więcej informacji można znaleźć na oficjalnym blogu firmy Uber.

Czytaj także

WIDEO: Krótki wywiad. Kosmiczna misja magistratu

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Uber wprowadza elektryczne samochody, Kraków pierwszym miastem w Polsce - Gazeta Krakowska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
K
Krta
2019-05-22T13:42:34 02:00, Gość:

W Krakowie powinno się przede wszystkim zredukować liczbę indywidualnych aut oraz tramwajów, by poprawić przejezdność dla autobusów. Autobusy powinny być jednak dieslowskie 9sa bardziej niezawodne), ale maksymalnie ekologicznie eksploatowane, a więc szybka jazda (ideałem byłyby autostrady w mieście) i jak najmniej zatrzymań (czyli bezwzględne pierwszeństwo na sygnalizacjach). Elektromobilność to kit, tym bardziej, że prąd drożeje oraz może go wkrótce zabraknąć. Marzy mi się to, by w Krakowie liczba indywidualnych aut zmniejszyła się o 200-250 tys. (i liczba ludności o 120-150 tys.) oraz obszar miasta też powinien być nieco mniejszy, głównie na wschodzie (Wolica, Cło, Wróżenniki, Węgrzynowice itd. powinny być poza miastem).

Zbigniew z Ugorka, co u Ciebie chłopie?! :)

zgłoś
L
Lal
2019-05-22T18:07:41 02:00, Huop:

przede wszystkim, władze miasta nie powinny bać się wprowadzać buspasy. tak żeby auta nie blokowały przejazdu karetkom ratującym ludzkie życie oraz pojazdom transportu publicznego. uważam, że w Krakowie priorytetem powinna być komunikacja publiczna, tylko że do tego potrzebny jest prezydent z ikrą i niestety urzędnicy kompetentni a nie jak obecnie amatorzy.

Zbigniew to Ty? Czy to Ty, ty wariacie z ugorka?!

zgłoś
H
Huop

przede wszystkim, władze miasta nie powinny bać się wprowadzać buspasy. tak żeby auta nie blokowały przejazdu karetkom ratującym ludzkie życie oraz pojazdom transportu publicznego. uważam, że w Krakowie priorytetem powinna być komunikacja publiczna, tylko że do tego potrzebny jest prezydent z ikrą i niestety urzędnicy kompetentni a nie jak obecnie amatorzy.

zgłoś
G
Gość

W Krakowie powinno się przede wszystkim zredukować liczbę indywidualnych aut oraz tramwajów, by poprawić przejezdność dla autobusów. Autobusy powinny być jednak dieslowskie 9sa bardziej niezawodne), ale maksymalnie ekologicznie eksploatowane, a więc szybka jazda (ideałem byłyby autostrady w mieście) i jak najmniej zatrzymań (czyli bezwzględne pierwszeństwo na sygnalizacjach). Elektromobilność to kit, tym bardziej, że prąd drożeje oraz może go wkrótce zabraknąć. Marzy mi się to, by w Krakowie liczba indywidualnych aut zmniejszyła się o 200-250 tys. (i liczba ludności o 120-150 tys.) oraz obszar miasta też powinien być nieco mniejszy, głównie na wschodzie (Wolica, Cło, Wróżenniki, Węgrzynowice itd. powinny być poza miastem).

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3