Do niecodziennego wypadku doszło w czwartek o godz. 7.40. Na ulicy Wielickiej, na wysokości Kabla tramwaj linii 24 zderzył się z cysterną, przejeżdżającą przez przejazd w torowisku. W wypadku nikt nie ucierpiał. Nie kursowały jedynie tramwaje do Kurdwanowa i Bieżanowa. Normalny ruch został przywrócony po godz. 8. Policja bada przyczyny zdarzenia.
Informację o wypadku otrzymaliśmy od naszego Czytelnika. Jeżeli jesteś świadkiem jakiegoś wydarzenia, poinformuj redakcję "Gazety Krakowskiej". Przyślij informację, zdjęcie lub film na adres [email protected]. Do Twojej dyspozycji jest też profil "Gazety Krakowskiej" na Facebooku.
kierowca nie z krakowa tylko z honolulu ty .........
d
dydo
co dwie mapki pod tym tekstem?
K
Kapelanka
nie dla samochodów, dlatego komunikacja miejska, ciągi piesze i rowerowe powinny być priorytetem. Tramwaje są bezwzględnie najlepszym rozwiązaniem w Krakowie tylko trzeba logicznie zaplanować sieć, a nie jak popadnie rozciągać istniejące ciągi. W ten sposób ludzie odwrócą się od KM i przesiądą się do samochodów, a chyba nie o to chodzi!
r
roler
jest inwestować w drogie rozwiązania drogowe, a niejako przy okazji budować tam linię tramwajową. Polityka miasta w tej mierze jest niespójna i podlega modom oraz naciskom lobby samochodowego. Kolej aglomeracyjna i tramwaj natomiast nie mają jasno wyznaczonej, logicznej linii rozwoju. Przecież nie można zamienić miasta w kwartały posiekane wewnętrznymi autostradami z placami parkingowymi! Już dawno zauważono to w krajach starej Europy. Zbudujesz kierowcom kolejny pas jezdni to w dwa lata znów będzie kompletnie zakorkowany! Tam gdzie to możliwe budujmy dodatkowe pasy, ale jako BUSPASY!
k
kic-ha
radnym jak powinna działać sprawna SIEĆ linii tramwajowych trudno będzie to zrealizować. Radni wolą "pod publiczkę" spierać się o jeden autobus, który wozi zazwyczaj powietrze niż pochylić się nad problemem wieloletnich inwestycji w komunikację miejską i rezerwować na ten cel odpowiednie środki w budżecie miasta!
K
Kinga
także te, które łączą dzielnice z pominięciem przejazdu przez "wielką pętlę" wokoło Plant.
d
daro
i można się spierać co i w jakiej kolejności budować jednak bez łączników dalszy rozwój sieci tramwajowej oparty o przeładowany ring wokół Plant jest niemożliwy!
h
huop
potrzeba właśnie trzeźwej oceny sytuacji przez władze miasta. Tramwaj nie jest wiarygodnym środkiem komunikacji, jeżeli jest tylko jedna nitka do danej dzielnicy.
d
donosiciel
Zderzenie "24" z cysterną Wielicka-Malborska-Wjazd do Telefoniki. Kierwoca nie z Krakowa!
K
KM22
miejskiej praktycznie na przewozach tramwajowych przy awariach odcina całe dzielnice od komunikacji. Obywatele prą za wszelką cenę do przedłużania kolejnych tras do ich miejsc zamieszkania (słusznie!), ale ZIKiT powinien w pierwszej kolejności zadbać o wybudowanie przeważnie krótkich odcinków łączących istniejące już trasy dla umożliwienia bezpiecznego poprowadzenia komunikacji trasami alternatywnymi i rozładowania tłoku na już istniejących trasach.
Pilnie potrzeba następujących łączników: Lipska - Wielicka (jest w planach), Nowy Kleparz - Pl. Inwalidów, Cichy Kącik - Podchorążych, Mogilska, J.P. II - Al. Pokoju, Krowodrza Górka - Górka Narodowa - Mistrzejowice oraz Kurdwanów - Zakopianka.
W dalszej kolejności: Mistrzejowice - Mogilska oraz M. Cassino - T. Kościuszki